Keith Emerson treedt 17 juli op in de boerderij in zoetermeer ( www.cultuurpodiumboerderij.nl). Hij treedt daar op met een goede jonge band en oude moogs etc.
Misschien zijn er nog wel kaartjes.
Misschien zijn er nog wel kaartjes.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik ben daar ernstig aanwezig!!
ik hoop dat hij deze show ook weer gaat opvoeren
Als het muzikaal geen hol meer opschiet dan kun je altijd nog je instrumenten slopen en dat is precies het probleem met Emerson.
Al kreeg ik de kaarten gratis deze barbaar laat ik met genoegen links liggen.
(Ochs is een fotograaf die deze anecdote vertelde; zie hier op het Volkskrantblog van Gijsbert Kamer)1965: The Who was voor het eerst in de States en stonden tussen allerlei grootheden geprogrammeerd maar ergens onderaan op het affiche. Ze mochten maar 8 minuten spelen. Maar dat wel 5 keer op een dag, 9 avonden lang. Tijdens die 45 optredens moest wel een deel van het instrumentarium aan gort worden geslagen, dat hoorde bij hun act.
Vijfenveertig gitaren kon de band natuurlijk niet betalen, dat ze de schade tot vijf gitaren beperkt wisten te houden kwam volgens Ochs omdat na iedere show de scherven bij elkaar werden gezocht en de gitaar weer opnieuw in elkaar werd gezet.

En weer drie kaartjes weg - geïnteresseerden moeten onderhand gaan opschieten!
Er stond trouwens ergens een mooi verhaal over dat Moogsystem: hoe het stond weg te rotten in een vochtig schuurtje, maar gered is door een roadie die het vervolgens volledig gereviseerd heeft, en hoe er nog bijna dagelijks werk aan is om het in optima forma te houden. Maar dat was in één of ander boek; kan het online niet gevonden krijgen...
deze show deed hij in 69 al...
en dit is toevallig wel 1 van de grootmeesters.
at laat hij ook wel weer horen op zijn nieuwe album..
hoewel ik niet echt vies ben van 1, 2, 3, 4, muziek veegt hij genadeloos de vloer aan met alles wat ooit op dance gebied geproduceerd is

deze show deed hij in 69 al...
en dit is toevallig wel 1 van de grootmeesters.
Bron: http://www.keithemerson.com/TourInfo/2009/2009UsaEuropeTourCancel.htmlDear Friends,
It is with much regret that I have to announce that due to past right hand injuries the resulting nerve damage and dystonic factor has made it unable for me to play the keyboards to the high standard I have always set myself and have to cancel my forthcoming Keith Emerson Band featuring Marc Bonilla USA and European tours.
I am also going to have to cancel the proposed Emerson, Lake and Palmer tour which we were going to do at the end of this year.
I will of course continue with my physical/chiropractic/acupuncture therapy etc. in the hope that this will eventually get me back on form.
This is absolutely devastating to me as music will always be my main key to communicating with a world-wide audience. I know how much my fans and fellow band members were looking forward to these shows and it saddens me greatly to have to come to this decision and make this announcement.
Thank you for your understanding.
Keith Emerson

mwoa... Het predikaat grootmeester moet je verdienen en vasthouden. Dat verdien je
niet door instrumenten op bruute wijze te verkrachten.
Het slopen van zijn eigen tussenschotje was em kennelijk niet genoeg.
Persoonlijk vind ik zijn werk echter een vorm van totaal a-creative notendiarree - dus ik neem aan dat dit een discussie zonder eind zou worden.
Overigens vind ik pianospel in klassieke muziek en jazz iets anders: bij pop/rock worden toetsenisten geacht het origineel na te spelen, waarbij er een duidelijk voorbeeld is van hoe het hoort (het album plus liveplaten). Bij klassiek en jazz draait het daarentegen om eigen interpretatie van en/of creativiteit t.a.v. bestaande composities. Behalve waar het componerende toetsenisten betreft is dat dus appelen met peren vergelijken, vind ik.
Sorry, maar ik vind je post inhoudelijk weinig sterk...