Keith Emerson komt naar Nederland !!

Er zijn veel beroeps toetsenisten/pianisten die het daar niet mee eens zijn, maar we zullen maar niet in die discussie stappen en het allemaal maar afdoen als onwetendheid en recht op een eigen mening.

Creativiteit zit m niet alleen maar in aarden, contact zoeken met jezelf, ogen sluiten, zoemend geluit maken en de noten spelen die door je lichaam ge-uit moeten worden vriend. Kan m zitten op spel vlak (van oppervlakkige tot hele diepe dingen), kan m zitten in techniek (oplossingen zoeken), beheersing van je instrumenten (waar sommige een heel rig nodig hebben met synths om alle geluiden te spelen en dan nog de plank mis te slaan kan je ook gaan programmeren en bijvoorbeeld heel goed worden in het beheersen van velocity-switches, programchanges, key-zones enz...)
Ook moet er verschil gemaakt worden tussen toetsenisten en pianisten. Het een is niet per definitie gelijk aan het andere, sommige kunnen echt maar 1 rol vervullen.

En je opvatting over het verschil tussen pop/rockmuziek en klassiek/jazz doet me beseffen dat het tevergeefs is om zinnige dingen te gaan zeggen aangezien ik hier te maken hebt met iemand die in essentie muziek niet snapt, wat niet erg is...alleen wel erg jammer. Heel erg kort door de bocht, oogkleppen op, beperkt en totaal niet op de hoogte van wat het inhoudt om echt aan het werk te zijn als beroeps of professioneel muzikant en op niveau te spelen, los van stijl of type muziek! Jammer dat je je eigen ontwikkeling daarmee beperkt, en je ook maar tot bepaalde hoogtes en dieptes zal kunnen gaan...en je dan moet beperken tot erover lullen.

Gelukkig ben jij briljant, dat scheelt minstens de helft! Ik prijs me dan ook gelukkig dat je, ondanks mijn totale onkunde en oogkleppen, tóch even de moeite hebt genomen me op mijn plaats te wijzen! Bedankt man! :okdan:

Excuses aanvaard.

Dat vind ik dan weer wel leuk. :D
(ja, sorry, die post van mij daar was ook wel wat betweterig...)

Gelukkig ben jij briljant, dat scheelt minstens de helft! Ik prijs me dan ook gelukkig dat je, ondanks mijn totale onkunde en oogkleppen, tóch even de moeite hebt genomen me op mijn plaats te wijzen! Bedankt man! :okdan:

Tja ik neem altijd de tijd om mensen verder te helpenin hun leven. Als je 75 ben t zal je nog positief tegen mijn post aankijken...hij had toch gelijk. Je hebt geen beweringen lopen doen die op niets gebasseerd zijn zoals bijv dat briljant zou zijn. Ik ben in ieder geval, en dat zeg ik wel van mezelf (en is niet helemaal ongefundeerd) dat ik de ervaring en kunde en kennis heb om zo'n reactie te kunnen geven op jou beweringen rondom pop/rock/jazz/klassiek enzzzzzz

Alsjeblieft man

Tsja, als je mij wilt 'helpen', dan zul je toch meer moeten posten dan alleen maar ik het niet snap, niet 'op niveau' kan spelen en luisteren, oogkleppen op heb, en eigenlijk muzikaal een al verloren zaak ben. Wat je nu dus wél hebt geschreven, al dan niet impliciet.

Ik weet niet of jij op een inhoudelijke reactie van mijn kant had gerekend, maar daarin zou ik dan, naast een ellenlang betoog om mijn eerdere post verder te verduidelijken, hebben moeten uitleggen waarom ik níet aan bovenstaand profiel voordoe, en had mezelf dus de hoogte in moeten praten, om me te 'bewijzen' of zo. Daar heb ik helemaal geen behoefte aan, en ook geen zin in, mede ook vanwege jouw toon hier en elders op het forum. Zoals ik al zei: gelukkig ben jij briljant, en ben je niet te flauw ons daar deelgenoot van te maken.

Okee, om toch even iets (meta-)inhoudelijks te zeggen, ter verdere specificatie: mijn probleem met jouw post, is dat je niets zegt over wat ik zei, maar alleen over mij. Dat vind ik niet zo erg (ik kan wel wat hebben), maar blijkbaar voel je je te goed, of vindt je mij te dom, om je tot mijn niveau te verlagen, en tot dat van anderen elders op het forum - en dat vind ik jammer.

Okee, om toch even iets (meta-)inhoudelijks te zeggen, ter verdere specificatie: mijn probleem met jouw post, is dat je niets zegt over wat ik zei, maar alleen over mij. Dat vind ik niet zo erg (ik kan wel wat hebben), maar blijkbaar voel je je te goed, of vindt je mij te dom, om je tot mijn niveau te verlagen, en tot dat van anderen elders op het forum - en dat vind ik jammer.
Ik zei inhoudelijk op jouw post dat het niet klopte en inderdaad niet de moeite ging nemen om daar verder dieper op in te gaan omdat dat mijns inziens inderdaad geen zin heeft.
En ik voel me zeker niet te goed, dat is niemand, en verlagen is ook niet ter sprake gekomen maar inderdaad vind ik een heleboel meningen van mensen en post niet de moeite en tijd waard om verder op in te gaan; zij het te dom, te oogklepperig, te blablah en weinig zeggen, te beperkt enz...geef het maar een naam, het is inderdaad van toepassing soms.

heb eens in je profiel gekeken
profmuzikant
dat leek al uit je reaktie
en hoe is dat nou
speel je dingen na of
eigen stuff of beide
en hoe goed ben je dan
kan ik niet bepalen en als je speelt zoals je praat
he man dan speel je .........
zoals keith emerson

heb eens in je profiel gekeken
profmuzikant
dat leek al uit je reaktie
en hoe is dat nou
speel je dingen na of
eigen stuff of beide
en hoe goed ben je dan
kan ik niet bepalen en als je speelt zoals je praat
he man dan speel je .........
zoals keith emerson

Kunnen spelen zoals Keith Emerson doen er zo veel, goed is hij zeker, een pionier (of een van de, op een bepaald vlak) is hij ook, bijzonder niet. Net zo min als mijn praten bijzonder is, alleen doen blijkbaar niet veel mensen dat hier :D
Maar hahaha terechte vraag, er staat ook niet veel, tot niets in mijn profiel hier, vind ik ook niet van belang op een forum maar ik ben dus sessie-& studiotoetsenist & bassist. Vooral live, op het podium of preproductie voor live-shows, MD'n (musical director voor een live show)...dat varieert van losse eenmalige sessies tot "langere-termijn"-projecten. Bands en artiesten varierend van nu pop/rock, tot jazz/latin, momenteel wat inspeelklussen voor live-georienteerde dance-tracks die basic sound nodig hebben als Hammond, Clavinet, Wurli & Rhodes enzzz...en momenteel veel weer in een hoek waar ik veel in heb gezeten jaren terug R&B/Soul of eigenlijk Nu-Soul.

Dat kan dus ook de ene keer zijn; een belletje krijgen 's middags om per koerier partijen of per mail mp3's of studio-takes te krijgen om vervolgens 's avonds al te moeten spelen. Andere keer weer ga je een heel traject in met repetitie-sessie en arrangeer-sessie om een album of opgenomen materiaal te vertalen naar een goede live-set. Dan weer zit je in de studio soms voorbereid met alles voor je neus en alle vrijheid van de wereld, soms ook zit je er en komt er ter plekke bladmuziek voor je neus en moet je exact het genoteerde reproduceren om alles in het arrangement te laten vallen. Soms wordt alles totaal ont-spontaand doordat iemand je precies coacht wat je moet doen, dan weer wordt juist jou eigen inbreng gevraagd op bestaande tracks/partijen/guides.

Naast werkzaamheden als uitvoerendmuzikant, arrangeer ik veel voor anderen. Of ze leveren een kaal nummer en en geven daarbij een referentie en dan moet je het dus in die stijl arrangeren, de andere keer ben je meer compositorisch bezig en ben je mee aan het schrijven. Productie kant ook gedaan maar ik hou gewoon niet van om lang naar mijn beeldscherm te staren en te veel te moeten pielen, niet zonder een extra luisterend oor die die knopen kan doorhakken tenminste. De laatste jaren is daar zelf wat schrijven bijgekomen eigenlijk voor mezelf, maar dat is nu eigenlijk meer in opdracht schrijven voor wat ze willen, reclame/bedrijfsfilms maar helaas dat iets minder en iets meer schrijven in opdracht voor artiesten. Iemand gaat opzoek naar album-tracks dan ga je aan de slag.

Zo genoeg info?

bedankt voor je reaktie
is wel iets om jaloers op te zijn
maar ik weet van vroeger dat ze niet op
iniatief of orgineel zaten te wachten
dus doe ik mijn eigen ding maar
program changes triggerde me in de veronderstelling
dat je veel met sets en setups van doen had
ben zelf drummer en componist
doe nu weer veel handson
maar op een elektronische kit
geen roland dus das pezen
strak is hard werken en dan bedoel
ik niet hard slaan
anyway respect
communiceren is een ander vak

maar al met al, hij komt dus niet lekker pielen in de boerderij?

Emerson is dan misschien niet de technies beste toetsenman die bestaat, maar hij heeft wel z'n plek verdient in de galerij der toestenwonders.
ondermeer door de vinger in de pap bij allerlei geinige nummers.
verzin er maar een , of twee.

het is ook helemaal niet belangrijk of je 10 of 100 noten per minuut kan spelen, gaat meer om de algehele invulling, en dat doet ie wel lekker.

net zoals Hancock, Duke, Ellington, en nog veel meer.
met op het eind natuurlijk de josty band.\
/
.

Natuulijk is het een pionier want hij was een van de weinigen die met een groot moog systeem tourde.
Die roady die de moog zogenaamd gered heeft is volgens mij mark glinsky.

In het boek Vintage synthesizers van Mark Vail is een hoofdstuk gewijd aan de grote Moog van Keith Emerson en de redding ervan.

ik zal er geen sec langer of korter van slapen of die nouw wel of niet komt...

Ik vind het jammer dat hier ergens madonna als 'artiest' wordt aangehaald tussen de rest van de namen...Madonna is wmb niet meer dan een hele goede actrice die de rol van popster met verve uitvoert, muzikaal gezien doet ze niets natuurlijk behalve liedjes zingen die een ander schrijft en arrangeerd en een beetje dancen en semi-geil kronkelen. Dat doet ze, voor sommigen, misschien goed, maar dat maakt je voor mij geen groot Artiest...zeker nu ze toch wel over de houdbaarheidsdatum heen is, opzouten met die oude ,spierenkabels op de armen, heks, je hebt je rol leuk gespeeld nou graag een andere slet op het scherm...what goes around comes around zeg maar, als je carriere is gestoeld op uiterlijk en dergelijke moet je ook gewoon oprotten als je aftakeld..jatog hehe..zombi films heb ik zelf al zat in de kast staan :D

Nee dan toch maar liever een oude vent met een opgekalefaterde moog dan maar.

Inderdaad; en ook minstens zo opgepoetst als dat Moogsysteem van Emerson... :D

Ik kreeg vandaag trouwens een mail van Ticketservice dat het concert definitief is afgelast. Ik weet niet precies wat dat aan hun eerder melding toevoegt (misschien dat ze nu ook de hoop op een vervangende datum hebben opgegeven), maar in ieder geval gaat het dus echt niet door in Zoetermeer.

=(

ik heb vandaag de kaartjes weer ingewisseld.. weer mooi 4 euro verlies want de servicekosten krijg je niet terug...
daarna maar de cd van de keith emerson band gekocht...
prima cd, veel hammond c3 en moog geluiden.. en met die nieuwe zanger klinkt het niet zo beladen en bejaard als e.l.p. maar een lekker fris geluid

Ja, in wat ik op youtube vond van Emerson met de nieuwe band klonk het ook best fris. Best vol en energiek - had er live best lekker uitgeknald, dacht ik!

Keith is wel degelijk een briliante toetsenist. Bekijk de dvd's eens waarop hij ook klassieke stukken speelt.
Het "raggen"op de Hammond L-100 is inderdaad puur show, maar voor het echte spel gebruikt hij dan ook gewoon z'n Hammond C-3. Die til je overigens ook niet even het podium over in je eentje.
De L-100 werd na elk optreden weer opgelapt, en bijeen gehouden door leren riemen.

Een van de eerste live Moog modulair gebruikers. Volgens mij de enige die ooit de Moog Constallation heeft gebruikt, rechtstreeks uit handen van Dr. Bob.

Ennuhhh. . . het Yamaha GX-1 spel. . . !!!

Pas in Londen geweest, High Voltage Festival en op 25 juli daar ELP gezien en gehoord. Was klasse. Life CD ook al in mijn bezit.

Back