Er zijn veel beroeps toetsenisten/pianisten die het daar niet mee eens zijn, maar we zullen maar niet in die discussie stappen en het allemaal maar afdoen als onwetendheid en recht op een eigen mening.
Creativiteit zit m niet alleen maar in aarden, contact zoeken met jezelf, ogen sluiten, zoemend geluit maken en de noten spelen die door je lichaam ge-uit moeten worden vriend. Kan m zitten op spel vlak (van oppervlakkige tot hele diepe dingen), kan m zitten in techniek (oplossingen zoeken), beheersing van je instrumenten (waar sommige een heel rig nodig hebben met synths om alle geluiden te spelen en dan nog de plank mis te slaan kan je ook gaan programmeren en bijvoorbeeld heel goed worden in het beheersen van velocity-switches, programchanges, key-zones enz...)
Ook moet er verschil gemaakt worden tussen toetsenisten en pianisten. Het een is niet per definitie gelijk aan het andere, sommige kunnen echt maar 1 rol vervullen.
En je opvatting over het verschil tussen pop/rockmuziek en klassiek/jazz doet me beseffen dat het tevergeefs is om zinnige dingen te gaan zeggen aangezien ik hier te maken hebt met iemand die in essentie muziek niet snapt, wat niet erg is...alleen wel erg jammer. Heel erg kort door de bocht, oogkleppen op, beperkt en totaal niet op de hoogte van wat het inhoudt om echt aan het werk te zijn als beroeps of professioneel muzikant en op niveau te spelen, los van stijl of type muziek! Jammer dat je je eigen ontwikkeling daarmee beperkt, en je ook maar tot bepaalde hoogtes en dieptes zal kunnen gaan...en je dan moet beperken tot erover lullen.
Gelukkig ben jij briljant, dat scheelt minstens de helft! Ik prijs me dan ook gelukkig dat je, ondanks mijn totale onkunde en oogkleppen, tóch even de moeite hebt genomen me op mijn plaats te wijzen! Bedankt man!
Excuses aanvaard.
Dat vind ik dan weer wel leuk.

(ja, sorry, die post van mij daar was ook wel wat betweterig...)