mono-poly - 0 056 Grays per second

deze vind ik interessant ik hoor er meer dingetjes in :)

Dank u allen (ook jij Bass)
Ik heb hier wel een dagje voor gezeten overigens (incl pauzes)
Meestal als ik een bepaalde sound heb dan krijg ik er zelf een soort idee/beeld bij.
Dus meestal probeer ik dan een plaatje op het web te zoek wat er passend voor is.

Het zijn overigens 3 lagen van geluid die ik stereo gemaakt heb voor het ruimtelijke.

Aan de ene kant vind ik het inderdaad een interessante combinatie plaatje+audio, dit zou het heel goed doen in bijvoorbeeld zo'n installatie-tentoonstelling in een kunstgalerie! (Het enige waarvoor je mij naar een museum krijgt, tot wanhoop van mijn wederhelft! ;)) Plaatje op zo'n hele grote lichtbak tegen een muur, zooitje kernramp-reminiscent attributen en parafernalia ervoor (linkerschoen, lekke voetbal, lege oildrum met zo'n Pas Op Radioactief Afval symbool erop, half vergane USSR banier, stuff like that, en dan deze muziek non stop gelooped uit onzichtbare speakers.

Aan de andere kant kan ik er zo als losse audio track toch weer net niet genoeg gevoel bij krijgen om 'm aandachtig helemaal af te luisteren en er allemaal dingen bij te bedenken... Misschien blow ik tegenwoordig te weinig! :D

Aan de derde kant zou dit voor mij weer zeer goede meditatiemuziek zijn - ik heb mezelf net gedwongen om de laatste vijf minuten te luisteren met mijn ogen dicht, zo ontspannen mogelijk, en elke sturing die ik mijn gedachte voelde nemen proberen los te laten. Ik moet zeggen, die vijf minuten gingen echt véél sneller voorbij dan ik had gedacht. Ik was wat aan het mijmeren en al die mijmeringen af aan het schieten, toen een tijdje niets, en plop toen was het afgelopen! Weird... En ik mediteer helemaal nooit! :D

Niets voor mij deze muziek, maar toch echt iets voor mij dus. Duaal he? Tnx voor de eye opener.

SadBunny,

Bedankt voor je omschrijving!
Ik zit wel is te denken om dit soort stuff op een kunstgalerie te doen.
Althans de boel te programeren en de machines dan een drone/noodle laten spelen.
Ik ga binnenkort ff via een vriend van me wat netwerken want ik denk dat het wel zou moeten kunnen.

Die opmerking over blowen is wel leuk want ik rook zelf niet hoor maar meestal als ik patch rook ik wel is een lekker stickie er bij :peukie:

Die meditatie opmerkng kan ik mij wel in vinden maar daar is deze wat te heftig voor.
Je zou is Trilogy De La Morte van Elain Radigue moeten luisteren dat is echte meditatieve synthesizer drone stuff/

Hij was weer mega lekker :okdan:
Mooi me studio opgeruimd tijdens het luisteren van je Drone. (4xgelooptDenkIk)

Maar wat een lekkere reverb zit erin,
wat waren de ingredienten CheffNoodle?

of is dat geheim vd kok :D

Serieus?! Vet!, ik dacht eigelijk dat dat een klikje was uit de Buchla.

Die RythmAce is gemod dan neem ik aan?

ps, ik zit nu weer die noodle te luisteren,
me vriendin denkt altijd dat ik gek ben als ik die noodles luister van jou,

"where the feck is that noise coming from??, oww its you again,
doesnt it drive you mad listening to that freaky stuff"

:okdan: :halleluja

Nou het spijt me maar ik vind er dus niks aan, voor mij veranderd er niks 10 minuten en 37 seconden lang, mischien tof als je in je eentje in je studio zit maar als luisteraar verveel ik me. Kan zijn dat ik gewoon het principe drone niet snap (wat mij niet zou verbazen) maar dit is slaapverwekkend en totaal niet spannend.

Aangezien iedereen anders er lyrisch over is zal ik er wel gigantisch naast zitten :)

Ach je zal wel een andere smaak hebben.
Gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde.

Precies :okdan: Het is waarschijnlijk mijn ding gewoon niet, toch heb ik wel een vraagje over het principe drone, ik stel me voor dat jij dus helemaal niks hier aan verandert en het gewoon laat lopen :confused: en dat het zichzelf dus 'evolueert'. Of maak je tijdens het recorden toch nog minimale aanpasingen?

Nu ik trouwens voor de tweede keer luister over mijn monitors ipv laptop speakers hoor ik wel meer afwisseling :eureka:

Meestal probeer ik mijn spullen zo te programeren dat de minimale veranderingen/changes dmv de diverse modulaties gebeuren.
Maar er zijn vast ook wel drone artiesten die het met hun handen doen.
Maar mijn voorkeur gaat uit om dit te programeren omdat het dan langzamer/natuurlijker verloopt dan als je met je handen aan parameters ga draaien.

Koel, thanks voor je antwoord, ik moet zeggen dat ik wel altijd een beetje kwijlend naar je studiopics zit te kijken :D

Thanks de studio is een verzameling/setup waar ik al jaren mee bezig ben en iedere stuiver die ik kan missen/bezuinigen in stop.

Maar zoals je al aangaf kan je het beter niet op een laptop luisteren.
Hoofdtelefoon of goede speakers doet het meer recht aan.

Back