tr-606 HULP GEZOCHT

na'keithia

synthsloper
Probleempje met tr-606:

Wanneer ik 'm in pattern write zet mode en via din-sync aanstuur gaat ie wel lopen en blijft ie wel lopen..
MAARRRRR..lijkt het wel of ie van scale (time-signature) verandert en blijft veranderen. Het kan ook zijn dat het tempo verandert van heel langzaam naar heel snel.

Wanneer ik hetzelfde doe maar dan met de tr-606 als standalone blijft ie gewoon in hetzelfde tempo en signature.

Het lijkt me dus een din-sync probleem, maar wat?
En waar te laten maken? (het liefst ergens in het zuiden van NL)

Zit er wel regelmaat in of is het random? Wat gebeurt er als je een pattern leegmaakt en opnieuw programmeert?

Paar vraagjes..

-Waarmee geef je sync signaal aan de 606
-Staat het knopje op de 606 op INPUT?
-Weet je zeker dat je een DIN-kabel heb en niet een MIDI-kabel (zien er het zelfde uit)
-Heb je de pattern leeg gemaakt eerst en/of evt de scale aangepast?

Sync signaal: ableton-mididinsinckastje-606
Ja staat op Input
Is zeker een din-kabel
Ja, eerst leeggemaakt.

Zoals ik al schreef is er niets aan de hand wanneer ik de knop op INPUT zet, maar dan heb ik dus geen sync..

Je kan gewoon write en play wisselen terwijl die loopt.

Nou zo te horen zou het idd moeten werken.

Midi uit van Ableton naar de MIDI/DINSYNC converter en daar vandaan met een DINSYNC-kabel
naar de 606 die op Sync-Input staat.

Als dit niet goed werkt ben ik bang dat je het probleem aan de binnekant moet zoeken. :(

Heb je nog apparatuur (mc 202 bijv.) die sync uitstuurt zodat je hem kan testen zonder converter? Zo kun je uitsluiten dat het aan je converter ligt.

Of vraag het aan penik etteikel uuuh ettek die weet alles.....:dubbel:

Of vraag het aan penik etteikel uuuh ettek die weet alles.....:dubbel:

@TS
ik zou er best naar willen kijken maar heb het nu even te druk. als het geen haast heeft kun je me altijd even pb'en,

@dender
wat dacht jij...hij reageert niet op mijn andere post dus probeer ik het hier maar...ik had me eigenlijk voorgenomen om maar niet meer te reageren op posts van jouw, maar om je toch maar even tegemoet te komen, hier mijn reactie. het komt er eigenlijk op neer dat je toch een kinderachtig mannetje bent voor je leeftijd (vooral met dit soort reacties). en van repareren heb je geen kaas gegeten ("recappen" doet het werk). je "x0x vraagje" was natuurlijk hilarisch. wat zou je nou doen als dat helemaal verkeerd was uitgepakt...je kunt natuurlijk niet aankomen van...""ja ik heb maar iets geprobeerd, het leek er wel op".
het was weer een bevestiging van wat ik al dacht. als ik jouw was zou ik niets meer voor andere "repareren" maar gewoon op je eigen spulletjes uitproberen voordat je iets sloopt van andere!

Probeer eens in Ableton de midi out latency te veranderen.
Download de demo van Renoise voor niks en probeer het daar mee.

Heb ook wel eens problemen met zulk spul gehad samen met Ableton, totdat ik 'n KMS30 kocht van Hanz, nooit geen problemen meer gehad.

Heb nooit 'n 606 gehad... maar in m'n oude studio stond er eentje van m'n collega studio bewoner :-)
Heb er ook wel eens geklooi mee gehad.

Als je in de buurt van Nijmegen woont kunnen we het een en ander proberen.
En anders is de SF meeting 'n goeie plek om je 606 uitgebreid te laten testen door verschillende forum leden ;-P

@dender
wat dacht jij...hij reageert niet op mijn andere post dus probeer ik het hier maar...ik had me eigenlijk voorgenomen om maar niet meer te reageren op posts van jouw, maar om je toch maar even tegemoet te komen, hier mijn reactie. het komt er eigenlijk op neer dat je toch een kinderachtig mannetje bent voor je leeftijd (vooral met dit soort reacties). en van repareren heb je geen kaas gegeten ("recappen" doet het werk). je "x0x vraagje" was natuurlijk hilarisch. wat zou je nou doen als dat helemaal verkeerd was uitgepakt...je kunt natuurlijk niet aankomen van...""ja ik heb maar iets geprobeerd, het leek er wel op".
het was weer een bevestiging van wat ik al dacht. als ik jouw was zou ik niets meer voor andere "repareren" maar gewoon op je eigen spulletjes uitproberen voordat je iets sloopt van andere!

@pennik

Hmmm ik wil gewoon dingen zeker weten is volgens mij niks ergs aan. en btw die x0x werkt gewoon weer dus.....
En niet reageren??? ik heb je op me negeerlijst staan...dit was gewoon een snauw meer niet....ik heb jou eigenlijk nog steeds niks zinnigs horen zeggen....waarschijnlijk doe jij een technische opleiding ofzo ik ben autodidact en leer mezelf dingen (wel academisch nivo maar dan meer richting architectuur en kunst)....en nee ik weet niet alles en zo wil ik ook niet overkomen.....jij daarintegen komt wel zo over. Ook behoorlijk triest...
En als ik spullen wil repareren dan doe ik dat...ik heb tot nu toe nog niks van niemand gesloopt.....daarbij heb ik al een lijst aan apparaten gerepareerd (en niet alleen recappen) dus dit onzinnige commentaar kan je lekker voor je houden....daarnaast heb ik al succesvol een sidstation gebouwd, een gssl, 9090, dr55 en 110 gemod, tr505 en 606 gemod dus gast get a life....

dus kom jij nou eens met iets nieuws aan wat nog niemand gedaan heeft dan lullen we verder....

Back