Hoe tr909 sync laten lopen met FL studio

Met een 707 dan. Wij hadden zo'n Philip Reese box aan de 909 hangen met daaraan een 303 en een 606 en moesten tijdens een live optreden regelmatig de 909 stoppen en starten om alles weer echt strak te laten lopen. Maar goed, zijn nu goede oplossingen voor

Laatst gewijzigd:
Phil rees bakje is inderdaad hoe ik het deed meestal. Start stop moet ik nog steeds doen, maar dan voor deze reden:

- terug gelijk zitten na patterns die niet zomaar binnen 16 stappen referentiekader passen

- overgang van triolen naar gewoon

Zeker dat dat niet de reden was? Ik hou van die phil rees bakjes, weet niet waarom maar werkte altijd beter dan die doepfer msy dingen in mijn ervaring

update! Na heel wat geklooi is het nu toch in orde. De USAMO module aansturen met de USAMO vst via de aux van mijn onyx mixer lukte. Dus ik heb nog een interface moeten kopen om de USAMO een cleaner audiosignaal aan te kunnen bieden. Gisteren aan de praat gekregen en de RE303 EN tr909 lopen nu mooi strak via MIDI!!! Ik ga dus geen midi naar din sync converter nodig hebben. Nu ga ik dit weekend eens kijken of ik via midi noten kan aansturen ook.

Midi noten kunnen inderdaad ook over de USAMO. Gewoon een midi out in fl studio openen met het gewenste midi kanaal. De midi Port gelijk zetten met de Port van de Usamo vst en je hebt strakke Midi. Heel blij mee! Strakke knallers van de 909 💪 geweldig ding die Usamo, maar twas wel echt even uitpluizen voor mij als leek 🙂

Back