Hoe tr909 sync laten lopen met FL studio

De 909 moet gewoon mee kunnen lopen met een midi clock...vanuit pc
Shift indrukken en dan met time mode...de o in het midden zetten...dan pattern play indrukken en dan loopt ie...staat gewoon in de handleiding

Shift indrukken en dan met time mode...de o in het midden zetten...dan pattern play indrukken en dan loopt ie...staat gewoon in de handleiding
Hij loopt wel, maar niet strak zoals geen enkele sequencer strak mee loopt zonder clocking oplossing.

Klopt, maar met die led uit loopt toch enkel de clock mee? (Met verstoring bij mij) Noten ingeven lukt mij niet... ook niet als ik het midi kanaal wijzig. En in mijn manual staat er dat die noten ingeven voor eventuele updates in de toekomst is. Dat staat op de volgende blz. Dacht ik.

Nou, inderdaad! Zit ik er weer naast. Ik gebruik al bijna 30 jaar de dinsync optie. Zal wel een nalatenschap zijn van de MSQ.

Ik weet het al. Ik had vroeger helemaal geen kabel in de midi in. Ik gebruikte alleen de dinsync optie en programmeerde in de 909. Nu met Cirklon biedt het wel leuke mogelijkheden om tussentijds midinoten op de 909 af te vuren terwijl de interne sequencer al loopt.

Klopt, heb ik gisteren opgezocht en zoals hierboven uigevoerd. Maar ik zit dus met die verstoring van de midi doordat het vanaf mijn laptop komt....

En loopt de tr909 trouwens perfect sync via midi. Ik heb al gelezen dat er in de eerste en 4de firmware bugs en offset op zit. Of valt dat mee?

Dat val mee, in het ergste geval moet je nog eens stop/start doen als ie niet goed meeloopt

eneuh, check eens om je RE-303 te updaten.. mogelijks heb je een oude firmware die niet zo stabiel is

Een outboard sequencer geklokt aan een DAW klinkt als een dronken drummer, snap niet dat mensen die 4k voir 909 uitgeven dat niet horen.
mijn DAW loopt strakker dan veel hardware sequencers (en dat heb ik destijds getest op verschillende manieren, onder andere met MidiClock tester )
hangt echt van veel factoren af, uw ervaring is verre van een universele waarheid dus het is niet echt constructief om het op deze ongenuanceerde wijze te verkondigen

Ik ga mij deze USAMO expert sleepers kopen voor mijn probleem. Dit maakt een midiclocksignaal op basis van een audiosignaal dat via een vst van USAMO in FL studio kan aangemaakt worden van de MIDI. Dit audiosignaal kan ik dan via usb op een van mijn mackie onyx 8 kanalen zetten en zo via de AUX naar deze USAMO sturen. Deze zou dan van het audiosignaal een zuiver MIDI signaal kunnen maken. Daarmee kan ik dan de rest sync laten lopen en kan er geknald worden.

HOOP IK :)

Ik ga mij deze USAMO expert sleepers kopen voor mijn probleem. Dit maakt een midiclocksignaal op basis van een audiosignaal dat via een vst van USAMO in FL studio kan aangemaakt worden van de MIDI. Dit audiosignaal kan ik dan via usb op een van mijn mackie onyx 8 kanalen zetten en zo via de AUX naar deze USAMO sturen. Deze zou dan van het audiosignaal een zuiver MIDI signaal kunnen maken. Daarmee kan ik dan de rest sync laten lopen en kan er geknald worden.

HOOP IK :)
Dat ding stuurt MIDICLOCK uit hè, geen DINSYNC.....

Ik ken de RE303 niet, maar de tr909 sync je best met DIN SYNC. Of als master met de 14v clock out. Met MIDI clock kan die niet goed overweg. Ook als je hem midi clock laat sturen, doet die soms raar als je de shuffle amount verandert

Brakke midi clock timing is niet specifiek een DAW probleem. Sommige hardware sequencers kunnen ook best brak zijn, waaronder de 909. En Renoise doet het dan weer perfect. Maar de kans is inderdaad groot dat als je een hardwaresequencer midi clockt aan je DAW, het klinkt als een dronken drummer idd.
In oude dance tracks hoor je dat trouwens af en toe: tegen het einde van de track loopt de boel out of sync door drifting. Ik gok dat daar de brakke midi clock vd 909 de oorzaak is
Als je echt strakke timing wil, kom je snel uit bij MPC's (de oudere toch alleszins), Elektron machines zoals de Octatrack en Renoise
De beste sync methodes zijn DIN SYNC of 5v-14v pulse signalen
Ableton Live heeft sinds een aantal jaar terug een coole feature FOLLOW TEMPO en dat werkt zeer goed met een externe kickdrum elke kwartnoot. Ableton synct nu non-stop urenlang perfect met eender wat

Laatst gewijzigd:
Ik ken de RE303 niet, maar de tr909 sync je best met DIN SYNC. Of als master met de 14v clock out. Met MIDI clock kan die niet goed overweg. Ook als je hem midi clock laat sturen, doet die soms raar als je de shuffle amount verandert

En als je de drumsounds van de 909 met midinoten aanstuurd? loopt die dan wel mooi sync?

En als je de drumsounds van de 909 met midinoten aanstuurd? loopt die dan wel mooi sync?
Technisch gesproken is dat niet waarvoor je een 909 wilt. Midinoten kan ook met samples of andere manier. Je koopt een 909 omdat je, zoals een ander het hier op het forum omschreef, je in je trainingsbroek met een biertje in je hand aan je hihat decay wilt draaien...

Back