minimoog Model D 1970

ja, gefeliciteerd.
is-ie verder ok?

enneh pim, jij bent de kenner, geen twijfel aan, maar is model D niet gewoon de benaming voor het type zoals we dat kennen, dat uiteindelijk in productie is genomen (en waren a b en c niet een soort prototypes)?
en kan het dan niet zijn dat een model D met serienummer vanaf 7000-8000 een ander, verbeterd oscillatorbord heeft en dat ook bij latere minimoogs het keyboard stabieler is door een modificatie, waardoor die vervelende glijders aan het eind van de decay niet meer voorkomen?

Je hebt op alle punten gelijk voorzover ik heb kunnen nagaan. Alleen die uitglijders waar je het over hebt daar heb ik niets over kunnen vinden.

Leuke site: http://www.moogarchives.com

Overigens is mijn Mini met serienummer 12977 perfect. Even 20 minuten opwarmen hij knort en schreeuwt als een blij varken.

Origineel geplaatst door Toon

Weet iemand per toeval waar ik zo'n stekker kan halen voor de S-trig

Word lastig... Leo misschien?

met daaronder: Ext en S-trig

Ext is volgens mij de externe filter input, s-trig is Moogs cv/gate aansluiting

Gefeliciteerd! Moog=:kroon:

Het is ofwel een Cinch-Jones 2 pin male plug of een 2 pin s-trig male plug, ik hoop dat Zoe dat weet :eureka: , die kan me waarschijnlijk ook een toets leveren, dus das wel fijn.

M'n Minimoog heeft serienummer 5529, voor het juiste productiejaar zou ik hem eens moeten openleggen. Wat wel opmerkelijk is is dat er enkel op de achterkant een logo van Moog te zien is en niet zoals bij de meeste boven het klavier. Ik heb hem van een Jazz pianist gekocht (gaf les aan het conservatorium van Brussel), die vertelde me dat de oscillatoren in de jaren 80 bijgeregeld waren (stabieler) en die heeft hem ook nog eens volledig laten nakijken enkele jaren geleden. Hier nog een mooie site over de mini http://www.fantasyjackpalance.com/fjp/sound/synth/synthdata/16-moog-minimoog.html .

ik geloof dat je zo een kabel moet hebben die mengtafels ook vaak voor inserts hebben
of een monojack er half insteken dus vol er in en dan een stukje trug
dan maakt ie ook wel contact met het juiste contactje

:)

dat gejengel van het toetsenbord heb ik ook niet van mezelf, maar van john h. toen ik eens een oude had, serienummer weinig, deed-ie dat zo erg en toen vertelde john mij dat moog later een modificatie had gemaakt.
bij wat langere decay jengelde de synth op het eind van de noot als je speelde, soort glide zonder glide. was een beetje vals, maar niet via cv/s-trig, alleen vanaf het toetsenbord.

Origineel geplaatst door mono-poly
ik geloof dat je zo een kabel moet hebben die mengtafels ook vaak voor inserts hebben
of een monojack er half insteken dus vol er in en dan een stukje trug
dan maakt ie ook wel contact met het juiste contactje

:)

Nee, dit is wat anders. Je moet gewoon zo'n soort hifi-luidspreker stekkervan vroeger hebben die bij Japie is wezen eten.
(Dus wat groter dan zo'n hifi - een plat stekkertje en een pinnetje.) Linntronics heeft ze, John H biedt ze af en toe ook aan.

Origineel geplaatst door mono-poly
is een jackaansluiting er in zetten geen optie?

nee

Ik heb al wel gemerkt dat bij het spelen van een snelle arpeggio de moog enkel de eerste noot triggert, tenzij je er echt zeer hard op speelt, dus precies dat zo'n toets een treshold waarde heeft waaronder hij niet triggert. Ik geloof dat m'n Prodigy dat ook heeft, is natuurlijk geen probleem als je de synth via een sequencer bespeelt (gewoon lengte van de noten wat inkorten dus), maar is wel een beetje lastig als je er gewoon op speelt. Is dit altijd bij van die analoge toetsenborddecoders en is het dan te verhelpen of heb ik ergens een knopje verkeerd gezet of zo?

Is dit altijd bij van die analoge toetsenborddecoders en is het dan te verhelpen of heb ik ergens een knopje verkeerd gezet of zo?

Dit heet legato triggering. Helaas kun je dat op de Minimoog niet omschakelen. Sommige synthesizers hebben een legato/multi triggerschakelaar.

Nu je weet hoe lastig het op de Minimoog spelen is, kun je alleen nog meer respect krijgen voor de oude Minimoog tovenaars.:halleluja

Back