Minimal/techno producers hier?

kennelijk zijn die er niet.

Geen idee of ze hier zijn maar je gaat ze op Youtube well vinden. Richie Hawtin, Adam Beyer enzo. Veel luisteren naar hun sets. Doe ik wel inspiratie bij op.

over wat wil je tips krijgen ?
met de soft die je hebt moet het lukken

Minimal is de kunst van het weglaten.

Met puur luisteren naar de muziek kun je al aardig uitzoeken wat je wel en niet kunt weglaten. je sounddesign zal in ieder geval veel tijd kosten aangezien de individuele sounds allemaal goed hoorbaar zijn.

Ja, inderdaad, less is more.
Mindere maar interessantere geluiden zou ik zo zeggen, probeer contrasten te vormen met heel 'electronische' en 'acoustische' geluiden (zie Luciano & Ricardo Villalobos).

probeer contrasten te vormen met heel 'electronische' en 'acoustische' geluiden (zie Luciano & Ricardo Villalobos).

in zoverre je je in Minimal beperkt tot "Luciano&Villalobos" klopt dit
Maar er zijn Minimal producers zat die het zonder akoustische samples doen...maar eerder glitches etc gebruiken. Eigenlijk kan alles in een minimal track.
tja, moeilijk te bepalen wat en track juist 'minimal' maakt en waar de grens met techno ligt...

Jazeker, dat klopt Seiko
Maar vind dit zelf een van de sterke kanten aan 'minimal', en verschillend van meer 'straight up techno'. Glitches en andere extreem korte sounds passen er ook erg goed bij.

btw als je Luciano&Villalobos goed vind, check dan eens 'onur özer', die gooit er ook altijd wat akoustische trompetjes etc in maar blijft supersec

precies. ik begin altijd minimal, maar eindig meestal full on :) minimal is weer zo'n mode naampje.

Hoi,

zijn er Minimal/techno producers hier?
(http://sonart.cc/media/audio/Sonart_Minimal_128_01.mp3)

Ik wil zelf minimal produceren en ben op zoek naar tips van wat meer gevorderde minimal/techno producers.

Als ik je 1 goede tip mag geven. Begin met abelton.
Zelf ben ik begonnen met fruityloops daarna een tijd met cubase gewerkt en nu werk ik 2 maanden met abelton. Maar dit programma is voor een iemand die minimal maakt en alles met vst instruments doet veel gebruiksvriendelijker. Er zitten hele goed effect presets in snel een stuk verder brengen.

Is die snippet trouwens van jezelf?

succes

Murcof kan ik je ook wel aanraden!

Una is zo´n geil nummer..

http://www.myspace.com/murcof

Wilde ik net zeggen, da's voor mij het textbookvoorbeeld van de echte minimal.

Glitches én akoestische samples, gereversede piano's enzo, vage reverbs, die sfeer is gewoon beangstigend. Echt psychothrillermuziek en toch 'n groove.

Back