Russen stelen mijn muziek

scarum

Ouwe rot
Ik weet, het is wel een erg paranoide titel, maar het is echt waar... :(

Check de post die ik heb geplaatst op allofmp3.com over de site van deze russen:

mp3va rips off artists - Today, 03:47 AM
Well, since you wouldn't believe the other poor sap who got ripped off by mp3va, let me tell you... it's true.

I'm a musician and I make music under the name CausaliDox and Bob Knutton. I have a myspace page (www.myspace.com/causalidox / www.myspace.com/BobKnutton), a seperate website where you can download my high bitrate music for free @ www.IndusTree.org / www.bobknutton.com / www.causalidox.com and i run an organisation of artists @ www.Glaxclock.com.

The above is not to spam you for my music, just to let you know that this is real.
On the MP3VA site my music is available for PAID download without my consent http://www.mp3va.com/artist/61911/CausaliDox (http://tinyurl.com/kutrussen)

You may ask, why do you care? Well, I want my music to be freely available and not have some russian make money off of it. That's why it's available through my own website and I have made it available on bittorrent sites (notably www.mininova.org)

The folks at mp3va have just been sent this e-mail:

L.S.,

I am the owner of the copyright for the music you are currently selling on your website. I summon you to immediately cease and desist or face legal action. You will no longer sell any works whereof I hold the copyright.

http://www.mp3va.com/artist/61911/CausaliDox

You claim on your website the following:
"Service http://www.Mp3va.com pays full-scale author's royalties to owners of pieces of music, trade marks, names, slogans and other copyright objects used on the site."

I have not been asked permission by you to sell my music on your website.

Remove MY content from your site.

Marcus Moonen
CausaliDox

I will gladly answer any questions.

Laatst gewijzigd:
Ik zou me daar niet al te druk om maken, zo vond ik lang terug ook eens wat mp3tjes die ik ooit op een gratis tracker group had gegooit terug op precies zo'n site en was er nog wel trots op ook :D

Je doet er toch niks aan, en met dit soort sites heb je geen poot om op te staan, grote kans dat die mail niet eens gelezen word en er via zoek machines naar mp3tjes worden gezocht en die automatisch worden toegevoegd.

Lekker laten gaan, beetje extra publiciteit toch ?

Ik zou me daar niet al te druk om maken, zo vond ik lang terug ook eens wat mp3tjes die ik ooit op een gratis tracker group had gegooit terug op precies zo'n site en was er nog wel trots op ook :D
mja, ik zie mijn naam ook terug op nepsites, waar dan zogenaamd allemaal nummers van mij staan, die ik nooit gemaakt heb... voelt een beetje vreemd...

Je doet er toch niks aan, en met dit soort sites heb je geen poot om op te staan, grote kans dat die mail niet eens gelezen word en er via zoek machines naar mp3tjes worden gezocht en die automatisch worden toegevoegd.

Lekker laten gaan, beetje extra publiciteit toch ?
Ik ben toch wel beetje pissed dat ze er geld voor durven te vragen, terwijl ik het juist gratis wil aanbieden... Snap dat ze niets met die mail gaan doen, maar ik heb al 10 x hun kantoor gebeld en ben overal aan het spammen dat het dieven zijn, dus als jullie over een tijd niets meer van me horen, weet je dat de russen me te pakken hebben gekregen :D

dus als jullie over een tijd niets meer van me horen, weet je dat de russen me te pakken hebben gekregen :D
je weet hoe poetin omgaat met dissidente geluiden en de pollonium pot !
ook oppassen als je je appartement binnengaat ..

Geen geld... 48 cent voor 6 trax. Als Beatport da nou eens zou doen ;-P

Vraag me altijd af of je die tracks ook werkelijk gaat krijgen als je ze besteld. Een paar jaar geleden (jaar of 6 of 8 of zo) was de eerste keer dat mijn distributeur zo'n russische mp3 site zag met o.a. mijn nummers (zie hier ook weer een album van me staan). Toen was er nogal wat commotie; brieven, dreigementen, verontwaardigde mensen op forums, je kent 't wel. Bleek uiteindelijk dat die site heel die mp3's niet leverde, als je ze bestelde kreeg je een boodschap dat de mp3 niet leverbaar was. Maar omdat het een beetje een internationaal schandaaltje werd (want wie houdt die verkopen dan in de gaten?), is die site gestopt. Binnen de kortste keren was er weer een andere Russische site die zo werkte als de eerste, en zo zijn er wel meer geweest door de jaren heen, dus het is vechten tegen de bierkaai. Als je bij een groot label zit heeft het misschien nog zin om hier tijd en moeite in te steken (want het kost echt veel tijd en gedoe) maar voor 'kleine mannetjes' zoals ik en mijn distributeur heeft het weinig zin; alleen in uren die je er in steekt ben je al meer kwijt dan dat je zou verdienen aan die 10 mp3's albums die ze misschien verkopen. Het enige wat je kunt hopen is dat de Buma zich er mee bemoeit, maar in die gasten heb ik weinig vertrouwen, die staan ook alleen maar in dienst van de grote labels en artiesten...

Ik zie trouwens ook (aan de bezoekers historie van mij site) dat er met name Japanse en Chinese sites zijn die een verzamelplaats zijn voor alle gratis mp3's op 't web. Werkt volgens mij met een soort bot ofzo, die sites afstruinen op mp3 bestanden. Ik maak dus alleen nog maar flash bestanden van mijn nieuwe tracks en zet die in een flash playertje. Vind het niet zo erg als er gereleased materiaal op het internet rondzwermt, maar ongereleasde dingen houd ik liever nog even voor mezelf.

Back