Ableton - Microkorg Midi Mapping

Soundcheck

Stamgast
he hallo daar

nu gebruik in ableton en mijn microkorg

Ik wil in een midi clip een patroon spelen dmv mijn microkorg, met uiteindelijk de bedoeling dat ik mijn sounds van mijn microkorg gebruik, want deze neem ik dus op als midi, bewerk het totdat het geluid naar voren komt naar mijn smaak.

Hiervoor gebruik ik midi en en uit op de korg

nu is het zo, dat de meeste knobs van mijn microkorg automatisch al gemapped zijn in Ableton, maar dit wil ik niet.

Ik ben bv met een dope sound bezig, gebruik ik knob 2 voor het filteren van het op dat moment gemaakte geluid, is het tegelijkertijd ook een midi functie in Ableton van "record on - record of kanaal 2", en knob 1 idem dito, maar dat is "record on - record of kanaal 1"

En zo zijn er meer zaken die dan de micirokorg een midi map functie hebben in Ableton

(overigens, in cubase geen last van)

Al met al, heb ik al een andere controller die ik juist voor dat soort zaken in Ableton gebruik, en nu wil ik juist dat mijn microkorg dat niet automatisch doet

Weet iemand hoe ik instel in OF ableton OF-EN op de microkorg?

alvast bedankt!

soundcheck

in de microkorg manual staat goed uitgelegd hoe de verschillende midi functies werken ism je daw. je kan bijv. instellen dat je knoppen op je mkorg geen midi verzenden, of je kan in ableton bepaalde midi functies veranderen... kwestie van trial/error en proberen totdat je tevreden bent.

als je alleen midi gebruikt om je midi clips van ableton naar je microkorg te krijgen, hoef je de 'midi out' in feite niet eens aan te gebruiken.

Als je die wel wilt gebruiken, maar niet wilt dat ableton midi ontvangt van je mkorg, ga dan naar preferences -> midi sync -> selecteer je midi interface midi 'in' -> remote 'off' (kan overigens ook op de midi instellingen van de microkorg zelf)

Back