Hoe maak ik dit geluid (of waar komt dit vandaan)

Nooit gedacht deze vraag te moeten stellen, maar hier kom ik even zo snel niet uit.

Ik zou ook totaal niet weten hoe ik dit geluid moet omschrijven, dus luister maar gewoon naar de bijlage.

Het gaat om het opvul-tierelantijn-gepriegel-arpeggio-icerain-achtige geluid!

Ik zit zelf te denken aan de Korg Wavestation of iets in die trand, of zit ik er nu compleet naast te zoeken?
Of is dit ook op andere manieren na te maken met andere voorbeelden van synthese?

Attachments

• arpeggiogefruts.mp3
    463,4 KB · Bekeken: 91
Klinkt als een hoge plucked sound die heel snel op en neer gearpeggieerd wordt, met wat reverb d'rover.

Ik denk dat de golfvorm niet zoveel uitmaakt (pulse zal wel werken, of iets FM), maar wel highpassen! Het komt erop neer het juiste akkoord te arpeggiëren.

Klinkt als een hoge plucked sound die heel snel op en neer gearpeggieerd wordt, met wat reverb d'rover.

Ik denk dat de golfvorm niet zoveel uitmaakt (pulse zal wel werken, of iets FM), maar wel highpassen! Het komt erop neer het juiste akkoord te arpeggiëren.

Ja inderdaad, zoiets zat ik zelf ook al wel te denken!
Dat is niet zo moeilijk om uit te proberen, maar wat het allermoelijkste is, is dat het precies dit sfeertje krijgt. Het is echt zo'n sfeermakertje dit geluid.

Nog iemand tipjes naar een bepaalde synth of plugin die hier het meest voor geschikt benne? 8)

Ik hoor 3 arpegio´s met verschillende toonhoogten en snelheid. De hoogste is ook meteen de snelste.

probeer je virus eens.

Wie weet wel een optie. Maar het wordt wel heel erg veel gedoe om dit op een virus na te maken, ik vind het namelijk niet echt een virus-sound hebben. Dan gaat het toch al snel gekunsteld klinken.

Ik zat te denken dat zoiets wel uit de wavestation te halen is (waarom ik dat denk... geen idee) of zit ik er nu totaal naast?

Wie weet wel een optie. Maar het wordt wel heel erg veel gedoe om dit op een virus na te maken, ik vind het namelijk niet echt een virus-sound hebben. Dan gaat het toch al snel gekunsteld klinken.

Ik zat te denken dat zoiets wel uit de wavestation te halen is (waarom ik dat denk... geen idee) of zit ik er nu totaal naast?

denk dat een wavestation het ook wel kan, maar die ken ik niet. de naam klinkt in ieder geval wat blikkeriger, en dat is net wat het geluid is... dus het valt te proberen!

Back