Orbital!!!!!!!! In België :D

Is dat op een festival met een act van 30 minuten of een echt concert van 2 uur?

Cool!

Etienne de Creçy..heheh, toevallig laatst een filmpje van gepost in de tjet.
Errug vet optreden, begint ergens bij 30 seconde

edit: Ultravox en Simple Minds treden er ook op..wel de moeite om te vermelden ;)

nou ik vind de meeste vna hun tracks errug goed.

Zou albums als "Middle of Nowhere", "InSides" of "The Alltogether" bvb niet meer willen missen :D

Hopelijk maken ze binnenkort terug even goede muziek als vroeger :D

Live en in't echt

Live en in't echt

Hey,
ik sta hier nu op 3meter van de orbital synth-rig op 't podium van de lokerse feesten 8) Kan zeggen dat ze wel leuk speelgoed mee hebben: Macbeth M5, 2x andromeda A6, jupiter-6, moog voyager, roland SH-2, TB-303, TR-909, Drumstation, Virus, supernovaII, 2x jazz mutant lemur,....

ze mixen alles zelf op een 32 kanaals macki onix!?!? wie bedenkt het

Ik ben alvast benieuwd wat het vanavond gaat geven. Set gaat wel maar een dikke 30min duren vrees ik, aan de planning te zien.

Back stage foto's zijn al binnen, nu 't concert nog :mega:

heb gisteren al pintjes genuttigd met de truck-driver van de mannen en nu wa staan zeveren met de monitorman en kan zeggen dat het en aangename crew is

Laatst gewijzigd:
Etienne de Creçy..heheh, toevallig laatst een filmpje van gepost in de tjet.
Errug vet optreden, begint ergens bij 30 seconde
YouTube - Etienne De Crecy!

edit: Ultravox en Simple Minds treden er ook op..wel de moeite om te vermelden ;)

Erg vet optreden?
Ik zie erg vette projecties, waar een man midden in staat die een stukje muziek afspeelt....

grtzRb

Erg vet optreden?
Ik zie erg vette projecties, waar een man midden in staat die een stukje muziek afspeelt....

grtzRb

indd zal vette show worden, maar heeft niet veel hardware staan: A-station, basstation, MPC-1000, wat comp's etc. denk adt er nog een lappy bij komt maar de mannen zitten nu in de catering :biertje:

zelfde kan je zeggen over daft punk.... maar geef mij gerust hun bankrekening hoor

vette shows zijn een beetje zoals gearlists? het gaat er vooral om wat je er mee doet

zelfde kan je zeggen over daft punk.... maar geef mij gerust hun bankrekening hoor

vette shows zijn een beetje zoals gearlists? het gaat er vooral om wat je er mee doet

Kan ik helemaal inkomen! Maar de video en licht show van Daft Punk is echt net wat uitgebrijder dan die van Etienne. Lees 2 trailers verschil. Heb ze allebij op't podium gehad, ni te vergelijken. En ja dan hebben ze maar 2 voyagers staan die G5's van't geluid moesten daar vrij hard werken.

Soit, je kan veel met wijnig dat is zeker. Ben hier op de Lokerse aangenaam verrast door Peter Dorethy en die had enkel een gitaar.

Man man man!!!

Zoals ze in ons belgenland zeggen: wat een bangelijk optreden van Orbital!!

Etienne de crecy was leuk maar Orbial blaasde dat zo weg!
Trance van vér voor het Tiesto tijdperk. Echt heel goed. Ook is er maar een van de twee die echt wat doet. Maar de andere danst wel goed!

Digitalism kon er niets tegenover plaatsen helaas.

Tsja smaken verschillen, maar ik vind dit echt wel een dikke act. Zowel visuals als muziek.
Na de intro begint die wel aardig maar vanaf een minuut of 2 of 3 is het een dikke show.
Het is juist cool dat er ook aan het oog wordt gedacht ipv een simpel podium.
Maargoed, met daft punk is ook niks mis, het album homework is gewoon een megadikke productie..maak die kwaliteit maar eens na zou ik zeggen..

Laatst gewijzigd:
veel 'live' gebeurde er niet bij Crecy (is aan een filter draaien) dat merkte je maar al te goed aan de lichtshow die perfect aansloot op de muziek; als geheel (muziek+licht) vond ik het wel geslaagd (al vind ik zn muziek niet bijzonder maar da's smaak)

Orbital vond ik (maar da's ook persoonlijke smaak) zeer gedateerd klinken op een voor mij niet ongelooflijk prettige manier, was er vroeger al nooit echt voor te vinden en nu vond ik het ook niks bijzonder. Ze hadden best wel wat materiaal op het podium staan al vond ik uit de rigs met synths nogal weinig kabeltjes uitkomen. Ik vroeg me toch wel af wat er nu juist 'live' gebeurde (volgens mij zat alles proper klaar gesequenced en speelden ze wat met knoppen van het mengpaneel, af en toe effectje open en 1 of 2 keer werd er ook is aan de knop van een synth gedraaid)

Bij beide acts had ik toch wel mijn vragen over het 'live' gehalte ervan.

Het was duidelijk niet echt live. Alles ging door de mixer naar twee jazzmutants en die gast heeft daarmee zowat alles gedaan. Maar ondanks dat was ik aangenaam verrast. En die Macbeth m5 klinkt goed! Ik heb in ieder geval weer wat bijgeleerd en het was nog leuk ook. Zowel over eenvoud en synthese

Back