Orbital!!!!!!!! In België :D

Heb inmiddels op youtube wat video's gezien van de optredens van gister, maar van beide acts heb ik beter werk gezien idd.

Ik heb er echt wel van genoten.

Mede doordat ik nu meer en meer van synthese begin te snappen en ik op een heel geinteresseerde manier sta te luisteren. :geslaagd:

En ze zouden normaal 45 minuten op het podium staan maar dat werd al gauw 2 uur dus dat was best leuk.

Dit zijn een paar filmpjes die wij hebben gemaakt.

YouTube - Lokerse Feesten 2009 - Live Orbital (part4)

YouTube - Lokerse Feesten 2009 - Live Orbital (part3)

YouTube - Lokerse Feesten 2009 - Live Orbital (part5)

YouTube - Lokerse Feesten 2009 - Live Orbital (part2)

YouTube - Lokerse Feesten 2009 - Live Orbital (Intro)

soms is het ook vervelend om meer en meer van synthese te snappen want dan merk ik dat ik kritisch ga staan luisteren en elk foutje valt dan op. Zelfde als met dj'en, voordat ik zelf plaatjes ging draaien kon ik meer uit mijn dak gaan.

Ik had dat ook heel fel met Dj's maar ik heb me er een gedacht van gemaakt. Je gaat tenslotte voor plezier te maken en niet om de hele avond tegen jezelf te staan lullen dat dit en dat niet goed is. En dus beleef ik sinds dit jaar alles opnieuw met veel meer plezier.

ja idd..ik probeer het ook maar betrap mezelf er toch nog weleens op dat ik stiekum toch te kritisch aan het luisteren ben, om mezelf vervolgens weer te moeten zeggen dat ik dat los moet laten.

ik heb gisteren eigenlijk niks over synthese bijgeleerd van Orbital...ik zag wel een stapel synths maar ik heb die mannen énkel en alleen aan de knoppen van hun mengtafel zien/horen draaien (lees : FX AUX open zetten) terwijl de volledig op voorhand ineengestoken sequences hun gang gingen (ik had niet de indruk dat ze hun nummers 'live' aan het remixen waren)
Ik zal iets gemist hebben dan...

en vanwaar de 'normaal maar 45 minuten op het podium' ??
Volgens site van Lokerse feesten was de Line up :
23.15h Orbital
01.00h Digitalism (dj-set)

en dat was ook zo...

tja, smaken verschillen, k vond het niks speciaal en x jaar na datum echt wel gedateerd klinken,platjes en ni up to date...dan nog Europe ertussen,tja...

Zou albums als "Middle of Nowhere", "InSides" of "The Alltogether" bvb niet meer willen missen :D

Dat zijn haast lijf-albums voor mij. Grote bron van inspiratie, die twee heren. Live is Orbital ook een geweldige ervaring. Is voor mij alweer 10 jaar geleden, moet je nagaan...

Ik ben heel blij voor iedereen die het heeft kunnen meemaken afgelopen weekend. En als ik die gearlist lees van nIQ, dan gaat mijn hart ook iets sneller kloppen.

Nou ik vond het ge-wel-dig! had ze nog nooit live gezien en ik vond het magnifiek! :)
+1

En gedateerd...ik zou niet weten waarom, nou misschien omdat niet alles kapotgecompressed was? Of zijn het al die ouwe roland kastjes die niet meer hip klinken....laten we hopen dat ze de volgende keer alleen maar VA's en wat laptops meenemen..8o)

Back