Moog Prodigy Twins "Mods Finished"

sinds kort heb ik een Maq 16/3 ben hem nog aan het ontdekken die kan via cv 3 synths aansturen, wat dacht je van op 1 en 2 de Prodigys en op 3 de Macbeth :luv:

ik zou een rij cv gate voor de cv gate vd twee prodigys houden dus dezelfde sequence ...en dan rij 2 cv voor t filter in cv van prodigy 1
en rij 3 cv van de maq gebruiken voor iets andere modulatie van t filter van prodigy 2

dan hebbie een synth 4 osc met twee div filter variaties ...

hebbie wel denkik ff een multiple nodig ...voor de cv gate van 1 te double ...
mogelijkheden te over
die mc beth aghhhhhhhhhhhh:D
serieus zo zou ikt doen een dedicated sequencer voor de mopog
oooh heeft die " mechanix " wel de moog aangepast dat ie luister naa 5 + trig ipv 10 was een simple schakeliongetje
anders triggeren je envelopes niet lekker
!!!! :doei:
neem aan van wel vertelde ikje nog !

VOOR WIE DER NOG GEEN ... genoeg van krijg ...
ikspuigt forum wel vol met mn ...[ouwe] ..moog ! hihi
muscle heeft mn voorkeur

Attachments

• moog 1 .jpg
    moog 1 .jpg
    54,4 KB · Bekeken: 71
  • moog 2 .jpg
    moog 2 .jpg
    64,5 KB · Bekeken: 72
  • moog 3.jpg
    moog 3.jpg
    60,2 KB · Bekeken: 72
  • moog 4.jpg
    moog 4.jpg
    59,3 KB · Bekeken: 71
  • moog5.jpg
    moog5.jpg
    72,4 KB · Bekeken: 74
Prodigy Twins "Mods Finished"

Prodigy Twins "Mods Finished"

Hij is klaar! ben hem nu aan het testen, hier alvast wat plaatjes

Zo was hij toen ik hem kocht, er zat nog een los toetsenbord bij alles was van triplex gemaakt en viel zo om. Nu verangen voor 7 kilo eikenhout.

viewer.php
[/URL][/IMG]

Finished product fully MODDED met grote dank aan Mark Cox :halleluja

viewer.php
[/URL][/IMG]

Nog wat poseerplaatjes...

viewer.php
[/URL][/IMG]

viewer.php
[/URL][/IMG]

De aansluitingen van boven naar beneden links naar rechts,
CV gate 1, CV Pitch 1, Filter cutoff CV 1, Audio 1, alleen deze aangesloten is allebei de audio door 1 kabel
CV Gate 2, CV Pitch 2, Filter cutoff CV 2, Audio 2, ook aangesloten dan allebei losse audio
Aansluiting voor orginele pitch en modwheels, Drukknop voor MIDI Learn, LED voor Midi, Schakelaar voor enkel of DUAL MODE
Daarnaast MIDI in en thru

viewer.php
[/URL][/IMG]

viewer.php
[/URL][/IMG]

viewer.php
[/URL][/IMG]

MOOG logo behouden en voorzien van LED

viewer.php
[/URL][/IMG]

viewer.php
[/URL][/IMG]

viewer.php
[/URL][/IMG]

De orginele pitch en modwheels, de Prodigy heeft deze nodig voor de modulatie. Ik moet hier nog een kastje omheen maken, van hetzelfde hout natuurlijk. Hij zit verbonden met een soort rs232 computerstekker die je makkelijk kunt ontkoppelen. Via MIDI heeft je externe synth pitch mogelijkheid en op de modulatie zit het filter cutoff erg cool, kan hij dus ook opnemen.

EN NATUURLIJK GA IK DIRECT MET EEN MP3 AAN DE SLAG EN LATER NOG EEN FILMPJE ;)

Ik ben hem nu aan het ontdekken en man wat een kracht zelfs met 1 osc in gebruik, ik hoop morgen de MP3 te plaatsen.

echt heel erg geil (love) !

kan niet wachten op de mp3's !!

zou ook lekker zijn :
-3 micromoogs in één...
-14 rouges in één

hmm, this thing brought us in a new super-dimension !

Leuk om hem te zien met knoppen en kapjes erop. Wie wint het nu in kracht? De "Twins" of die grote McBeth die erachter staat?

viewer.php
[/URL][/IMG]

viewer.php
[/URL][/IMG]

De orginele pitch en modwheels, de Prodigy heeft deze nodig voor de modulatie. Ik moet hier nog een kastje omheen maken, van hetzelfde hout natuurlijk. Hij zit verbonden met een soort rs232 computerstekker die je makkelijk kunt ontkoppelen. Via MIDI heeft je externe synth pitch mogelijkheid en op de modulatie zit het filter cutoff erg cool, kan hij dus ook opnemen.

EN NATUURLIJK GA IK DIRECT MET EEN MP3 AAN DE SLAG EN LATER NOG EEN FILMPJE ;)

Ik ben hem nu aan het ontdekken en man wat een kracht zelfs met 1 osc in gebruik, ik hoop morgen de MP3 te plaatsen.

ok dus t kastje starks met de pitch / mod wheels komen apart ...en via midi lkan t ook
great

kmoet zeggg whaaaaaaaaaaa
wat een combie moet dat zijn de mc beth en deze moog
terwijl deze 1/3 kost zou de moog t wels kunne winne van power / specs weetk nog niet

t logo [sorry ] lennox had mooier gekund
net een etalage haha met de site led screen
moet ff zeiken ....
asjet helemaal af maakt dan helemaal !!

kan nu niet luisteren neem de mp3 mee op stick ...post laters
alhoewel kenm al ...
aleen dan een op tannoys [huge ] luisteren en met jouw mods
sc6 verders gast

echt heel erg geil (love) !

zou ook lekker zijn :
-3 micromoogs in één...

jij hebt toch een micro? koop de multimoog van koediman erbij en met de open structure van de 2 heb je zo een driedubbele micro.

Leuk om hem te zien met knoppen en kapjes erop. Wie wint het nu in kracht? De "Twins" of die grote McBeth die erachter staat?

Hey Mark :okdan:

ik ben de kracht nog aan het ontdekken van die Moogs, tot nu toe heb ik het met 1 Prodigy al ontzettend leuk, beetje delay beetje galme en voila. Ik ga ze nog even allebei met de MAQ aansturen. Ik wil ook een spannende mp3 laten horen.

ok dus t kastje starks met de pitch / mod wheels komen apart ...en via midi lkan t ook
great

kmoet zeggg whaaaaaaaaaaa
wat een combie moet dat zijn de mc beth en deze moog
terwijl deze 1/3 kost zou de moog t wels kunne winne van power / specs weetk nog niet

t logo [sorry ] lennox had mooier gekund
net een etalage haha met de site led screen
moet ff zeiken ....
asjet helemaal af maakt dan helemaal !!

kan nu niet luisteren neem de mp3 mee op stick ...post laters
alhoewel kenm al ...
aleen dan een op tannoys [huge ] luisteren en met jouw mods
sc6 verders gast

hahahaha ja ik ben geen knutselaar, voor mijn doen is dit heel wat, dat logo wilde ik persé laten zien, dus een beetje last minute gat eruit gezaagd en dan dacht van ... wat nu zo open en bloot laten zitten wilde ik niet toch even een afdekkapje zo doende inderdaad een etalge met verlichting ;)

Hey Mark :okdan:

ik ben de kracht nog aan het ontdekken van die Moogs, tot nu toe heb ik het met 1 Prodigy al ontzettend leuk, beetje delay beetje galme en voila. Ik ga ze nog even allebei met de MAQ aansturen. Ik wil ook een spannende mp3 laten horen.

Goed plan. Ik ben benieuwd. :P

Wat vet is om van 1 synth de resonantie op 0 te zetten en van de andere redelijk hoog. Dan heb je het stevige laag van de ene en kan je lekker draaien aan de cutoff van de ander.
Heb je zo effe zitten freaken dan draai je de resonantie van de andere synth ook open en kan je losgaan met beide cutoffs.

Wat zou het leven zijn zonder PWM :)

pwm
personal wacko manifest
pedo...uh la maaaaaar 8~

pwm mn favo ..mod functie

ken geen synth by my die t niet heeft

ahhh de tb & syntecno [raar datje t daar niet op mist ! ? ! ]

hehe

Wat vet is om van 1 synth de resonantie op 0 te zetten en van de andere redelijk hoog. Dan heb je het stevige laag van de ene en kan je lekker draaien aan de cutoff van de ander.
Heb je zo effe zitten freaken dan draai je de resonantie van de andere synth ook open en kan je losgaan met beide cutoffs.

zowie zo t dual synth in a synthesizer concept is fet bv een obie 2 voice ...uhh de cs30 aleen heeft die dan weer 1 osc per voice ..en geen cv apart p voice

de cs15 heeft dat weer wel weird

niet veel synth hebben dat apart in te stellen voices ..in a two voice concept
ah de dv 800 wel = egt een brute bak ...:kroon::engel:

Goed plan. Ik ben benieuwd. :P

ik ben de kracht nog aan het ontdekken van die Moogs, tot nu toe heb ik het met 1 Prodigy al ontzettend leuk, beetje delay beetje galme en voila. Ik ga ze nog even allebei met de MAQ aansturen. Ik wil ook een spannende mp3 laten horen

hehe waren die mp3 er al.........?
lees k overheen
8~

ik ben de kracht nog aan het ontdekken van die Moogs, tot nu toe heb ik het met 1 Prodigy al ontzettend leuk, beetje delay beetje galme en voila. Ik ga ze nog even allebei met de MAQ aansturen. Ik wil ook een spannende mp3 laten horen

hehe waren die mp3 er al.........?
lees k overheen
8~

ja die mp3 was al geweest :D

ik ga hem toch maar houden denk ik 8)

Back