Nieuwe Geluidskaart Voor Betere Opname?

mdweetje

Ingeburgerd
Hallo,
Ik ben Nieuw Op Synthforum
Speciaal aangemeld om wat te vragen ..
Ik heb een MXL 2006 ( Microfoon ) en een Behringer Xenyx 802 ( Mengpaneel met Fantoom )
en ik heb de Microfoon aangesloten door een kabel XLR naar de mengpaneel te sturen en via 2xmini tulp naar 1 x jack naar de computer te sturen .
maar ik merk dat de kwaliteit redelijk is .. niet echt slecht maar ik weet dat het beter kan , want als ik naar andere luister die hetzelfde Gear gebruiken dan is mijn kwaliteit er nog niks bij .. Zonder aftemixen of wat dan ook ik heb het ook vergeleken met een ander jongen .
Zal dat door mijn Geluidskaart liggen ? Ik heb der twijfels aan .
En als ik een nieuwe zal kopen is dan een EMU 1212M Goed genoeg of een

ESI JULIET

Om een betere kwaliteit opnamengeluid te krijgen ?
Let me know .. I Realy need to know it
Thank you
Greetz Mdweetje van Brothers Most Productive

GIYF, UTFS en een MOTU of een RME (omdat je mensen toch antwoord moet geven ;))

het kan ook aan je boxen liggen, teveel kleur ofzo, welke monitoren heb je?
Rme en Motu zijn idd erg goed, maar als je er dan buget spul zoals dat mengpaneel aan gaat hangen dan zet het ook geen zolen aan de dijk.

Ik heb Goeie Boxen Van Creative :P haha
En Geluidskaart Precies weet ik neit maar Wel HD Die zit standard in de computer
en computer is misschien pas 1 jaar oud ..
een super goeie computer Vista , 4 RAM Enz..
maar ik zat te denken om een nieuwe geluidskaart erin te doen voor een betere Kwaliteit haha .. uhmm over de EMU 1212 waar moet daar dan de kabel in doen om opteneme haha en is dat een aanrader op Zang op te nemen ? Rap muziek ..? Let me know

Oohh en ik wil het liefst in prijsklassen tot maximaal 200 euro gaan haha

Holla

Met wat je nu hebt moet je goede opnames kunnen maken.

Een duurdere geluidskaart zal op z'n best (dus 5000 euro uitgeven) een hele hele hele kleine klankverbetering geven.

Vereweg de meeste klankverbetering zit in je speakers/akoustiek. Het is namelijk niet ongebruikelijk om 40dB verschil tussen geluidspieken en dalen te meten in een onbehandelde kamer. Als je dus geld wilt uitgeven moet je hier zijn. Je kan de zoekmachine gebruiken, er is heel wat afgethread over akoustiek, maar heel kort door de bocht: Basstraps basstraps basstraps. Ze zijn voor een paar tientjes heel makkelijk te dhzen.

Daarnaast zul je moeten leren goed optenemen en te mixen. Dus microfoon plaatsing, eq, levels etc...

Haha okeee maar
de EMU 1212 Spreek mij wel aan .. iemand info ?
Het zegt dat je dan studiokwaliteit krijgt ..
en BTW ik Heb Afmix Methodes gekregen van 1 van de beste rappers van NL haha
dus daar ligt het niet aan en me mixer staat goed dus ik weet zeker dat het aan mijn geluidskaart ligt ofniet dan .. haha iemand nog meer suqwesties?

Ciaoo ciaooo

Jaaa okee maar de geluidskwaliteit is niet zo heel perfect ..
Duz de EMU is dan goed?
en meot ik daarvoor apparte kabels kopen ?

Ik denk dat de "Emu 0404 USB" voor 185 euro beter zal zijn voor jou. Anders kun je de beat niet horen terwijl je opneemt. Je kunt een koptelefoon direct aansluiten op de "0404 USB" en de beat horen terwijl je rapt. De 1212m heeft geen aparte uitgang hiervoor. Plus de 0404USB heeft fantoom voeding zodat je je microfoon direct op je computer aan kunt sluiten zonder mengpaneel ertussen dus. Dat scheelt al een hele hoop met geluidskwaliteit vooral in vergelijking met zo'n Behringer ertussen. De 0404USB heeft ook een XLR aansluiting. Ik ga zelf mijn 1212m verkopen en een 0404USB kopen in verband met deze dingen. Ik denk dat jij ook blijer zal zijn met de keuze van een Emu 0404USB.

Ohjaaa
Welke raden jullie mij aan ?
En welke Benodigheden heb ik nodig
en wat voor kabels voor mijn micrfoon

Dankje

Het grappige is dat die vriend van je een irritante toon door z'n hele opname heeft lopen (of het een geluid is dat de microfoon oppikt of dat het digitale ruis is kan ik niet horen), maar zijn opname is wel wat voller over het hele spectrum (ervan uitgaande dat ie er niet aan heeft lopen draaien - en jullie stemmen zijn natuurlijk ongelijk).

De ESI Juli@ en de EMU 1212M ontlopen elkaar niet zo heel veel, het beste kun je letten op de praktische dingen zoals aansluitingen. Een EMU 0404 is natuurlijk ook een optie, maar als een Juli@ qua aansluitingen voldoet kun je net zo goed een EMU 0202 nemen, scheelt weer wat pegels. Het is verder een kwestie van smaak of je USB of PCI wilt, ik vind het altijd wel fijn als AD/DA conversie niet in een systeemkast plaatsvindt, minder kans op digitale noise. Aan de andere kant heb je vaak met PCI iets minder gedonder met drivers en latency.

Ik vind het trouwens niet een slecht idee om die Behringer mixer te omzeilen, het zijn vaak nogal ruisbakken of de voeding stoort op den duur. Wat dat betreft zou een Emu 0202 of 0404 wel de beste kwaliteit geven als je je microfoon er rechtstreeks op aansluit.

Hee nais man ..
ik zal wel 1 van die 2 kopen ;) ..
btw hoe sluit ik dan mijn Mic aan de EMu 0202 of aan de 0404 ?

Dankje!!

Ohjaaa Wat zal beter zijn 0404 de Usb Versie of 0404 met de PCI slot om in de computer aantesluiten ?
en wat is er mis met Emu 1212m
op internet Feedback .. staat dat die Studiokwaliteit heeft:P HELP..

ik wil de beste van het beste hebben :P het mag max 200 kosten of 230 ..
En zal ook graag beschrijving erbij willen hoe ik dan moet aansluiten en welke kabels
want ik ben daar nog niet zo goed in haha

Thanxx

Een duurdere geluidskaart zal op z'n best (dus 5000 euro uitgeven) een hele hele hele kleine klankverbetering geven.

als je daarmee beweerd dat een geluidskaart van 300,- geen top kwaliteit kan leveren heb je het goed mis

als je weinig geld hebt raad ik je M-audio spul aan
dat is vrij leuk betaalbaar, wordt door alles en iedereen gebruikt
en is tevens compatible met protools M powered (mocht je dat ooit gaan gebruiken)
tevens klinken die audio interfaces prima voor de prijs die het kost

heb je een Mac en niet veel inputs en outputs nodig dan raad ik je aan een apogee Duet uit te proberen (wat naar mijn mening echt top spul is)

oja en probeer aub ook niet dezelfde flowssssss (uitspraak) als je maatje

vreselijk :P

haha dat was ff snel een test opnamen:P
maar okee ik weet nu denk ik wel onderhand welke ik ga nemen
maar heb nog ff jullie hulp nodig ..
De EMU 0202 of de EMU 0404 :P haha
En welke kabels heb iknodig voor te aansluiten ;)
en is dan het geluid mooier?

Dan ben ik klaar

Back