Nieuwe Geluidskaart Voor Betere Opname?

als je voor dat geld 'het allerbeste' wilt, dat gaat niet lukken. maar de meeste goedkopere kaarten zijn tegenwoordig echt wel goed genoeg. wanneer je een microfoon wilt aansluiten heb je in ieder geval een microfoon aansluiting nodig, deze heeft dan een XLR ingang en kan dan ook fantoomspanning leveren (de meeste condensatormicrofoons hebben 48 volt nodig om te kunnen werken)

als je geluidskaart dit niet heeft zou je een losse microfoon voorversterker kunnen kopen. op de ingang sluit je een mic aan, en de uitgang gaat dan naar een line input op je geluidskaart :)

Ach en moet het beter ? noem het dan maar lofi maar da's toch ook hip toch ?

Jaaa maar Ik wil Wat Heldere Geluid emet de mixer is dat lastig ..
en als ik dan naar andere hoor zijn ze beter in kwaliteit terwijl ze de zelfde zooi hebben haha:P

Hallo medehomerecorders,

Even een korte reactie m.b.t. de Emu 1212m.
Ik heb deze kaart nu zo'n drie jaar: zeer stabiel en zeer goede klank.
Ik maak de mooiste opnames met deze kaart en ben er dan ook zeer tevreden over.
Als ik covers produceer kom ik heel dicht bij het origineel.

Met muzikale groeten,

Elvis

Met wat je nu hebt moet je goede opnames kunnen maken.

Nou ja............hij weet niet eens wat voor geluidskaart hij nu heeft. Zo'n onboard ding waarschijnlijk. Slechter kan niet..............

Een duurdere geluidskaart zal op z'n best (dus 5000 euro uitgeven) een hele hele hele kleine klankverbetering geven

Beetje overdreven, vind je niet? Zelfs een Apogee is goedkoper.....

Daarnaast zul je moeten leren goed optenemen en te mixen. Dus microfoon plaatsing, eq, levels etc...

Hier zit het hem meestal in. En idd monitors. Met de Alesis M1 Active MKII ben je al een heel eind. Goedkoop, maar niet verkeerd om mee te beginnen. En een fatsoenlijke geluidskaart idd. M-Audio kan, maar ook Lexicon of Focusrite kan ik aanraden. En als je voor FireWire gaat: Echo AudioFire

Nou ja............hij weet niet eens wat voor geluidskaart hij nu heeft. Zo'n onboard ding waarschijnlijk. Slechter kan niet..............

Dus jij beweert nu dat alle onboard geluidskaarten perc slecht zijn?

De emu 1212m is echt een fijne kaart met een goede kwaliteit en goede D/A convertors. Gebruik hem zelf ook al jaren en hoorde een enorm verschil tussen de onboard geluidskaart en de EMU. Echt een enorm verschil.

Overigens wat Terra Pee in zijn post zegt lijktmij voor jou ook erg belangrijk. Dus hoe werk je. De Emu 1212m heeft geen hoofdtelefoon uit. Dit kan je dan wel weer oplossen door een kleine mixertje er na te zetten. Maar dat kost dan allemaal weer extra dus de 0404 lijkt mij een prima keuze. En natuurlijk zijn er nog zoveel dingen bij te leren. In ieder geval heb jij je budget goed vast gezet en binnen dit budget koop je een hele goede geluidskaart. 2e hands vind je ze dus ook, voor nog minder geld.

ik heb nog een m-audio fast track pro te koop voor je geen interne maar externe kaart!

Back