Sequence-progamma's

ano040425

Gedeactiveerd account
Hey,
ik wil een software-sequencer kopen,maar ik weet niet welke. Ik weet amper wat de verschillen tussen verschillende sequencers zijn, dus het is best lastig kiezen. Ik wil een zo simpel-te-gebruiken mogelijke sequencer, maar ik wil zowel VST's als mijn hardware synth kunnen gebruiken.

Iemand tips voor mij?

Een zo simpel mogelijke sequencer denk ik al gauw aan ableton, misschien flstudio maar daar ben ik een jaar of 4 geleden van af gestapt omdat het in die tijd nogal wat omslachtig omging met hardware synths aansturen (lees midi cc's sturen en recorden ging erg omslachtig) Ik weet niet of dat nu nog steeds zo is.

Probeer gewoon eens wat demo's uit van ableton of flstudio, Reaper is ook een goede niet te ingewikkelde sequencer waar je zonder al te veel gedoe wat leuks mee maakt.

Dan heb je nog reason ook aardig eenvoudig in gebruik maar daar kun je weer geen vst's in laden.

Anders kom je bij sequencers als cubase, logic (voor mac) sonar etc. Maar ik vind cubase niet echt een programma wat je snel door hebt zoals dit bij ableton wel het geval is.

wat is daar eenvoudiger aan dan als ableton ? Het lijkt mij gewoon cubase met al z'n menu's, Maar dan wel heel gelimiteerd zoals bijvoorbeeld maar 2 vst slots.

Als jij het het gelimiteerde van cubase LE eenvoud noemt dan snap ik je reactie wel. Toch blijf ik er bij dat ableton een pakket is waarmee je zonder handleiding of al te veel moeite meteen aan de slag kunt, cubase blijft toch een pakket waar je tijd in moet stoppen om er mee om te leren gaan.

Okee, ik ben nu bezig met een ableton demo, ik probeer audio op te nemen. Ik volg de les recording audio (erg handig dat ze lessen hebben), maar ik loop hier toch nogal vast. Ik heb net mijn track gearmed (die record knop ingedrukt), maar als ik een toets op mijn synth indruk, hoor ik die maar heel erg zacht. Mijn boxen staan op normaal volume, mijn synth volume staat voluit, en ik heb alle stappen gevolgd die werden gegeven.
Er komt in Ableton ook bijna geen signaal binnen, dus het ligt waarschijnlijk niet aan mijn boxen. Kan iemand me hiermee helpen?

Misschien ligt het aan de instellingen van je geluidskaart? De gain van de input staat misschien laag?

Uhm Bij opnameregeling staan stereo-mix, microfoon, en lijningang allemaal helemaal vol, en ik heb lijningang geselecteerd. Is dat wat je bedoelt?

Ja, dat bedoel ik. Lijkt me goed te staan.

Wat is er precies met de input van je geluidskaart verbonden? Direct de outputs van je synth of doe je dat via een mixer?

Heb je ook een wave editor waarmee je het geluid van je synth kunt opnemen? Als die namelijk wel op normaal niveau opneemt, moet je het zoeken in Ableton.

De input is verbonden met de output van mijn synth.
Ik heb geen idee wat een wave editor is (ben nogal noob) en of ik er één heb weet ik dus ook niet.

Een wave editor is een programma waarmee je audiobestanden kunt opnemen en bewerken.

Werk je met een PC? Dan kun je voor dit experimentje ook de Geluidsrecorder (start/programma's/bureau-accessoires/entertainment) gebruiken.

Heb net de Geluidrecorder gebruikt. Hij neemt wel op wat ik speel, maar het komt maar heel zacht binnen. Ik moet het volume van mn pc voluit zetten om het heel vaag te horen.

wat is daar eenvoudiger aan dan als ableton ? Het lijkt mij gewoon cubase met al z'n menu's, Maar dan wel heel gelimiteerd zoals bijvoorbeeld maar 2 vst slots.

Als jij het het gelimiteerde van cubase LE eenvoud noemt dan snap ik je reactie wel. Toch blijf ik er bij dat ableton een pakket is waarmee je zonder handleiding of al te veel moeite meteen aan de slag kunt, cubase blijft toch een pakket waar je tijd in moet stoppen om er mee om te leren gaan.

Mijn reactie is vanuit eigen ervaring. Toen ik namelijk voor het eerst Ableton probeerde had ik moeite met het concept (session vs arrange view). Pas na een aantal tutorials werd het mij duidelijk terwijl ik dit met cubase niet had. LE toont minder opties en is idd meer gelimiteerd. Ik vind het zelfs overzichtelijker eruitzien dan FL studio. Ik vind wel dat als je Ableton eenmaal doorhebt, het makkelijker/sneller werkt dan cubase of FL studio maar ook dat is persoonlijk.

Mijn reactie is vanuit eigen ervaring. Toen ik namelijk voor het eerst Ableton probeerde had ik moeite met het concept (session vs arrange view). Pas na een aantal tutorials werd het mij duidelijk terwijl ik dit met cubase niet had. LE toont minder opties en is idd meer gelimiteerd. Ik vind het zelfs overzichtelijker eruitzien dan FL studio. Ik vind wel dat als je Ableton eenmaal doorhebt, het makkelijker/sneller werkt dan cubase of FL studio maar ook dat is persoonlijk.

Daar ben ik het wel mee eens, dat sessie en arrange view had ik in het begin ook even niet door, misschien is het ook wel persoons gebonden. Ik kon omdat ik vanuit fl kwam eigenlijk meteen aan de slag in ableton zonder handleiding, terwijl ik in cubase voor de meest simpele handelingen echt uren zat te knooien op een simpele track.

En inderdaad flstudio ziet er ook niet echt overzichtelijk uit, maar op de een of andere manier heeft het een hele lage instap drempel waardoor je toch al snel aan de gang kan.

Heb net de Geluidrecorder gebruikt. Hij neemt wel op wat ik speel, maar het komt maar heel zacht binnen. Ik moet het volume van mn pc voluit zetten om het heel vaag te horen.

Dit is ook vaag. Neemt hij ook andere apparaten (mp3 speler bijvoorbeeld) zo zacht op?

ik heb geen kabeltje om mp3 te verbinden, maar ik heb net wel mijn keyboard (niet mijn synth dus, om verwarring te voorkomen) aangesloten, en die had dezelfde symptomen. Volgens mij dus de conclusie: t ligt niet aan Ableton, en niet aan mijn synth, maar aan iets in mn pc.

Dan hoogstwaarschijnlijk toch je geluidskaart. :frons:

Ben bang van wel jaa :S ik ga er maar eens mee aan t klooien.

Is er toevallig nog iemand die weet hoe je VST-plugins in ableton installeert? (nu ik hier toch een thread open heb staan, vraag ik et maar eventjes)
Ik wil namelijk ook mijn synth als controller gebruiken, en de rest door de pc laten doen.

Ik wil eigenlijk gewoon alles een beetje uitproberen op het gebied van computermuziek maken :)

Oke, dan zal ik daar mee beginnen :) ik gebruik een laptop, kan ik het daar wel op installeren?

Back