Sequence-progamma's

Welnee. Coen is gewoon noob net als dat we dat allemaal geweest zijn. Maar hij probeert het toch te snappen? Dan zal het vast wel gaan lukken. En over een paar jaar helpt hij andere noobs weer op weg. :)

Yeaah, ik heb zojuist mijn eerste drumbeat gemaakt (H)
1 maat lang maar liefst xD

Inderdaad daar heb je wat aan in plaats van die zijkerds die alleen maar kunnen zeuren en niets toevoegen, komt me langzamer hand de strot uit.

Het is tegenwoordig een beetje gebeurt met de vriendelijkheid hier, en het lijkt wel alsof mensen zoeken op dit soort post's om eens flink te gaan drammen en hun eigen visie aan iedereen willen opdringen, laat iedereen gewoon lekker doen wat hij/zij wil.

Ik zit nu weer met een probleempje. Ik gebruik nu dus de Ableton-demo, maar als ik een toets op mijn controller indruk, hoor ik die ongeveer 1,5 sec. later pas terug. Niet zo handig tijdens het opnemen natuurlijk. Weet iemand waar dit aan ligt?

Aan de latency,

Normaal krijgen geluidskaarten die op muziek etc gericht zijn een Asio driver mee die voorziet in snellere latency/buffers. Je onboard geluids kaart heeft dit niet, wel kun je de buffer omlaag draaien maar dit zal ook beperkt zijn.

Download even de driver van http://www.asio4all.com/

Dit zijn universele Asio drivers die je op standaard windows geluidskaarten kunt gebruiken.

Installeer die even, en open daarna ableton en selecteer bij audio opties die Asio driver.

Vervolgens kun je in het Asio for all control paneel een beetje spelen met de buffer length zodat de vertraging een stuk trager word maar je nog net geen glitches krijgt.

succes

Inderdaad daar heb je wat aan in plaats van die zijkerds die alleen maar kunnen zeuren en niets toevoegen, komt me langzamer hand de strot uit.

Het is tegenwoordig een beetje gebeurt met de vriendelijkheid hier, en het lijkt wel alsof mensen zoeken op dit soort post's om eens flink te gaan drammen en hun eigen visie aan iedereen willen opdringen, laat iedereen gewoon lekker doen wat hij/zij wil.

Heel even off-topic (vind dat het even moet!):
Mee eens zeker, alleen is het wel zo dat je merkt dat de meeste mensen zich niet eerst zelf proberen in te lezen, zich in de materie te verdiepen, handleidingen door nemen en zich niet realiseren dat je daar ook van leert en zo je eigen ervaring moet opdoen met HULP van anderen. Als je alleen maar op de goede weg gebracht wordt doordat andere mensen je vertellen hoe ga je het in 9 van de 10 gevallen nooit begrijpen wat je aan het doen bent, maar alleen maar kunnen. Daarmee beperkt je je zelf wel. Daar komen heel van die reacties vandaan van die mensen die jij zeikerd noemt maar waarvan velen dit forum zijn begonnen danwel aanwezig zijn geweest al lange tijd en dus ook de kwaliteit van de meeste threads achteruit hebben zien gaan.

Dat is geen kritiek, dat is wel heel jammer voor iedereen, en met name voor de mensen die zo instappen in deze wereld. Je moet de basis materie je eigen maken en gaan begrijpen ipv als je ergens niet uitkomt iemand je een stapsgewijs plan voorkauwt en je dus niet je eigen setup, werkwijze & visie gaat analyseren, aanpassen, verbeteren enz...

Hier valt het nog mee hoor btw maar wilde wel even reageren op jouw post.
Ben alleen nu vergeten wat ik wilde posten hier mbt de inhoud van de topic hahaha, excuus die info komt zo nog

Back