boeklanoei
Ouwe rot
Ik ben op het moment bezig met vocalen opname (zang) ik heb hier een zanger die opzich goed zijn ding doet. Opzich gaan de opnames lekker alleen zit ik met een probleem van de beste man. Ik hoor een knorretje (zelfde geluid als dat je neus zo hard en lomp optrekt alvorens je spuugt) hiermee is het te vergelijken alleen dan een dikke helft zachter. (je hoort het beter met een hoofdtelefoon op dan op monitoring). Je hoort dus gewoon zijn stem alleen af en toe dat ''knorretje'' er doorheen.
Het lijkt geen direct probleem te zijn van stem verkeerd gebruiken, maar meer iets wat in de weg zit (slijm of zo). Heb het idee dat het iets met zijn resonantie-holtes zijn in combi met overtollig slijm.
Hij staat al aangemeld voor een chekup in het ziekenhuis (KNO arts). Maar de checkup is over pas begin Juni.
Maar wat nu te doen? Zijn de opnames verneukt? Doorgaan? Opnames staken met onmiddelijke ingang? Zijn er EQ technieken die iets kunnen uithalen of ander technieken?
Het lijkt geen direct probleem te zijn van stem verkeerd gebruiken, maar meer iets wat in de weg zit (slijm of zo). Heb het idee dat het iets met zijn resonantie-holtes zijn in combi met overtollig slijm.
Hij staat al aangemeld voor een chekup in het ziekenhuis (KNO arts). Maar de checkup is over pas begin Juni.
Maar wat nu te doen? Zijn de opnames verneukt? Doorgaan? Opnames staken met onmiddelijke ingang? Zijn er EQ technieken die iets kunnen uithalen of ander technieken?