Samples voor Akai S2000 gevraagd

ptol

Ingeburgerd
Hoi, wie kan mij helpen aan diskettes en/of ZIP's met samples voor de Akai S2000? Hierbij denk ik zelf vooral aan drumkits en trance-geluiden. Ik heb helemaal niets zelf :(

Uiteraard tegen vergoeding.

Hoi

Ik heb een programma op mijn pc staan dat heet: Wav2Akai.
Ik haal zelf regelmatig samples van akai cd's, en volgens mij kan het andersom ook.
Maar dat is branden naar een cd, wellicht dat het ook naar floppy kan, maar dat durf ik niet te zeggen.

kan de s2000 neit gewoon wav lezen?
MPC kan dat wel en deze heeft toch ook een s2000 engine?

Origineel geplaatst door STicKX
kan de s2000 neit gewoon wav lezen?
MPC kan dat wel en deze heeft toch ook een s2000 engine?

Volgens mij waren de s5000 en s6000 de eerste akai samplers die met wav-files konden werken. Ik heb een s3000xl en die werkt ook niet met wav's. De s2000 is o.a. uit dezelfde periode als de s3000xl.

met mesa kan je inderdaad wavs van je computer naar je sampler drag/droppen, maar je hebt natuurlijk wel een scsi-kaart nodig om je computer met je s2000 te laten lullen.

Origineel geplaatst door muxer
met mesa kan je inderdaad wavs van je computer naar je sampler drag/droppen, maar je hebt natuurlijk wel een scsi-kaart nodig om je computer met je s2000 te laten lullen.

Trouwens.... dat is waar ook ja. Via die MESA software kan het wel, maar ook met Wavelab bijvoorbeeld. Dan hoef je geen scsi-kaart te hebben en kun je via midi versturen. Duurt alleen wel erg lang.

Origineel geplaatst door BCA303
Trouwens.... dat is waar ook ja. Via die MESA software kan het wel, maar ook met Wavelab bijvoorbeeld. Dan hoef je geen scsi-kaart te hebben en kun je via midi versturen. Duurt alleen wel erg lang.

als je geen SCSI kaart hebt kan je het ook via Recycle doen.. doe ik ook maar t duurt best lang voordat een sample er is maar in tussen kan je alvast andere samples bewerken ofzo

Origineel geplaatst door tim
als je geen SCSI kaart hebt kan je het ook via Recycle doen.. doe ik ook maar t duurt best lang voordat een sample er is maar in tussen kan je alvast andere samples bewerken ofzo

Ja ik weet het. Wavelab noemde ik alleen als voorbeeldje om geen lijst van software te noemen die samples via midi kunnen versturen.

Origineel geplaatst door BCA303
Ja ik weet het. Wavelab noemde ik alleen als voorbeeldje om geen lijst van software te noemen die samples via midi kunnen versturen.

ow

Met Mesa en/of Wavelab kun je inderdaad samples via midi of scsi heen en weer slepen. Is vooral wel tof om je samples van effecten te voorzien met de plugins die je bij wavelab hebt.

Maarre je kan toch ook gewoon van normale sample cd's samples trekken. Gewoon cd speler op je input aansluiten en hop samplen maar. Nog beter is het om via je digitale input te samplen. Maar ja dan heb je wel een extra board nodig met 8 extra uitgangen. Daar zit nl. ook de digitale in en uitput op.

Groeten

Goos

Scoesie.

Scoesie.

Origineel geplaatst door muxer

Muzer,

Ik heb dus een S2000 met een SCSI-uitgang (hangt een ZIP-drive aan). Maar hoe kan ik die verbinden aan m'n PC. Is dat gewoon aan de printerpoort, want die heeft dezelfde stekkeringang, of moet de PC ook een SCSI(nog in te bouwen) -in/uitgang hebben? En als dat allemaal in orde is, moet je dan ook niet op je PC een AKAI-geformateerde HD hebben/ Anders kan die S2000 er nog niets mee, toch?
Trouwens, die sample-CD's, waar koop je die eigenlijk? Gewoon bij de CD-boer? Ik heb daar wel 'ns iets gezien dat daar op leek.

inderdaad met een scsi pci-kaart. dat mesa programmaatje kan dan via scsi praten met de s2000, je kan als het ware de s2000 browsen + updaten via mesa. dus het is niet zo dat je s2000 ziet op je computer als een externe hard-drive oid.

dus de opstelling wordt:

PC -> scsi-kaart -> zip drive (deze heeft een scsi-in en een scsi-thru) -> s2000

voordeel is dat je de zip drive nu ook via je pc kunt gebruiken, maar dan moet je een zip-flop anders formatteren dan een zip-flop waar je akai samples opstaan.

wat betreft sample cd's, ik ben twee keer naar een muziekwinkel gegaan, daar hebben ze tegenwoordig dan een paal staan met een computer erin en een brakke koptelefoon en dan mag je uit een aanbod van tig cds wat voorbeeldjes luisteren en dan kan je die bestellen, want ze kunnen niet alle cds meer op voorraad hebben. niet te doen vind ik, in een lawaaige winkel een goede drum-sample cd uitzoeken.

maar je kunt het proberen :-)

Origineel geplaatst door Kokos
De s2000 leest gewoon wav. No problem.

gelul. een S2000 leest geen wav.
maar je hebt ook geen SCSI kaart nodig om samples in te laden.

met Wav2Akai kan je wavs converteren naar akai formaat (S1000) en dan via de midikabels versturen naar je S2000.
duurt wel eventjes, maar dan heb je ook wat.

Origineel geplaatst door cyan_circle
gelul. een S2000 leest geen wav.
maar je hebt ook geen SCSI kaart nodig om samples in te laden.

met Wav2Akai kan je wavs converteren naar akai formaat (S1000) en dan via de midikabels versturen naar je S2000.
duurt wel eventjes, maar dan heb je ook wat.

Cyan_circle,

Hoe doe je dat dan? Naar mijn weten kun je alleen maar kiezen uit een diskdrive als bestemming voor je bestanden. Nou is dit ook volgens mij een oud programma, dus het zou kunnen dat mijn versie het niet aankan.
Aan de andere kant, wat is het voor moeite om het via een diskette over te laden. In de tijd dat wav2akai bezig is met converteren en wegschrijven zit ik lekker met de daarvòòr ovegehaalde sample te klooien.

Origineel geplaatst door pjeut
Cyan_circle,

Hoe doe je dat dan? Naar mijn weten kun je alleen maar kiezen uit een diskdrive als bestemming voor je bestanden. Nou is dit ook volgens mij een oud programma, dus het zou kunnen dat mijn versie het niet aankan.
Aan de andere kant, wat is het voor moeite om het via een diskette over te laden. In de tijd dat wav2akai bezig is met converteren en wegschrijven zit ik lekker met de daarvòòr ovegehaalde sample te klooien.

je hebt gelijk, wav2akai is alleen voor diskettes.
er zijn wel programmaatjes om via de midi-kabel samples te versturen, maar je kan je voorstellen hoe langzaam dat gaat aangezien midi maar iets van 30duizend bits per seconde verstuurt.
ik laadde mijn samples iig altijd met wav2akai.

RIP

RIP

Sinds ik die S2000 heb, bedrijf ik geregeld de nobele kunst van het rippen van WAV-jes (CD's, CD-Roms, spelletjes, sites, etc.; niets is veilig voor pheut the ripper). Het is niet altijd even nuttig wat ik rip, ik vind het vooral erg lekker om te doen(bijna net zo lekker als het lostrekken van een etiket van een steenkoude bierfles).
Maar genoeg over mijn fetisjisme.

Mijn probleem is, waar je met dergelijke uni-samples mee zit, is dat je 'em in z'n eentje over het hele keyboard moet uitsmeren, en dan krijg je dus de onvoorkomelijke muchkinisatie (of zoiets), in Disney-taal; Donald Duck wordt in de hoogte kwik, kwek of kwak en in de laagte wordt 'ie Goofy. Het antwoord; meerdere samples op verschillende toonhoogten, ik hoor een aantal van drie per toonladder als minimum.
Enig idee hoe je van één sample meerdere kunt maken zodat er een fatsoenlijk S2000-programma van te maken valt?

Nog iets, voordat ik m'n S2000 had, zat ik te twijfelen om te beginnen met een S-01, want: het internet zou een waar (gratis = free) sample-walhalla zijn als het op de S-01 aankomt. Ik heb toch uiteindelijk gekozen voor S-2000 vanwege 16-bits, meer
geheugen(-uitbreidingsmogelijkheden) en FX-kaart.
Maar goed, het bezit van een S-2000 vermocht een gezonde hollandse jongen niet tegen te houden om onverschrokken van het internet 12 bits S-01 te schransen en deze in te lezen en in de S-2000 te gebruiken schijnt ook nog goed te zijn voor de stoelgang.
Om een lang verhaal kort te maken; ik zoeken, zoeken, zoeken en nada vinden, vinden, vinden. Waar zijn ze gebleven, wie heeft ze verstopt, of zijn ze soms geofferd in de vaart der volkeren?

Zo dat was het, m'n lunchpauze zit erop.

Back