Krs one ft Channel live - mad izm dj Dulac rebuilt (minimal hiphop)

Dilago

Ouwe rot
Ook dit keer zijn de sample afkomstig van de band waar ik tegenwoordig in speel.
Veel plezier!

Attachments

• krs one ft channel live - mad izm dj dulac rebuilt.mp3
    8,8 MB · Bekeken: 87
And he did it again! :mega:

Leg eens wat meer uit over hoe deze beats tot stand komen. Laat je je band bewust deze loop spelen? Eén voor één of allemaal tegelijk? Of zijn het kleine stukjes die je uit diverse opnames haalt (een basje uit één nummer en een gitaartje uit een ander nummer wat jullie in het verleden hebben opgenomen) en waarvan je een compleet nieuwe loop maakt? Ik ben benieuwd naar het bronmateriaal. :)

Dank je wel.
Het niet echt afgesproken werk, ik vroeg slechts of ze zin hadden een stukje slow funk te spelen en daar heb ik deze loop later in een opwelling uitgehaald.

Het bronmateriaal willen we nog aan werken, maar zal hier in de toekomst wel eens wat posten.

Echt interessant dit. :) Spelen jullie altijd muziek met een HipHop feel of zijn het diverse stijlen door elkaar? Uit welke instrumenten bestaat de band? Speel je trouwens op een gewoon drumstel of op een electronisch drumstel dat samples triggert? Live muziek dat als pure HipHop klinkt, daar wil ik meer van weten! :P

Echt interessant dit. :) Spelen jullie altijd muziek met een HipHop feel of zijn het diverse stijlen door elkaar?
We spelen in eerste instantie jaren 70 metal en soms met name op mijn verzoek wat slow funk en blues.
Uit welke instrumenten bestaat de band?
Basgitaar, gitaar en drums.
Speel je trouwens op een gewoon drumstel of op een electronisch drumstel dat samples triggert?
Op een akoestisch drumstel.
Live muziek dat als pure HipHop klinkt, daar wil ik meer van weten! :P
:)

Strakka actie! Hierom hield ik van HIPHOP vroeger. Al die gangster shit met VST crap en Timberland rommel doet me niks meer. Maar de ouwe shit met LIVE instrumenten... da vin ik wel leuk!!!

Klinkt als een MPC60 beat ofzo.
Erg lekkere crunch zit erover, en KRS :z

Ik hou niet van hiphop maar..

"WhooOOP whooOOPP, Is tha sound of da Police"

:dj:

dit is wel vet, maar dit is dus een accapella van KRSone waarbij jezelf je beats hebt gemaakt op basis van live funk materiaal van je band?

Dit is het origineel:

Heel dope track. En ook de remixes van Buckwild behoren tot mijn favoriete jaren '90 tracks. Maar ik overdrijf niet als ik zeg dat ik de remix van Dilago net zo dope als deze officiële versies vind. Echt te erg... 8)

Enorm bedankt voor de positieve reacties! :)

Back