Multi-effect processor?

n303y

Ouwe rot
Ik zoek een all-in-one apparaat voor verschillende effecten
(bijv. distortion, delay, chorus, reverb, flanger) die simultaan gebruikt kunnen worden. Die moet dan uiteraard meerdere ins en outs hebben en liefst ook eentje waar de effecten nog wel getweaked kunnen worden.

Bestaat zoiets wel of wordt dat prijzig? Indien het prijzig wordt en ik ze toch maar 1 voor 1 ga kopen hoe kun je dan gericht zoeken naar de juiste? Voor mij is het nu alsof ik nog nooit een telefoon heb gehad en nu een mobieltje wil gaan kopen. Een linkje naar een beginners effecten draadje is ook goed :erm:

Ik heb nog een tc fireworx te koop mocht dat je wat lijken.. Een enorm uitgebreide multifx, met oa delays, flanger, galm, distortion, noem het maar op. Het probleem bij die multifx bakken is dat ze meestal maar 1 of max 2 in/uitgangen hebben. Wel zijn de routingmogelijkheden tussen de onderlinge effecten erg uitgebreid. De lexicon mpx1 zou ook interessant voor je kunnen zijn. Of een eventide, maar die zijn gelijk een heel stuk duurder.

Die bestaan zeker, bijv alesis quadraverb/midiverb, lexicon mpx100, behringer virtualizer. Vaak kun je 2 of soms meer effecten combineren.

iban-ue400-0709-2.jpg

:okdan:

Ps hij heeft over 30 afstelpots aan de binnekant.

er staat op dit forum ook een Ensoniq DP-Pro te koop voor relatief erg weing. Ding klinkt fantastisch. Alleen (net zoals de fireworx die hierboven wordt aangeprezen) istie niet echt hands-on/makkelijk te editten. Kost dus wat tijd om'm door te hebben en af te stellen maar de mogelijkheden zijn eindeloos.

edit: ik lees je post nog eens door en begrijp nu dat je verschillende effekten met verschillende in en uitgangen in 1 doos wilt hebben. Dat bestaat wel maar is reteduur (+evenzeer niet hands-on makkelijk te editten). Je moet dan denken aan Eventide en Kurzweil. Als je het goedkoop wilt houden kun je misschien beter een rits gitaarpedaaltjes kopen.

Zoom 1201 is heel leuk en heel goedkoop

Ik heb ook nog een Sony DPS V77 in de aanbieding uit deze thread.
Foto's maak ik morgen en de prijs valt natuurlijk over te praten.

Dikke multi FX die je niet zo vaak te koop ziet staan.
Kijk maar eens rond op internet, alleen maar positieve verhalen over deze bak!

Ja, mooie bak die v77 maar jij vraagt er 3 x zoveel voor als waar de laatsten op dit forum en op ebay zijn weggegaan. (beetje erg goedkoop waren die ook hoor, maar 750 staat niet in verhouding)

zowiezo kan de topicstarter van alle hier aangeboden bakken het best de V55 kopen want die komt nog het dichtst in de buurt van z'n wens om verschillende PARALELLE effekten met verschillende ins en outs. Die V55 heeft als enige 4 in en uitgangen die met wat kunst en vliegwerk als 4 aparte mono-effekten te gebruiken zijn. Probleem is wel weer dat het ding weer niet makkelijk te editten is en al zeker niet hands on voor 4 effekten tegelijk. Wat dat betreft komt dat rijtje gitaarpedaaltjes wat ik voorstelde nog het dichtst in de buurt.

Boss GX-700...leuke is dat het een multi-effect bak is (eigenlijk voor gitaar) maar tevens een preamp (en ja ja die analoge input kan je dus goed over z'n nek krijgen al)
Onderschatte bak net als de Boss GP-100 btw...ook een gitaar bak.

Nieuwe wereld om te ontdekken hoor die gitaar hoek, veel van die jongens doen dit soort apparaten weg en je wordt er voor heel weinig geld echt blij van!

Zat ff te MP'n en mocht iemand zo'n GX-700 willen uitproberen er staat er eentje voor volgens mij vraagprijs 120,-! Is 90 geboden zag ik...Nee, hij is niet van mij hahaha
Staan er meerdere btw, zoek op zowel GX-700 als GX700...de moeite waard echt

krijgen we nou weer een thread waar ALLE gevraagde apparaten worden genoemd?
:erm:

krijgen we nou weer een thread waar ALLE gevraagde apparaten worden genoemd?
:erm:

Sinds wanneer is dat een nieuw iets?! En ik moet zeggen er worden toch redelijk wat goede opties genoemd. Komt ook nog eens bij dat, zoals het ook vaker gaat er weer weinig tot geen info is over wat de topic-starter nou precies wilt doen, wat hij doet of maakt, waar hij het voor wilt gaan gebruiken.

Maar kom jij dan met de enige zinnige post zou ik zeggen die alle (niet-) gestelde vragen beantwoord, en dan zo concreet mogelijk maar zonder ook maar enige merknaam of type/model te noemen. Leer het ons!

ja maar er is nooit 1 optie mogelijk, dus komen er tig langs

Een dp4,

Hij heeft div. effecten zoals delay, planger, phaser. div. distortions, div. goede galm's, eq, gate en compressor's. Daarnaast div. modulatie mogelijk heden, dit ook met de 4 in en 4 out's.

2de hand' s zo'n 350,-

ja maar er is nooit 1 optie mogelijk, dus komen er tig langs

Zou dat dan misschien de mysterieuze reden zijn waarom (and I quote): we nou weer een thread krigen waar ALLE gevraagde apparaten worden genoemd?

Wiki, Google, de Wiki hier op het forum...zoveel opties op al te zoeken waarop mensen op onderzoek uit kunnen gaan. Dan blijft hier soms over apparatuur noemen met voors en tegens, of niets reply'n wat en dat ben ik misschien met je eens, best eens de beste optie kan zijn soms

Back