To FLUX or not to FLUX, that's the question

klopt, bedankt voor je bijdrage :D

vind vooral de Dcompressor wel interessant, voor het restoren van dynamics in squashed material....

Ik heb eigenlijk alleen ervaring met de 2 gratis plugs van ze, en die werken prima.. Ik gebruik die bittersweet zo nu en dan toch wel, en die doet z'n ding prima.. De rest van ze eigenlijk nooit uitgeprobeerd ofzo

Je ken ze graties uitprobier.
Kanjezelfffcheckke.

gezien, maar voor nou weer van alles te installeren dacht ik eerst maar eens what meningen.

maar de ervaring van een anders is nog niet de jouwe... dus je kan het beste gewoon zelf uit proberen want hoeveel werk is het nu om een vsti op de schijf te planten? ...je wil wat of je wil niet wat... jwt!?

Nee die ken ik niet en ik heb er geen ervaring mee.

dat werd toch gevraagd? :D
je begint bepaalde trekjes van andere SF leden over te nemen zie ik :D

Laatst gewijzigd:
klopt, de vraag is ook tegen beter weten in:D, zie het ook niet als een aankoop advies, ben gewoon even benieuwd naar ervaringen

Het is goed spul hoor. Alleen vind ik de prijs/prestatie niet optimaal.

Niet slecht maar ook niet bijzonder.

De Waves ssl en api serie vind ik veel fijner.

Maar ja, ik heb ook niet vaak de behoefte om iets te decompressen.
Snap zoiezo niet het verschil tussen decompressen en expanden.

Ik hou het liever simpel.

Niet slecht maar ook niet bijzonder.

De Waves ssl en api serie vind ik veel fijner.

Maar ja, ik heb ook niet vaak de behoefte om iets te decompressen.
Snap zoiezo niet het verschil tussen decompressen en expanden.

Ik hou het liever simpel.

't Is een kwestie van definitie denk'k (leuk :)).

Decompressie wordt eerder gebruikt bij het herstellen van gesquasht materiaal. Expanden wordt gebruikt als manipulatie van dynamiek waarbij je dynamisch oninteressant materiaal 'leven' en 'bite' gaat inblazen, beetje zoals bij enhancers.

Dus decompressie: dynamiek herstellen die er ooit geweest is, expansie: dynamiek introduceren die er nooit geweest is.

Ik snap goed wat je bedoelt hoor maar ik geloof er niet echt in.
Herstellen van dynamiek.

Stel nou dat er een multiband compressor is gebruikt of 1 of andere vintage compressor met obscure instellingen.

Alsof er nu een algoritme is gemaakt die kan analyseren hoe iets ooit heeft geklonken.

Ik snap goed wat je bedoelt hoor maar ik geloof er niet echt in.
Herstellen van dynamiek.

Stel nou dat er een multiband compressor is gebruikt of 1 of andere vintage compressor met obscure instellingen.

Alsof er nu een algoritme is gemaakt die kan analyseren hoe iets ooit heeft geklonken.

De kleur van de compressor wordt ook niet 'ongedaan gemaakt' bij het uncompressen, enkel de pieken / dynamiek worden gerestaureerd. Zo heb ik net de mastering gedaan van een album dat analoog was opgenomen op tape. Sommige nummers waren té gesquasht en na het uncompressen hoorde je nog duidelijk de kleur van tapesaturatie, maar toch leefde het meer.

Zelf ben ik erg te spreken over iZotope RX qua restoratie van clip / squash, of de UAD Multiband om terug wat leven in de brouwerij te brengen. Misschien dat ik deze ook eens test.

Back