The Middle Path [Electronica]

Daan vh

Stamgast
Dit is mijn eerste echte uitgewerkte track. :) Ik heb hem gemaakt in Fruity Loops (Sinds 3 weken overgestapt van Ableton live naar FL voor het producen van muziek)

Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden! Ik weet niet echt wat het genre is, normaal gezien maak ik vooral psytrance en ambient, dit is eerder naar de electronica/downtempo kant toe denk ik. :)

Groetjes,

Daan :biertje:

Attachments

• Daan van Heesch - The Middle Path.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 83
hey daan, :)
goed dat je een track :uitgewerkt" hebt.
qua klank vindt ik het wel vrolijk en open... zit wel weinig spanning in maar misschien was dat de bedoeling. Dat het geen 4/4 maat (toch?) is maakt t dan wel weer afwisselend maar qua opbouw had meer mogen gebeuren van mij... al met al niet slecht naar mijn mening, over de geluidskwaliteit... mixage etc kan ik niets nuttigs zeggen :D... is niet echt iets wat mij bezig houd, gewoon lekker creëren. Sommige (misschien alle?) drums lijken me samples uit froootieee, had ook wel wat meer variatie in gekunt misschien... weet niet of je wat aan mijn comments hebt ... maar wie weet :D

hey daan, :)
goed dat je een track :uitgewerkt" hebt.
qua klank vindt ik het wel vrolijk en open... zit wel weinig spanning in maar misschien was dat de bedoeling. Dat het geen 4/4 maat (toch?) is maakt t dan wel weer afwisselend maar qua opbouw had meer mogen gebeuren van mij... al met al niet slecht naar mijn mening, over de geluidskwaliteit... mixage etc kan ik niets nuttigs zeggen :D... is niet echt iets wat mij bezig houd, gewoon lekker creëren. Sommige (misschien alle?) drums lijken me samples uit froootieee, had ook wel wat meer variatie in gekunt misschien... weet niet of je wat aan mijn comments hebt ... maar wie weet :D

Hey, bedankt voor je mening! Neen het is idd geen 4/4 maat! En het is eerder gewoon een rustig nummertje, dus echte spanning zit er inderdaad niet in.. :) En ja, alle samples zijn van FL, misschien zijn ze inderdaad wat te herkenbaar... Ik zal eens kijken of ik ze kan vervangen, want ik heb zelf een hele sample collectie liggen. :D Vind jij dat "eendengekwakgeluidje" ook zo storend eigenlijk? Edit: Welke samples storen je dan eigenlijk? Gewoon dat ze allemaal zo herkenbaar uit FL komen?

.. het begin klinkt lekker in die "early"-kraftwerkstijl...
.. maar dat eendgekwakgeluidje doet mij wel afhaken..

Bedankt voor je mening. :D Is het echt zo vreselijk dan haha?

Laatst gewijzigd:
Weg met die eend en het nummer kan meer ingekleurd worden met pad achtige sounds.

Aangepast

Aangepast

Bedankt voor de tip!
Ik heb het nummer wat verder uitgewerkt!

Aanpassingen:

- Pad geluid toegevoegd
- Donald Duck vervangen door een ander geluid
- FL samples vervangen door tr-606 samples. (En eentje door een 727 sample)
- Watereffectje toegevoegd

Wat vinden jullie ervan?

Attachments

• Daan van Heesch - Electronica Track 01 (17-05-09).mp3
    3,5 MB · Bekeken: 82
Ik vind 'm wat gekunsteld overkomen in die 9/8 (toch?) maat. Het brengt mij de hele tijd wat in verwarring, omdat de muziek op tel 9 constant een soort "hick-up" heeft (als je begrijpt wat ik bedoel...). Verder vind ik versie 2 een duidelijke verbetering tov van versie 1.

ik houd niet van downtempo, maar ik vind dit idd lekker kraftwerk-y klinken...

je 2e mix vind ik een stuk beter dan de 1e.

wat je eens zou kunnen proberen is om bijv aan het eind van je break, en/of naar je break toe je reverb te automaten (opengooien) naar een hoogtepunt toe (en als ie weer begint, of de break begint) kaal weer verder te gaan...zonder al te veel reverb...
evt de reverb alleen bouncen, om het zo als audio fx verder in je nummer te kunnen gebruiken..

(geen idee of dit door iemand begrepen wordt :))

Back