Nieuwe track (maar nog niet af..)

Origineel geplaatst door fuse
Hij klinkt erg prettig hoor :)

Denk dat hij qua afmixen/arrangeren nog niet af is. De basis is wel erg goed.

tjah, misschien dan wel niet, he? ik zit hier tenslotte met oordopjes in me hoofd. ipv dikke boxen.

vetje hoor
al is het niet mijn stijl
en volgens mij kan je er nog genoeg bij verzinnen
en ik mix ook altijd tijdens het produceren

ik vind de kick net iets te hard oversturen maarja das smaak

Origineel geplaatst door fuse
Hij klinkt erg prettig hoor :)

Denk dat hij qua afmixen/arrangeren nog niet af is. De basis is wel erg goed.

Nog meer 'versiering' qua details en geluiden bijv. En een lange break zou ook wel kunnen. (hoeft niet)
Qua mix denk ik dat de balans in het laag tussen kick en bas en warmte aandacht kan gebruiken. Is ook van smaak afhankelijk.

Het gaat vast wel goedkomen. Kom op, je kunt het! :)

Het bassgeluid heeft minder laag dan de kick. Misschien is minder laag in de kick ook een oplossing....

Origineel geplaatst door MadR
vetje hoor
al is het niet mijn stijl
en volgens mij kan je er nog genoeg bij verzinnen
en ik mix ook altijd tijdens het produceren

ik vind de kick net iets te hard oversturen maarja das smaak

Hehehe eindelijk een medestander !!

Ja je kan er genoeg bij doen maar dan krijg je al snel dat t te chaotisch wordt..Dit zou je weer op kunnen lossen door dingen eruit te laten...

Wat de het lage gedeelte betreft : daar wordt aan gewerkt..Met uitmixen....Achter af
;)

Origineel geplaatst door Xtractah
Hehehe eindelijk een medestander !!

Ja je kan er genoeg bij doen maar dan krijg je al snel dat t te chaotisch wordt..Dit zou je weer op kunnen lossen door dingen eruit te laten...

Wat de het lage gedeelte betreft : daar wordt aan gewerkt..Met uitmixen....Achter af
;)

het is zoiezo dat muziek maken de kunst van het weglaten is

maar ik vind een groove erg belangrijk en dan moet je wel mixen tijdens het produceren
want die groove ontstaat pas echt tijdens het mixen vind ik ...

maarja iedereen werkt anders

Origineel geplaatst door MadR
het is zoiezo dat muziek maken de kunst van het weglaten is

maar ik vind een groove erg belangrijk en dan moet je wel mixen tijdens het produceren
want die groove ontstaat pas echt tijdens het mixen vind ik ...

maarja iedereen werkt anders

Precies !! Maar ik kan me sowiezo niet voorstellen dat mensen helemaal niet uitmixen...Lijkt me toch behoorlijk irritant om de hele tijd een clap die veel te schel is aan te moeten horen...Natuurlijk de finishing touch achteraf, maar het lieftst niet TE veel aan veranderen....
Wat ik wil zeggen is dat basis ineens compleet anders kan worden als je zelfs een beetje laag uit je kick haalt, waardoor je de groove niet meer voelt zoals ie was...

Origineel geplaatst door Xtractah
Precies !! Maar ik kan me sowiezo niet voorstellen dat mensen helemaal niet uitmixen...Lijkt me toch behoorlijk irritant om de hele tijd een clap die veel te schel is aan te moeten horen...Natuurlijk de finishing touch achteraf, maar het lieftst niet TE veel aan veranderen....
Wat ik wil zeggen is dat basis ineens compleet anders kan worden als je zelfs een beetje laag uit je kick haalt, waardoor je de groove niet meer voelt zoals ie was...

ik denk dat je een andere definitie hebt van uitmixen dan veel andere forum-leden..... tuurlijk kies je wel de juiste geluidjes en pas je ze evt aan met EQ etc. tijdens het arrangeren......dat doet iedereen...maar wat was je vraag ook alweer? ;)

Origineel geplaatst door olafmol
ik denk dat je een andere definitie hebt van uitmixen dan veel andere forum-leden..... tuurlijk kies je wel de juiste geluidjes en pas je ze evt aan met EQ etc. tijdens het arrangeren......dat doet iedereen...maar wat was je vraag ook alweer? ;)

Ik ben van mening dat we toch eigenlijk precies het zelfde doen tijdens of voor het arrangeren, maar de één doet het wat nauwkeuriger dan de ander...
Jij bent van mening dat het de productie niet ten goede komt omdat je dan rekening gaat houden met de mix die er al staat...Het omgekeerde is niet minder waar !!!

Weet iemand misschien wat goeie labels voor dit soort muziek ??

Damn..Moet echt meer platen gaan luisteren:confused:

Origineel geplaatst door olafmol
ja afmaken! als je half-affe tracks gaat posten gaan de meeste mensen er niet veel moeite voor nemen...probeer gewoon eerst die hele track van begin tot einde af te maken en vraag dan om feedback...

MMmmm. Heb ik zelf niet zo'n moeite mee, soms wlil je effe weten: ben ik nou gek of zit ik goed? "Zwiep effe een reactie dan bouw ik wel weer door..."; soms hebbie dat gewoon nodig, ik wel tenminste :)

Ik vind het in elk geval zeker niet irri. Balans en zo erg goed, EQ ook, misschien de loops niet continu doorjensen van begin tot eind maar effe de poep ophouwe en dan weer jooooh!, los.

Het geluid is erg lekker in de koptelefoon, lukt mij niet zo heel vaak, ik pruts er soms ook gewoon te veel aan. Dit gaat goed, niks geen erg in. Sounds lekker, misschien toch ergens een stukkie afwisseling, ook al hoort het natuurlij kwat door te denderen. Drum en base doorlaten lopen, voice samples ook, rest eruit, doortimmeren en hopserdeplops de rest er weer in en doordansen want het is nog effe niet afgelopen, mensen.

Origineel geplaatst door wesko
MMmmm. Heb ik zelf niet zo'n moeite mee, soms wlil je effe weten: ben ik nou gek of zit ik goed? "Zwiep effe een reactie dan bouw ik wel weer door..."; soms hebbie dat gewoon nodig, ik wel tenminste :)

Ik vind het in elk geval zeker niet irri. Balans en zo erg goed, EQ ook, misschien de loops niet continu doorjensen van begin tot eind maar effe de poep ophouwe en dan weer jooooh!, los.

Het geluid is erg lekker in de koptelefoon, lukt mij niet zo heel vaak, ik pruts er soms ook gewoon te veel aan. Dit gaat goed, niks geen erg in. Sounds lekker, misschien toch ergens een stukkie afwisseling, ook al hoort het natuurlij kwat door te denderen. Drum en base doorlaten lopen, voice samples ook, rest eruit, doortimmeren en hopserdeplops de rest er weer in en doordansen want het is nog effe niet afgelopen, mensen.

Mooi !!
Ja ik heb dat ook wel !! Ik heb soms wat feedback nodig qua eq, arrangement ed.
Ik zal idd ff proberen om m er wat meer afwisseling in te toen om m wat interessanter te maken...
Weet er iemand labels die zich met dit soort muziek bezig houden ?

Hier is opnieuw de link :

xtractah.myownmusic.de

Laatst gewijzigd:
Back