Tone 2 Warmverb alternatieven ??

Voor alle duidelijkheid: ik ben persoonlijk niet geinterreseerd in een enkel product van Tone2. Voorlopig bezit ik de software die me aanstaat en werk er graag mee. Het debat rond hoe ver een beveiliging kan gaan, interessert me wel.

Hier is een antwoord op een gesloten discussie van KVR:
The software which is ditributed by our website does not contain malware. We strongly recommend that you download and purchase software only directly from the tone2 website.

There have been rumours on illegal warez sites that the latest version of Gladiator (v2.2) would contain malware. This is missinformation.
It is possible that pirates have downloaded illegal software which contained viruses from illegal websites. These websites are not property of our company and we got not control over what they distribute.
Besides that we noticed a smear campaign by cracking groups and software pirates who try to hurt our companies reputation and justify their own criminal activeties. We are not sure about their motivation, but i could be related to the fact that several cracking groups have tried to crack our software in the past - all without success and they lost their 'reputation' because of providing non-working cracks. Futhermore we had offered a reward for their identities, because they commited credit card fraud, copyright infringement, blocked our customers from accessing our online store, commercially sold illegal 'cheap OEM versions', prevented our team from working and attacked our servers.
The disgusting large number of pirates downloaded non-working cracks and were annoyed, because the software did not output sound and they were forwarded to our webshop to purchase a legal version.

Several independet users which own a full version of Gladiator have scaned it with 41 different virus scanners. Here is the result:

http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=264647

The full and the demo versions which are distributed by our company's website do not contain malware.

Mijn interpretatie: er is wel degelijk een controle proces en het wordt niet geregistreerd door een virus scanner. Dit heeft niets met legaal of illegaal te maken!

Laatst gewijzigd:
Sorry hoor,maar dat lijkt mij gewoon een geval van slecht gekraakte software,waar ze vergeten zijn het helpdesk gedeelte uit te slopen...waarbij je dus gewoon naar de site van de maker wordt gestuurd als er problemen zijn...

Niks vreemds dus...tenzij je zelf illegale software gebruikt,dan wordt je bang van dit soort verhalen en geloof je al die stemmingmakerij van mede piraten...

Is het nou echt zo onwaarschijnlijk dat een kleine software-leverancier zich heeft verslikt in z'n kopieerbeveiliging? En dat allemaal om het weer mooi aan piraterij te kunnen koppelen? Het maakt de wereld wel overzichtelijk, dat wel...

Is het nou echt zo onwaarschijnlijk dat een kleine software-leverancier zich heeft verslikt in z'n kopieerbeveiliging? En dat allemaal om het weer mooi aan piraterij te kunnen koppelen? Het maakt de wereld wel overzichtelijk, dat wel...

Wat is nou het probleem dan ? Als je gewoon je software koopt heb je toch nergens last van ?

Zolang jij geen persoonlijke ervaring hebt met Tone2 spul,vind ik dat je heel voorzichtig moet zijn voordat je roddels van gefrustreerde piraatjes als waarheid gaat verspreiden...want als je daaraan gaat beginnen kun je iedere software maker zwart gaan maken...

Als Tone2 hun spullen wil beveiligen,prima...zolang de legale eigenaars geen hinder ondervinden vind ik dat ze best ver mogen gaan...

Ik gebruik hun spul al jaren,heb nooit last gehad...nooit vastlopers,nooit vage processen,nooit overmatig cpu gebruik...en met mij vele anderen,want bijna iedereen die ik ken gebruikt wel spul van hun...gewoon goed klinkende software...maar alles is vrij te demo-en,dus probeer het zelf...

mmh, ik heb Gladiator 2.2 legaal maar ik zie geen extra processen of een vermindering van systeem of netwerk performance.

Nog andere soortgelijke vst progjes die hetzelfde bieden als warmvern en sfx pro?

Aether ben ik ook erg tevreden over. Destijds in de groupbuy aangeschaft voor een nette prijs en eigenlijk nooit spijt van gehad.

Is alleen niet echt een plugin die je kunt vergelijken met warmverb denk ik.

mmh, ik heb Gladiator 2.2 legaal maar ik zie geen extra processen of een vermindering van systeem of netwerk performance.

me2. En jammer van de slechte publiciteit omtrent Tone2. Ze maken echt mooi spul. Gladiator bijv is echt een van mijn favoriete vsti's.

Daarnaast, ookal gebruik je geen internet, zou ik het installeren van een anti-virus proggie toch aanraden. Zo kun je ook goed in de gaten houden wat er allemaal in je registry rommelt. Mocht je dan na het installeren van iets wat performanceproblemen hebben dan weet je tenminste wat de oorzaak kan zijn.

Als je alleen maar legaal spul draait rommelt er niks in je registry en een virus programma draait mee in de achtergrond wat weer van invloed kan zijn op je DAW software, plugin's en overall performance...

Gewoon als het kan een dedicated audio PC en dan gewoon een cheapass klapjap om wat te surfen en je email te bekijken.

Sorry maar de impact een goede anti virus op een moderne PC is echt te verwaarlozen.

In de tijd dat cpu's nog veel minder rekenkracht hadden gaf ik je 100% gelijk maar op dit moment kun je echt zonder enkel probleem een anti virus applicatie op de achtergrond laten draaien.

De noodzaak voor een dedicated computer is dan ook al wel een behoorlijk aantal jaren afwezig. Je zou met profielen nog het een en ander kunnen rommelen maar heel veel voordeel haal je er niet meer uit.

Back