Benodigdheden voor homestudio?

Dus wat denk je dat voor mij beter is: workstation of sythesizer?

Ik wilde graag sythesizer gebruiken? en heb vrienden die gitaar, trommel, sitar spelen en ook zingen dus heb ook microfoons daarvoor nodig dus minimaal 3.

ik wil het graag mixen op het apparaat zelf , wil het liefst niet meer met de muis werken en de toetsenboard.

Ik zal de EVB3 en EVP88 maar eens testen vanavond.

alvast bedankt!

Een workstation is gewoon een synthesizer met een sequencer erbij. Tegenwoordig ook een sampler.

Het voordeel aan een workstation is vaak de kwaliteit van het toetsenbord en de afwerking.

Als je het zelf geen probleem vindt voor de extra's te dokken van sampler/sequencer zou ik een workstation kiezen; dan kun je ook makkelijker jammen met je vrienden als de computer even uit staat of als je buiten de studio zit en geen zin hebt je laptop mee te leuren.

Kijk anders ook eens naar een Tascam FW-1082 :)

ok dus het wordt een workstaion, Tascam lijkt mij ook een goeie en ook nog eens goedkoper dan Alesis of Mackie...

Ik heb wel geprobeerd met me huidige midi keyboard wat ik hem om melodietjes te maken en beats in Logic te gebruiken maar ik vind de geluiden in Logic studio niet echt mooi dus vind meestal ook niet klinken of ligt dat aan mij?

Kan aan jou liggen; wat je bij Logic krijgt steekt qua aanbod vrij gunstig af tegenover wat er gratis bij de andere sequencers zit (Cubase heeft er niet meer eens echt een sampler in, Logic heeft EXS24).

Natuurlijk is dit als handreiking bedoeld; je gaat toch wel je eigen plugins aanschaffen (of die heb je al), en de ingebouwde zwik is/was voor als je geen geld hebt/had voor beter.

Dan nog, er zijn erg goede resultaten te behalen met alles wat er in Logic zit, en je wordt natuurlijk wel geacht aan de knopjes te draaien om het geluid naar smaak aan te passen ;).

Back