Akkoorden van dit loopje

Interessante discussie. Ik breek al een tijdje mijn hoofd om de akkoorden van dit nummer, heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Welk deel van het nummer? Zo moeilijk is dat toch niet?
De eerste drie akkoorden. Het lukt me simpelweg niet om uit te vinden welke toevoegingen worden gebruikt -> ik krijg ze nooit zoals ze in het nummer klinken.

En nog een speciaal instrument van de 3? Want waardoor je waarschijnlijk in de war raakt of hem niet zo klinkend krijgt is omdat er zowel door de Rhodes, gitaar als de Hammond gespeeld wordt...ik neem aan dat je de Rhodes-coupletjes wel hebt toch?
Let us know, en Jeroen en ik komen er samen wel uit toch? hahaha

het gaat me om de Rhodes en de B3, doordat ze zo dicht op elkaar liggen kan ik ze bijna niet onderscheiden. Terwijl dat loopje juist zo van belang is voor het hele nummer.

Ik heb hier nog een nummer
had zelf al een beetje geprobeerd en ik dacht aan dit : D#maj,C#maj,Dmin

@GijsH: zullen we er dit van maken:

Cmin7 Gmin/Bb Fmin
in je rechterhand dit:

Bb Bb F
G G C
Eb D Ab
C Bb F

(ligt een beetje aan je tuning maar anders zou 't ook nog dit kunnen worden: Bmin7 F#min/A Emin)

SimonV (met Transcribe heb je zo het volgende uitgezocht):

E/F# - F/G - F#/G#

Voicings (van laag naar hoog):

E/F#: F# - C# - B - E - G#
F/G: F - D - F - G - C - F - C
F#/G#: G# - (G#) - D# - C# - F# - G#

Nee hoor, dacht dat ik je had ge PB'd ook maar blijkbaar nog niet. Wat Jeroen hierboven heeft is absoluut de basis.
En ook hoe het live gespeeld wordt door Bobby Sparks nu, en tevens op meerdere YouTube filmpjes.

Alleen gebeurd er in de voicings bij de B3 (of waarmee je het ook zou pakken live) nog het een en ander waarvan het belangrijkste om deze kleur te krijgen is bij de F#/G# op daar de majeur7 (F#∆) bij te gooien in combi met wat drawbars voor de harmonischen in je sound en eigenlijk nog een 'add2' of zeg maar een F#∆9/G# dan kom je behoorlijk bij 't origineel

Dit is een van haar makkelijkste nummers btw. Misschien leuk ook om eens andere dingen van Bobby Sparks te checken, hij speelt momenteel bij Lalah maar heeft veel te gekke dingen gedaan. Als je van deze stijl houdt zijn er een paar gasten uit de US om in de gaten te houden

Bedankt!! Normaal gesproken lukt het me wel om iets uit te zoeken, maar bij dit nummer blokkeerde het gewoon in mijn hoofd of iets dergelijks. Het is in ieder geval helemaal gelukt zo, nogmaals bedankt.

Ik ken(de) Sparks eigenlijk alleen maar van Roy Hargrove (RH Factory) en Marcus Miller. Zijn er nog die ik gemist heb en ik absoluut moet luisteren?

In die hoek zitten er zo veel...ik vind de Dallas kliek altijd wel te gek. Simpele gasten, aardige dudes en spelen als een stier op een tray'tje redbull. Mmmm ff denken, om te beginnen misschien Robert Glasper een van mijn favs (van alles en nog wat, solo ook te gek en nu bezig o.a. voor de nieuwe Maxwell tour)
R.C. Williams (vaste MD bij Badu)
Maar er zijn zoveel cats...op B3 bijv: John Peters, of Eddie Brown helemaal te gek. Kan nog wel ff doorgaan

Back