Kastje met alleen pitchbend- en modulatiewheel?

Tja...

Bestaat er zoiets als een klein midicontrollertje, maar dan met alleen maar een pitchbend- en modulatiewheel erop?
Hoeft verder niks te kunnen en zelfs het cc-nummer hoeft niet ingesteld te kunnen worden.

Ik heb namelijk een meubelmodel piano in de studio, dat speelt heel fijn, maar ik mis de pitchbend- en modulatiewheel heel erg!

Bestaat er zoiets als een klein midicontrollertje, maar dan met alleen maar een pitchbend- en modulatiewheel erop?
Hoeft verder niks te kunnen en zelfs het cc-nummer hoeft niet ingesteld te kunnen worden.
dat het modulatie wiel/pook altijd 'hardwired' aan continuous controller 01 hangt is altijd zo
dus hoef je idd dan ook niet in te stellen...

dat het modulatie wiel/pook altijd 'hardwired' aan continuous controller 01 hangt is altijd zo dus idd hoef je niet in te stellen...

Is niet altijd zo... in mijn CS2x is deze instelbaar naar keuze 1 - 127.

Is niet altijd zo... in mijn CS2x is deze instelbaar naar keuze 1 - 127.
maar dat word intern geregeld/geroute naar iets anders... immers, als je de CS2x zou gebruiken als master keyboard dan moet het modwheel ook gewoon CC01 zijn om een externe synth aan te sturen (die dan gewoon weer netjes modulatie ontvangt)...

het is ook maar net wat een synth met een inkomende CC doet nutuulk... als een synth van CC00 niet een Bank Select maakt maar bijv de cutoff Freq regelt dan kan dat gewoon, kat in't bakkie alleen is het dan niet meer volgens de standarisering nutuulk (en dat is dan weer vooral met het oog op het master keys idee van net)

of zo'n doepfer zelfbouwkitje misschien?

<edit: ow, dat stond al in die bovenstaande link :stupid>

voor zover ik weet kan je wel een losse module kopen met een pitch en modulatie wheel erin, echter, zal je dat zelf in moeten bouwen, zoiets; http://www.analoguehaven.com/doepfer/wheelelectronic/wheelbox.jpg

Ah, ja! Dit is eigenlijk wel wat ik zoek.
Boxje bouw ik zelf wel, of misschien wel leuk om m'n piano te modden hiermee! :)

maar wat moet groover eigenlijk met een bender en modder op een piano? :D

Synthjes aansturen! :)

Zo'n simpel midi-controller-keyboardje van 2 octaafs had ik ook al naar gekeken. Betaal je toch stiekem al wel 79 euro voor. En het neemt toch wel ook de ruimte in beslag die ik net nodig ga hebben... Tis alleen wel het makkelijkst!

Back