Bugbrand Boardweevil review

Jena_mu6

Ouwe rot
Ooit toen ik nog een kleine jongen was, liet iemand mij met een kraakdoos van Michel Waisvisz spelen. Ik was meteen verkocht, wat een geweldig geluid en een bizarre interface.
Ik wilde er ooit ook een, dat wist ik zeker.

Op de een of andere vreemde manier is het er nooit van gekomen om er een te kopen. Heel vreemd als je beseft dat ik zelf 1,5 jaar lange heb gewerkt voor de broer van de uitvinder.

Paar weken geleden zat ik wat te surfen om te kijken wat ik nu voor modular zou willen kopen en via via kwam ik op de BugBrand site terecht.

Geweldige modular(vind ik), maar na enig mailcontact met de maker "Tom" bleek dat de modular voorlopig voor mij te ver weg was, ivm wachttijden (wachten werkt op mijn allergie)

MAAR.... op de bugbrand site zag ik dat Tom ook andere dingen maakt.......o.a.:
-postcard weevil
-Board weevil
-Workshop Oscillator Machine

Ik naar YouTube, filmpjes kijken.........en wat bleek ........die dingen leken verdomd veel op een opgevoerde kraakdoos.
Ok technisch en qua geluid misschien niet 100%, maar het idee zit in dezelfde richting en de interface ook.

Op de Bugbrand site bleken deze kleine machientjes ook niet op voorraad (Tom maakt ze met de hand en heeft er eens in de zoveel tijd wat te koop........en die zijn dan ook binnen een paar dagen verkocht)

Paar dagen later zag ik ineens dat ze er weer waren en heb ik er accuut een besteld.

zo......lang verhaal.

OK wat is het?

3 Oscillatoren die elkaar crossmoduleren en aan elkaar kunnen worden gesynct
2 LDR's die parameters kunnen besturen
Touchplate keyboard
7 potmeters(goede kwaliteit en sterk)
9 schakelaars
1 Jack uitgang
1 Interne speaker
1 9v Batterij

Dit alles op een mooie print niet groter dan een ansichtkaart met mooie rubbervoetjes eronder, in een net kartonnen doosje met een kaartje en serienummer.
Alles is stevig gesoldeerd en kan wat hebben.

En wat maakt dit ding een bizarre sounds en ritme achtige dingetjes. Dit allemaal met een interface die je echt laat freaken en spelen.

Je hebt dus die 2 ldr's en de touchplates, om het geluid wat je hoort te beinvloeden, als je loslaat kom je weer in het basisgeluid terug.

De sound is gewoon lekker rauw, met flinke uithalen.

oh....ff afronden.

wat heb je er aan?

Het is eigenlijk een soort mini instrumentje met redelijk voorspelbaar onvoorspelbaar karakter.

of een vet mooi hebbeding

Of......dat apparaatje wat ik ook kan gebruiken om mijn modular aan te sturen.

Trigger extract en envelope follower erop en gaan.

Gewoon een mini touchplate freak envelope noisesoure ritmemoduletje.

Laatst gewijzigd:
Dank je voor de review Jean. :okdan: Lijkt mij ook een erg leuk ding zo'n weevil. Jammer dat Tom zo weinig tijd heeft voor de productie.

cool! doet me denken aan een nederlandse gasten die ook allemaal van die wacky instruments maakt, ben alleen zijn naam ff kwijt..

Lieve schat, ik ben niet Gijs Gieskens, so don't jump to conclusions please...

Back