Top 25 van recording software in europa

je gaat lui die coole muziek willen horen toch ook niet de top 10 van het moment voorschotelen of wel?

wtf zegt massaconsumptie nou
tis alleen maar misleidend eigenlijk

Wat ik ff niet snap is dat mensen meteen weer gaan lopen zeuren als iemand de moeite heeft om unieke informatie te presenteren.

Zuivere statistiek ontstaat niet door de moeite die genomen is om ze samen te stellen natuurlijk. 't Is allemaal leuk en aardig, maar veel kun je uit zo'n lijst als deze niet concluderen zou ik zeggen, behalve dat je de top-sellers van Thomann op een rijtje ziet.

FL Studio lijkt me bij uitstek een product dat floreert door internet verkopen bijvoorbeeld.

Het is ook nog es een momentopname. Wat is de invloed van een nieuwe release bijvoorbeeld. Dan zou je op z'n minst de veranderingen over tijd moeten vastleggen. Met grafieken uiteraard :D

Als cubase het meest verkocht wordt dan zijn er ook het meeste aantal mensen die hier anderen ea over kunnen uitleggen. Dus voor beginners is het niet onlogisch om hiervoor te kiezen. Dan weten ze iig dat er mensen zijn die ze evt kunnen helpen.

Als cubase het meest verkocht wordt dan zijn er ook het meeste aantal mensen die hier anderen ea over kunnen uitleggen. Dus voor beginners is het niet onlogisch om hiervoor te kiezen. Dan weten ze iig dat er mensen zijn die ze evt kunnen helpen.

keep on dreaming....

dan krijg je dingen te horen als R T F M!!....

Reaper staat er niet tussen... 8o)

Nu serieus:

Toch een leuke indruk dit. Waarom is Cubase toch zo onverminderd populair?

Toch wel leuk al die reacties. Hoewel sommige =(
Gelukkig zijn de meeste vragen al beantwoord door andere leden.

Het bewijst ook mijn inleidende zin

Het resultaat is dan: Veel verschillende meningen en adviezen, zodat de vraagsteller nog niet weet wat hij moet doen.

Je kan de mensheid altijd in twee typen indelen
In dit geval:

Zij die één van de meest populaire software pakketten willen en zij die vinden dat ze slimmer zijn dan 'de meute' en dat juist niet willen.
Is in wezen de 80/20 regel. Als 80% zegt deze zijn de beste zegt 20% onzin mijn is de beste.

Het blijft net als in de politiek een eindeloze discussie, maar de slimme beginner zal daar wel doorheen kijken denk ik.

Ik heb helemaal geen advies geven wat je moet kopen in deze thread. Alleen wat extra informatie voor beginners om mee te starten.
Beter wat dan niks!!!!

Groeten
Wim

Lang geleden zocht ik eens een boek over Cubase. Ik kwam toen een boek tegen over Q-base. Dat is dus iets heel anders........
Ik neem aan dat je Cubase bedoelt?

Wat denk je nou zelf slimpie 8o)

Toch een leuke indruk dit. Waarom is Cubase toch zo onverminderd populair?

Het enige dat de lijst volgens mij zegt, is dat de dongle politiek van Steinberg werkt. Verder kan ik er niets uit opmaken.

Hallo,

De verkoopcijfers verschillen natuurlijk per regio (dat geld voor haast alles bijv. een bepaald merk auto).

Ik denk persoonlijk, en maak haast dagelijks mee, dat vaak gekozen wordt voor de software die ook door de beste vriend/vriendin gebruikt wordt. Vaak als begrijpelijke reden dat men dan ervaringen snel kan uitwisselen, samen in een band speeld etc.

Dat er bij Thomann een hoop "Duitse" versies verkocht worden heeft natuurlijk te maken dat ze in Duitsland een grote naam hebben. In bijv. Nederland, Engeland zijn er ook grote winkels die prijstechnisch +/- gelijk zijn aan Thomann.

Gr,

Chris

Er wordt in ieder geval driftig gestudeerd door onze Oosterburen :o:

maar toch snap ik niet wat er nou spannend is aan zo'n top zoveel daws.
het is toch geen boeiende info voor een beginner zoals eerder werd aangegeven.
als beginner motje gewoon demo's uitproberen en kiezen welke je het fijnst vindt werken.
Als een Geert W. over een paar jaar nou de grootste man van NL zou worden , dan word je toch niet om die reden ook een Wilders aanhanger? :erm:8)

Niet dat ik denk dat hij dat gaat worden maar das een andere discussie die we maar beter niet kunnen voeren hier heheheh :duivels:

Wel grappig al die menigen, de meeste zijn gebaseerd op gevoelens lijkt mij en niet op feiten. Mag allemaal.

Echter bij onze homerecording vrienden op http://www.homerecording.be/forum/t12154-6.htm hebben ze er een enquete over gehouden.

Als je de resultaten vergelijkt dan komen ze overeen.

Dus het klopt gewoon.

Groeten

Wim

Zo verbazingwekkend is dat op zich toch niet, al die meningen? Ik zie niet echt in waarom verkoopcijfers (als zijnde 'feit') te prefereren zijn boven meningen. Een mening ligt dichter bij een gebruikerservaring, iets waar over het algemeen meer waarde aan wordt gehecht dan populariteitscijfers.

Zo verbazingwekkend is dat op zich toch niet, al die meningen? Ik zie niet echt in waarom verkoopcijfers (als zijnde 'feit') te prefereren zijn boven meningen. Een mening ligt dichter bij een gebruikerservaring, iets waar over het algemeen meer waarde aan wordt gehecht dan populariteitscijfers.

Verkoop cijfers geven de meningen van de kopers weer.

Men schijnt nog steeds niet te begrijpen dat ik probeer beginners te helpen om zelf een menig te vormen.
En dan op zo'n manier dat ze wat betere info hebben dan tien losse opmerkingen, waarbij ze zelf moeten bepalen wie echt advies geeft en wie uit zijn nek ....
Ik geef zelfs geen advies hier wat te geloven, maar wat gegevens om over na te denken.

Groeten
Wim

Leuk dat je de moeite hebt genomen om een lijstje samen te stellen, maar ik vrees eigenlijk dat je voor een representatief onderzoek niet kunt uitgaan van de verkoopcijfers van 1 winkel. Zeker niet als dat een winkel is die in één land gevestigd is, en je daaruit concludeert dat dit voor heel Europa geldt. Het geeft hooguit een kleine indicatie, maar meer ook niet.

Back