Commodore 64

dat bovenste gedeelte is echt een draak, veel te contrastrijk...
het onderste gaat maar ja da's dan weer een 303 sequencer (kut interface, kon veel makkelijker)

Wat is er nou mis met die interface :confused:
Tja, als jij het misschien had mogen doen was het natuurlijk wel 1000x mooier, duidelijker en gebruikersvriendelijker geweest.

Hey bitches :luv:...ja jij 6 en RSB wanneer wordt die strijdbijl eens begraven?:walker:

grafisch kan me niets schelen
mij ook niet... maar daar gaat het de makers blijkbaar wel om anders hadden ze dit concept niet zo bedacht nutuulk...

het gaat eruiteindelijk om wat je eruit haalt, mensen kijken niet naar je muziek, ze luisteren ernaar.
mensen (de luisteraars) niet nee, maar de gebruiker moet er wel mee werken en de boel kunnen aflezen...

maar aangezien je er heel overtuigd van bent dat het een kutding is
ik vind het niet 100% kut, voor een doorsnee C64 enthousiasteling is het leuk maar als je op zoek bent naar dit soort geluiden zijn er genoeg andere manieren voor...

een SID heeft een paar karakteristieke zaken (al dan niet gewenst) zoals een afthanse DC offset (vandaar altijd die *PLOP* als het volume aan gezet wordt), een 12db HPF/LPF en een 6db BPF en dan is er nog de pseudo noise...
maar om dat nu uniek te noemen, nee... al deze zaken zijn na te maken met andere middelen...

Wat is er nou mis met die interface :confused:
de 303 interface is bedoeld om nootjes op de ouderwetse manier in te voeren zoals je zou doen op een stuk notenschrift papier... hopeloosch verouderd dus (maar toen was dat nog wel hip waarschijnlijk)... ik snap dus niet wat er op een C64 vintage aan is om diezelfde onhandige manier wederom toe te passen...

Tja, als jij het misschien had mogen doen was het natuurlijk wel 1000x mooier, duidelijker en gebruikersvriendelijker geweest.
ik zou iig geen 303 interface hebben bedacht...

Euh, de 2 osc opstelling wordt alleen gebruikt in de BASSLINE variant van de prophet64 (heden: MSSIAH) suite. Met de SEQUENCER variant kun je 3 oscillatoren aansturen en afzonderlijk tweaken. En suf of niet, hij klinkt best stoer :D

Overigens heb je wel degelijk een schermpje nodig, al was het alleen maar om de juiste sectie te kiezen in het opstartmenu, je midi instellingen te wijzigen en bepaalde apps in midi mode te krijgen. Een klein lcd schermpje of iets dergelijks, een oude CRT videomonitor, of een normaal computerscherm met svideo in, volstaat daarvoor. De interface in prophet64/mssiah is inderdaad kut & nauwelijks leesbaar, maar met een hardware midi controller of een VST plugin (die ik momenteel aan het fabrieken ben) is dat niet zo'n issue meer.

@ sixtrak kijk tis een gagdet synth geen dure... bak
tis software voor de c64 hardware
er kjan meer mee
tis ook nie soo duur geloofk ...
leuk blijft t

@ sixtrak kijk tis een gagdet synth geen dure... bak
tis software voor de c64 hardware
er kjan meer mee
tis ook nie soo duur geloofk ...
leuk blijft t
t'iz idd niet te vergelijken met een dure bak, en zeker niet met de prophet...
binnen de context van de C64 is het leuk maar niet echt revolutionair...

:D:okdan: Als ik de tijd kan vinden.....drukdrukdruk met andere dingen...komt ooit wel af... denk ik

ja, joh, maak dat ding eens af.
ben wel benieuwd.
:mega:
groeten,
jeroen

ja, joh, maak dat ding eens af.
ben wel benieuwd.
:mega:
groeten,
jeroen

Begin jij nou ook al? :frons: :duivels:

:D
Ik moet een bedradings bitch huren die al me projecten kan bedraden.....:halleluja

Back