idee: back to the eighties !

Weet je wat...daar zou je best es gelijk in kunnen hebben.
Heb ik inderdaad ook nog nooit geprobeerd met de 7x7.

Moet ik ook maar ff een sync splitter in elkaar brassen.
Dat ding van jullie is dat gewoon een "domme" splitter of zit er meer elektronica in. Ik zie zo 1 2 3 namlijk niet waarom je niet gewoon een aftakking kunt maken.

Equate.

yep, vind ik ook: 5 bakken die stroom nodig hebben is het criterium! (afgezien van je mixer / fx)
Midi/cv mag dus wel....

maar laat ik de echte puristen onder ons eens uitdagen....

mischien ook leuk om door een octaver zelf me te gaan zwetsen
ala X-Ray's - Let's Go (Atkins, May, Saunderson)

:-)

Equate

Laatst gewijzigd:
Wat ik uit jullie posts opmaak, is dat jullie vooral een nummer willen maken met 80's apparatuur en de beperkingen van die tijd. Terwijl ik meer denk vanuit de muziek; maak een nummer dat klinkt als een 80's nummer.

Ik denk dat er maar weinig mensen hier op het forum zitten met genoeg 80's spullen om een heel nummer te maken, dus dan lijkt het me logischer een nummer te maken dat klinkt als een 80's track.
Wat maakt het uit dat je het met een VA hebt gemaakt. Deze zijn juist gemaakt om de synths uit de 70/80's te emuleren. Ik denk dat je anders een groot deel van de mensen hier uitsluit...

[offtopic]
Wat ik op de chat een keer heb voorgesteld is om net zoiets te doen als wat ze bij Loladamusica een paar geleden hebben gedaan. Je geeft iemand een paar samples en kijkt wat voor muziek ze er mee maken.

Stel we kiezen 10 samples uit en je moet er minimaal 5 gebruiken? Lijkt me best een keer geinig.
Er zijn trouwens genoeg freeware sampleplayers, dus iedereen kan ze gebruiken...
Dit is misschien wel een ideetje voor de DSF-handen-in-de-lucht-glowstick-in-je-reet-Anthem
[/offtopic]

Laatst gewijzigd:
stoere ideeen daar niet van...

maar met een dx-7 en een tr606 kom ik alleen maar aan n rhythm section....

dusseeee mag je geen moderne troep gebruiken zolang je retro patches gebruikt ofzo? (nep-moog :p )

of idd 80s sound i.p.v.eighties setup.

idee van die sampletjes was ook wel koel

dat van die samples is misschien leuker, niet iedereen heeft een hele vintage collectie.....overigens werkten veel house/techno producers in de 80s gewoon met simpele tascam 4sporen recordertjes...en dan alle sporen lekker met het handje inspelen en opnemen, beetje bouncen met veel ruis......het lijkt me veel uitdagender om zoiets te doen, dus echt instrumenten live inspelen en gebruiken, evt de interne sequencer gebruiken maar geen externe sequencer..

Olaf

live...dat is ook al n stoer idee....

Klaar !

Klaar !

Nou ja.. klaar.. we hebben in ieder geval een 80's nummer opgenomen. Het klinkt niet als de 80's.. maar er komt alleen maar spul uit de jaren 80 in voor, te weten:

- TR-909
- TR-727
- TR-606 (alleen om de SH-101 te klokken)
- TB-303
- SH-101
- Simmons SDS-400

Effecten uit een M-One en gemixt op een jaren '90 Mackie.. maar dat was niet verboden toch ?

De track is hier te beluisteren: http://www.tonyblack.org/mp3/TonyBlack - 1983.mp3

Laatst gewijzigd:
Kom maar op met die samples..

Kom maar op met die samples..

Dat idee met die samples zie ik ook wel zitten (voor een keertje).. dus kom maar op met die dingen !

Ik moet CraZ eventjes verbeteren.

We hebben een 707 gebruikt in plaats van een 727.
Verder hebben we dus 6 apparaten gebruikt in plaats van 5.
Maar die 606 was eigenlijk overbodig. We gebruikte de 707 voor een snare, hihat, rim en handclap. Verder gebruikte we de 707 om 3 kanalen van de simmons te triggeren.
We gebruikte de 606 om de app. van de 101 te syncen. Daar hadden we ook een niet gebruikt audio kanaal (kick bijvoorbeeld) van de 707 voor kunnen gebruiken. Dus met 5 apparaten had het hetzelfde geklonken. p.s. de 707 stond uiteraard in write mode! :)

Verder wil ik opmerken dat het enorm frustrerend is om de filterbank niet aan te mogen raken.. :)

Craz> Kan je die song nog een keer uppen? Hij doet het namelijk niet.

404 error.

Gewoon naar http://www.tonyblack.org gaan en daar staat een link naar 1983.

Links in het menuutje of onder de QB Double vak in previews.

1983!

JAaah! Dit is het mannen! Wat ik vooral een goeie vondst vond was die Poojhhh!!(een soort electroTom)
En trouwens, in vergelijking tot veel ander TonyBlack werk zat deze track naar mijn mening ook qua opbouw goed in elkaar.

Ik ga nu gelijk aan mijn 80s nummertje werken!!!

Nou ja.. klaar.. we hebben in ieder geval een 80's nummer opgenomen. Het klinkt niet als de 80's.. maar er komt alleen maar spul uit de jaren 80 in voor, te weten:

Klinkt inderdaad niet als een 80's nummer...

ik mis o.a. het overmatige gebruik van 808 claps etc. ;)

er is een groot verschil tussen 80's gear gebruiken en een 80's achtig nummer maken....dat blijkt nu wel ;)

mij lijkt de uitdaging of om alles live in te spelen en te multitracken, dan heb je zelfs genoeg aan een dx7 en een drumbakkie ;) gewoon 1 geluid per keer opnemen..

of dat sample-verhaal

Olaf

Multitracken? Nope. Dit is weer in een keer opgenomen! :)

Die Poojhhh!!(een soort electroTom) is die Simmons SDS-400. Dat is vet! Daarom hebben we ook voor een Simmons gekozen in plaats van een 606.

Verder moeten jullie eens ophouden over een 808... DIE HEBBEN WE NOG GEEN! Geen centen meer... :(

Gister mijn TR-707 gekregen !! leuk leuk leuk !!
Wordt nu wel erg verleidelijk om de hele serie te gaan verzamelen.

Zo, dan moet ik maandag avond ook maar es ff beginnen aan mijn 80-'s equipment track(komend weekend heb ik 't te druk).

Tonyblack: VETTE track jongens !!

later

Equate

check mijn bijdrage. Zeer lame :D

http://stuwww.kub.nl/~s216887/samples/sicklicks.mp3

Gemaakt met een TR-606 en een DX-7

Ik heb geen midi gebruikt. Alles dus live ingespeeld. En niet gequantised enzo. Dus t klinkt eigenlijk vrij ruk :D . 2 keer overdubt met DX-7, eentje voor "bas" (supertramp patch) en eentje voor rhodes (die klinkt funky nog! lang niet aangeraakt die dinge). De track is eigenlijk een beetje gebaseerd op een tussenstuk van "the doors - riders on a storm".
T is ook niet echt een song, t ding duurt maar 1:24, dus ff luistere allemaal :p

ach ja t houdt je van de straat. Volgende keer toch maar weer alles strak trekken.

Back