[TECHNO] Nieuwe poging

Chow

Newbie
Ik heb geprobeerd te werken met de tips die ik kreeg op mijn eerste poging. Feedback altijd welkom..

Attachments

• 13-5-2009-techno.mp3
    4,5 MB · Bekeken: 89
Begint lekker ook lekker is de sprong naar het 303 bassliijntje wat dan ineens weer weg is...:confused: Dat klinkt en klopt niet...zou ik anders doen... daarna bubbelt het een beetje door en leg je een iets hoger geluidje boven op het 303tje...breng die wat meer met een drumroll ofzo.....ik mis ook een snare....

Dit klinkt als tegnooloogie trens.
Dat fluistergeluid erin vult al wat op. Nu nog een synthertje+echo erbij af en toe, beetje snel en kort erin af en toe???????? etc zo doorkloten :D

Thnx. Dit keer heb ik alle midifiles ook opgenomen en bewaard. Kan dus eindeloos klooien met andere sounds. Heb zelfs een kopie gemaakt door aan alle midikanalen andere geluiden te hangen :)

op zich lekkere track, maar qua mix valt er nog een hoop te doen:

je hihats enzo staan echt veel te hard. Als je de groove meer op de wilt krijgen zal je toch wat minimaler moeten producer en het laag wel goed op de voorgrond houden.

Zet eens naast een andere vergelijkbare plaat die het altijd goed doet in de zaal. Je zal horen dat er echt veel verschillen in zitten. Wel gelijk gainen he?

beetje sidechain zou ook zeker niet misstaan.

succes.

ps. welke speakers?

Klopt. Dat sidechainen heb ik nog niet onder de knie. Ik heb talloze tutorials zitten bekijken (Ableton) en ook al doe ik het exact na dan krijg ik dat effect nog niet. Ik zal daar dus dit weekend maar eens verder mee gaan stoeien.

Op dit moment gebruik ik een setje Behringer MS16 speakers en een Sennheiser koptelefoon.

tja, dan begrijp ik dat je tot deze mix kan komen ja.

deze toch?

MS16_big.jpg

eerstvolgende investering: goeie monitors. Active Tannoytjes ofzo, 2e hands, top!

ps. sry for messing up your thread. :D

AOR, wat bedoel je met gelijk gainen? Mogen de volumes op de verschillende tracks in je daw zoals ableton niet van elkaar verschillen? Of heeft het daar niets mee te maken?

AOR, wat bedoel je met gelijk gainen? Mogen de volumes op de verschillende tracks in je daw zoals ableton niet van elkaar verschillen? Of heeft het daar niets mee te maken?

nee, ik bedoel dat ik het zelf prettig vind om mijn eindmix naast een andere track te zetten en dan ga focussen op verschillen qua EQ. En DAN is het belangrijk dat je ze qua volume zo nauwkeurig mogelijk gelijk zet.

Back