CPU: Heet?

Ik wil even opmerken dat als de performance van je machine tegen het dak loopt, vaak de meter van je HD uitslaat. Maar dat is niet het probleem van de HD, maar van de CPU die in Windows de HD aanstuurt. Start maar eens de Windows systeemmonitor op. Dan zie je dat bij audio recording er slechts 1 á 2 leesbewerkingen per sec. zijn. Nou, knappe HD die daarvan over de zeik gaat.

En het heeft ook echt niks met je merk MB of CPU te maken.

Volgens mij lag het eerdere probleem (zoals al opgemerkt) gewoon aan de drivers. Jongens toch, op dit forum, audio recording op een onboard geluidskaart. Dat moest verboden worden! 8)

Je moet trouwens knap zijn als je een 2Ghz met 1 pluginnetje over de zeik helpt. Zeker samen met 80 audiotracks.

En RAM doet echt weinig in Cubase. Come on guys. Ik heb er 640Mb inzitten, als ik 7 plugins tegelijk draai, gaat mijn PIII 733 bijna over de zeik, maar heb ik nog altijd 380Mb vrij (ONBENUT) werkgeheugen. Maar je virtueel geheugen kun je het beste of automatisch ingesteld laten, of op 2,5 tot 3x het RAM geheugen zetten. Bij mij staat ´ie dus op 2Gb.

Origineel geplaatst door oli303
Dat kan weldra veranderen... AMD zou mogelijk de nieuwe standaard kunnen worden van zodra ze naar 64-bit gaan beginnen overgaan.
De reden hiervoor is dat de Athlon 64 zowel 32- als 64-bit applicaties kan draaien. Het intel 64-bit alternatief daarentegen kan enkel native 64-bit apps draaien en dat betekent dat je alleen aangepaste apps kan gebruiken...
Ik wacht nog even af met mijn eigen PC te upgraden tot deze 64-bit "revolutie" op gang komt, want dit gaat een serieuze overgang zijn. Denk aan de overgang van de XT naar de AT...

FYI,

64 bit bestaat niet, het is 32 bits x 2 op het 386 platform.

Maar dit is off topic.

Origineel geplaatst door Mostatic
FYI,

64 bit bestaat niet, het is 32 bits x 2 op het 386 platform.

Maar dit is off topic.

De applicaties moeten dacht ik toch aangepast worden?
Leg jij dan even het principe van "onechte" 64-bit uit...
Wat is er nu eigenlijk 64-bit? De geheugenadressering, de instructieset (lijkt nogal onrealistisch), ... ???

ja, als je een krekel hoort in je hard disk dan is het einde verhaal. krrrrt krrrrrt. Bad sectors

.. Ik hoor altijd krekels in mijn geliefde Hard Disk!:okdan:, ok, nu weer on topic.

het ging er toch om of de CPU te heet werd? gaat windows daarvoor waarschuwen of niet? is er een programaatje waarmee je de temp kan zien tijdens windows sessie ? greetz, Naton R.

Origineel geplaatst door arnomusicman
Ik wil even opmerken dat als de performance van je machine tegen het dak loopt, vaak de meter van je HD uitslaat. Maar dat is niet het probleem van de HD, maar van de CPU die in Windows de HD aanstuurt. Start maar eens de Windows systeemmonitor op. Dan zie je dat bij audio recording er slechts 1 á 2 leesbewerkingen per sec. zijn. Nou, knappe HD die daarvan over de zeik gaat.

Oplossing : SCSI !!!
SCSI is duurder, maar de adapter doet de verwerking en zo zelf...
IDE is een goedkoop protocol en belast de CPU.

BTW. je PC heeft meestal maar 1 CPU. Ik weet niet wat je met "de CPU die in Windows de HD aanstuurt" bedoelt.

Origineel geplaatst door oli303
De applicaties moeten dacht ik toch aangepast worden?
Leg jij dan even het principe van "onechte" 64-bit uit...
Wat is er nu eigenlijk 64-bit? De geheugenadressering, de instructieset (lijkt nogal onrealistisch), ... ???

De hardware, alles moet overeen komen met 64 bit. Doe je dit niet dan heeft het geen nut om 64 bit geheugen adressering over 32 bit hardware te gooien. m.a.w je pijp 32 bit is kleiner dan 64 bit.

32 bit -> max 4 GB bandbreedte
64 bit -> max 17 GB bandbreedte

Meer info http://www.adaptec.com/worldwide/product/markeditorial.html?prodkey=pci64bit

ps, je applicaties behoren opnieuw te worden gecompileerd voor 64 bit.

ps, je applicaties behoren opnieuw te worden gecompileerd voor 64 bit.

De Athlon 64 zal de mogelijkheid hebben om ook nog 32-bit apps te kunnen draaien. Uiteraard dan wel zonder de voordelen van 64-bit...

Als je een terloopse opmerking van een gemiddelde verkoper in een dozenschuif(pleuris)computerwinkel (en dat 3x woordwaarde) mag geloven gaat de gemiddelde HD nog maar net een jaar mee.

Iets om na te denken? Dat je je HD's met een grote lage toerental fan moet koelen om hem langer dan een jaar gaaf te houden. En niet backuppen (ahum) is dan ook vragen om moeilijkheden.

En dat als je CPU te heet wordt dan is het gewoon blauw of zelfs zwart scherm, einde verhaal. En met een beetje ongeluk is je AMD core doorgefikt. Maar als hij hapert dan is het waarschijnlijk een combinatie van slechte hardware en drivers die je de das omdoet.

Nou, gewoon hardeschijf kaduk. Weer een nieuwe in laten zetten.(da's nieuwigheid...)
Alles werkt weer perfect. Geen haperingen, ook niet met een (nog steeds) onboard geluidskaart.
ik heb alle effecten gebruikt en behoorlijk wat audio er door gejast; no plobleemo!
Het enige wat ik nog heb is de..........latency...:(
Maar ook dat wordt binnenkort opgelost:okdan:

Origineel geplaatst door Googol
Nou, gewoon hardeschijf kaduk. Weer een nieuwe in laten zetten.(da's nieuwigheid...)
Alles werkt weer perfect. Geen haperingen, ook niet met een (nog steeds) onboard geluidskaart.
ik heb alle effecten gebruikt en behoorlijk wat audio er door gejast; no plobleemo!
Het enige wat ik nog heb is de..........latency...:(
Maar ook dat wordt binnenkort opgelost:okdan:

Zou het niet kunnen dat je je harde schijf gewoon eens moest defragmenteren?
Natuurlijk dat alle schijfverkeer op een nieuwe verse schijf properder werkt : alles staat terug mooi gestructureerd. Maar binnen een paar maanden heb je weer dezelfde shit voor...
Zou het ook niet kunnen dat je hier een vermenging van verschillende problemen hebt : HD, CPU-hitte, ...

Je harde schijf compressen betekend niet hem tussen een bankschroef doen en dan maar draaien. ;)

(Vroeger moest je harde schijven nog met de hand aanzwengelen!)

Origineel geplaatst door fuse
Je harde schijf compressen betekend niet hem tussen een bankschroef doen en dan maar draaien. ;)

(Vroeger moest je harde schijven nog met de hand aanzwengelen!)

PARK.EXE

Back