Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door DJB
Je bedoelt watermerken neem ik aan?
Bij fingerprinten wordt er een 'afdruk' gemaakt
van het geluid zonder de audio te veranderen
om de track te vergelijken met een track uit een database.
Bij watermerken wordt er een onhoorbare code in de audio verwerkt.

Origineel geplaatst door wesko
Je wilt het gaan doen, want... je wilt je werk beschermen? Een heel pieplicht reverbje erover en weg is het watermerk! Net als JPG, daarin staat welke camera de foto gemaakt heeft. Sharpen en weg is het. Ik snap het misschien niet maar wat is dan het nut? Corrigeer me als ik het mis heb![]()
Origineel geplaatst door olafmol
ik wil gewoon de mogelijkheid hebben om mp3's te kunnen tracen naar de source..... ik besef ook wel dat alle beveiling kraakbaar is, en dat kopieren er toch zal zijn..daar gaat het niet om.... maar je wilt niet weten hoeveel mensen niet eens snappen dat ze hun files sharen..als ik mijn tracks als MP3 ga verkopen, en ik zie ineens die track op bv kazaa voorbij komen, dan wil ik graag de mogelijkheid hebben om te kunnen achterhalen of ie gewatermarked is door mij, zodat ik de koper kan inlichten over het feit dat een track die hij/zij gekocht heeft al dan niet met opzet in het illegale circuit terecht is gekomen...... tuurlijk zijn er een aantal handige gasten die moeite gaan doen om zo'n watermark eruit te halen, maar je kan ook gewoon het vinyl kopen en die naar mp3 encoden....dus het is zeker niet sluitend, maar dat is ook niet de bedoeling....
Origineel geplaatst door Xtractah
Ik ben bang dat het niet is tegen te gaan..Meeste nummers die ik van mezelf op kazaa ben tegengekomen waren vaak van een mix-cd of gewoon licenties...Bij dat laatste vraag ik me af of dat watermerk in cd-formaat blijft bestaan...?
Origineel geplaatst door olafmol
ik maak de MP3's dus zelf..het zijn onze eigen tracks.... tuurlijk is het wel te kraken.....aangezien we ook gewoon de tracks op vinyl verkopen kan je die ook gewoon encoden, dan is er niets gewatermarked..maar de verkochte MP3's wil ik graag zoveel mogelijk kunnen terug traceren naar de koper...