Auto-Glide met Access Virus b !!

rudolfus

Stamgast
Beste Access Virus gebruikers ,

Ik bezit een Access Virus B en ben al weken lang bezig met het volgende ;

is het mogelijk om de Envelopes helemaal extern te gebruiken via de matrix ,

zonder dat je de Envelopes triggerd met het toetsenboord .

Ik wil via een Midi Footcontroller als bron de ENV een Oscilator automatisch
laten glijden zoals Portamento zonder dat de ENV-Oscilator pitch steeds opnieuw wordt getriggerd door het keyboard ; met de Matrix-1000 lukt
mij dit wel , omdat de ENV hier helemaal extern geschakeld kan worden .

Bestaat er zo ook een manier vd Access Virus B of een andere Acc Virus ??

Ik word niet helemaal wijs uit je verhaal, dus heb je misschien een mp3-demo of Youtube filmpje met het soort geluid wat je er uit wil halen? Misschien dat er een andere manier is waarop de Virus dit kan.

Beste Yoozer ,

Wat ik bedoel is , je kan de envelope als bron gebruiken op oscilator 1 of 2 waardoor
er een soort portamento-glide effect onstaat zodra je de envelope triggerd met het keyboard .
Wat ik wil is eigenlijk hetzelfde maar dan extern , een midi-footcontroller die dan de envelope triggerd en zo de oscilator-pitch stuurd , zonder dat de envelope reageerd
op het keyboard , helemaal extern dus .
Je trapt op de midi-footswitch of expressiepedaal en de toon glijd dan omhoog of omlaag
afhankelijk , hoe de envelope is ingesteld .
Bij de Oberheim Matrix-1000 editer kun je de envelopes external switchen , ik denk
dat de access virus b of c dit helaas niet kan ben ik bang .

Ja, maar met envelopes de pitch moduleren is niet gelijk aan portamento ;). Dit maakt het echter wel duidelijker, maar ik denk niet dat het mogelijk is met de Virus. Zit ook geen expression pedal-ingang achterop.

De enige optie die ik zie is de arpeggiator misbruiken - als je elke keer heel snel de MIDI clock start en stopt springt 'ie misschien naar de volgende stap, en met de volgorde op "as played" en portamento aan zet zou je dan misschien kunnen doen wat je wil.

Wat je zou kunnen proberen is de pitch koppelen aan een LFO met een hoge 'amount' en dan met de foot controller de LFO frequency besturen, met een lage max amount. Dat zou nog wel eens kunnen werken. De envelopes triggeren met een foot controller is volgens mij niet mogelijk.

Back