Het Klaas geluid

Sirrom

Digitabeet
Ben benieuwd wie van jullie synthgoeroes weten hoe je de "klaassound" krijgt gemaakt, bijvoorbeeld met welke synths o.i.d.
Ben alleen benieuwd naar hoe deze sound totstand komt, dus niet om na te maken en te gebruiken e.d.

In het videoclippie op 38 sec. hoor je de sound die ik bedoel.

Ben alleen benieuwd naar hoe deze sound totstand komt, dus niet om na te maken en te gebruiken e.d.
Dat hoef je er niet bij te zeggen, we gaan pas over origineel zijn miepen als je meer dan 10 threads start met min of meer dezelfde "hoe maak ik dit" vragen ;).

al kan ik het niet nalaten te vermelden dat ik het gruwelijk vind hoe vaak dit nummer gedraaid is en hoe vrijwel alle remixes van ouder materiaal van de laatste tijd uit dezelfde koekjesvorm lijken te komen; soit; einde oudelullenmodus.

Als je goed luistert hoor je dat het geluid gestapeld is: boven op het gewone geluid in 0:41 hoor je iets wat langer aanhoudt. Die is makkelijk; da's gewoon een JP-supersaw (Sylenth1 kan dit verdomd goed) met een korte release of eventueel plate-reverb waarbij een equalizer er overheen zit die alles onder 1kHz ongeveer snoeihard wegmikt.

Het onderliggende geluid lijkt me (en da's even een gok want ik vermoed dat er wat subtiele distortion overheen zit) een zaagtand gecombineerd met een pulsgolf (25%?). The devil is in the details; in plaats van gewoon het herhalen van de noten (dikke kans dat die I-V combinatie in de patch zelf zit in plaats van 'm te spelen op het toetsenbord) lijken er kleine verschillen in de decay te zitten. Of dat door de compressie komt weet ik niet.

Back