Nord Electro of niet?

F Brink

Nieuwkomer
Dag artiesten (wat de meeste van jullie zijn),

Ik ben net nieuw op dit forum en zit met het volgende probleem. Als je het een probleem kan noemen natuurlijk.

Ik wil een synthesizer kopen (heb tot nu toe enkel een stage piano). Wat ik sowieso wil zijn de authentieke Hammond geluiden, en anderen als wurlitzer ed.
Het zou voor mij alleen ook handig zijn als ik andere sounds toe kan voegen aan de library van de synth, want aan enkel "oude, maar vette sounds" heb ik niet genoeg. Mijn vraag is dus of ik als ik een electro heb, ik ook veel andere sounds/voices kan toevoegen.

Of zijn er betere opties qua synths te krijgen? Mijn budget ligt rond de 1000, hooguit 1500 euro.

Dank voor eventuele reacties!:okdan:

Ik zou zeggen niet;
In de Nord Electro 3 kun je weliswaar wel andere samples laden, en dus ook samples van andere dingen als vintage instrumenten, maar je hebt een beperkt geheugen.
Ik denk dat als je al een stage-piano hebt, je beter uit bent met een moderne synth / workstation ala Motif ES / XS. (XS zal duurder zijn), Fantom X....

Eventueel zou je ook een Nord Electro 2 kunnen kopen voor goede hammond en EP sounds, en dan nog een simpele module voor de synth-geluiden. Of een Hammond XK1 + module..

Succes!

Ik heb zelf kortgeleden een Nord Electro 2 Rack gekocht. Vette Hammond, Rhodes sounds en een lekkere Wurlitzer. € 829,- bij Thomann (+ € 8,- verzendkosten). Superblij mee!
Dan kun je nog voor € 200-700,- aan andere sounds kopen. Moet je een mooie all-in-one module voor kunnen kopen. Wellicht een 2e hands motif, fantom of triton rack?

Of andersom: een Nord Electro 2 (toetsen) en daarbij een module. Ik heb een Sonic Cell erbij, die fungeert niet alleen als prima klinkende synth, maar de reverbloze Nord Electro 2 kan er in stereo doorheen voor reverb.
Een fijne synth (al dan niet met gewogen toetsen) met een NE2 Rack is natuurlijk ook een idee. Het hangt er even vanaf, welk soort klavier je het fijnste vindt.

Hee, Bedankt voor de reacties!

Ik heb al wel is op een NE2 gespeelt van een vriend, en vond de toetsen wel fijn spelen. Voor de echte piano stukken, waar de toetsen minder fijn voor zijn, gebruik ik toch een yamaha stage.

Is zo'n sonic cell makkelijk te bedienen? Ik wil nl wel vooral live spelen :D

Back