m audio keystation 88 es ervaringen?

Heb nooit een probleem gehad met mijn Keystation. prima speelbaar.
Voor het veranderen van de velocity kan je natuurlijk een Midi Solutions kastje ertussen hangen. of de velocity curve in Logic veranderen, als je dat hebt dan.
:mexico:

De velocity van mn Nord is eigenlijk de slechtste die ik al meemaakte, maar dat merk ik enkel als ik er andere modules mee aanstuur.

Dit zegt niets over de velocity van de Nord, maar over de velocity curve van de module. Als je de mogelijkheid hebt om de velocitycurve in de module aan te passen, zul je het verschil niet mogen merken.
(Eventueel zou je je masterkeyboard met een andere velocity curve kunnen laten uitsturen, maar dat hoort bij de Nord waarschijnlijk niet tot de mogelijkheden.)

Nuja dat zegt niks over de velocity van de Nord opzich (met zijn eigen geluiden is't gewoon goed)...

Maar om't even welke module, of softsynth ik eraan hang, dan moet ik echt op die toetsen gaan RAMMEN om er een beetje velocity uit te krijgen. En als ik mijn andere synths en midi-controllers uitprobeer, krijg ik altijd veel makkelijker wat serieuzere velocity-waarde (en dus geluid)...

Heel vreemd, maar de Nord stuurt echt een lage velocity uit, in zn eigen klanken merk je dat minder, maar toch eigenlijk ook wel, als je de filter env op velocity laat reageren moet je ook weer echt gaan rammen om de filter op zn maximum te krijgen...

kHeb dit gewoon gemerkt. kVind de Nord echt gewoon goed, maar niet om andere dingen mee aan te sturen. Daarvoor werkt mn oxygennetje gewoon altijd 100 keer beter. Maar nu wil ik dus iets dat gewoon even simpel maar vergelijkbaar is, met 76-88 toetsen.

Heel vreemd, maar de Nord stuurt echt een lage velocity uit, in zn eigen klanken merk je dat minder, maar toch eigenlijk ook wel, als je de filter env op velocity laat reageren moet je ook weer echt gaan rammen om de filter op zn maximum te krijgen...

Even voor eventuele meelezers dan:
Nord gebruikt bij mijn weten hetzelfde merk keybed als Kurzweil (Fatar).
Vooral wanneer ik een Roland module aansluit op de Kurzweil PC3, klopt er ook niets van de aanslag. Gelukkig kun je in de PC3 andere curves uitsturen voor Velocity en Aftertouch dan die naar de interne soundmodule gaan.
Daardoor trek je de boel weer recht.

Kwalitatief vind ik het semi-gewogen Fatar keybed erg goed; de toetsen zijn langer dan die van Roland, Korg en Yamaha en door de iets zwaardere actie ook beter te doseren. Ik ben dan ook erg blij dat Kurzweil de optie geeft verschillend uit te sturen, zoals dat eigenlijk een goed masterkeyboard betaamd.

Maar ja, je praat dan natuurlijk wel over een heel andere (prijs)klasse.

Ik heb die keystation nog niet zo lang en ben er toch deze week af en toe op gaan rammelen, hij stond er toch :). Het is toch iets anders. Zoals ik hem nu heb aangesloten op de Nord hoef je helemaal niet hard te slaan voor max velocity, maar het is juist andersom. Je hebt juist minder gevoel bij dat stukje, je slaat dus juist gauw tegen de max aan.

Ik heb toch iets meer op video gezet :

Het ziet er misschien wat knullig uit, maar je kunt merken dat ik af en toe de max raak terwijl dat niet de bedoeling is. Op de Nord heb ik daar veel minder last van en die speelt ook veel lichter.

...Het is toch iets anders. Zoals ik hem nu heb aangesloten op de Nord hoef je helemaal niet hard te slaan voor max velocity, maar het is juist andersom. Je hebt juist minder gevoel bij dat stukje, je slaat dus juist gauw tegen de max aan....

Volgens mij is dit een omgekeerde bevestiging van hetgeen wat reeds gezegd is.

Ik heb die keystation nog niet zo lang en ben er toch deze week af en toe op gaan rammelen, hij stond er toch :). Het is toch iets anders. Zoals ik hem nu heb aangesloten op de Nord hoef je helemaal niet hard te slaan voor max velocity, maar het is juist andersom. Je hebt juist minder gevoel bij dat stukje, je slaat dus juist gauw tegen de max aan.

Ik heb toch iets meer op video gezet :
http://www.youtube.com/watch?v=p8KhZHtTwig

Het ziet er misschien wat knullig uit, maar je kunt merken dat ik af en toe de max raak terwijl dat niet de bedoeling is. Op de Nord heb ik daar veel minder last van en die speelt ook veel lichter.

Voor mij, voor wat ik er wil mee doen, voor diƩ prijs, toch bevredigend genoeg.

Bedankt man!

Ik heb er ook 1 staan en je vind geen betere piano/rhodes voor die prijsklasse. Je kan de velocity op drie manieren instellen en voor mij werkt dat prima. Het is zeker geen "piano-toetsengevoel" maar dat heb ik enkel bij een echte piano :). Zolang er geen echte hamertjes op en neer gaan is een pianogevoel niet na te maken ook niet bij de betere Rolands/Yamaha's. Het orgel is echt slecht wel, maar dat weet je ook waarschijnlijk :).

Back