Problemen met Logic Pro

RifatSahin

Nieuwkomer
Ik heb wat virtuele instrumenten die ik wil bespelen op de logic pro [8.0.2]

Maar ik kan ze nergens vinden. Is het zo dat ik eerst iets moet activeren of dat ik moet refreshen?? Zo ja wat??

Alvast bedankt voor jullie hulp. Virtuele instrument dat niet werkt is Synthogy Ivory 1.5.

PS : In garageband lukt het me ook niet om hem te vinden...

heb je hem netjes vanaf de cd geinstalleerd? Doet ie het standalone wel (als dat kan?)

staat het Au-component bestandje wel in je components folder?

Tijdens het installeren kon ik 3 opties kiezen

AU
VST en nog 1tje...

Ik heb ze alle 3 aangevinkt gewoon.. En ja gewoon netjes vanaf het cdtje..

Het gaat om Logic op de MAC PRO ... [ misschien dat het dan anders is ofzo ]

En namen bij opstart ?? Welk opstartscherm??

Ja heren sorry ik ben ECHT een noob met Virtuele instrumenten ik ben zelf gewoon on stage artiest maar software moet ik ECHT nog het een en ander leren...

Je moet even in de AU Plugin Manager van Logic kijken of de plugin daar tussen staat en of die gevalideerd is

Het kan ook zijn dat het een oude versie is van een AU. Sinds een paar jaar is men (lees Apple) overgestapt op een nieuwe versie van AU die niet backward compatible is. Deze kun je dus wel installeren maar verschijnt niet in Logic. Sommige oude programma's zien de AU wel omdat die de nieuwe standaard niet ondersteunen. Kwestie van even kijken bij de maken van de AU of het de allerlaatste versie is.

Misschien een overbodige vraag maar snap je uberhaupt wel hoe je een AU instrument moet starten in logic?
Nee dat weet ik niet. Dus mochten er mensen zijn die weten hoe het wel moet, zou ik dat zeer waarderen.

Zoals eerder vermeld met software ben ik nog best een newbie

De plugin manager heet in logic "Audio Units Manager" en vind je onder het kopje Preferences. Door een plugin aan te klikken die niet gevalideerd is kun je deze resetten en opnieuw binnen logic laten opstarten zonder het programma te verlaten. Je kunt ook de gegevens bekijken waarom de plugin het niet doet/deed.

AU plugins zitten op de zelfde locatie als de gewone plugins binnen logic alleen een tapje verder onderaan namelijk "au instruments". Vergeet niet om een instrument track aan te maken want alleen daar verschijnen ze. Niet in bv een midi of audiotrack.

In logic zit ook een handleiding die heel makkelijk is. Zit onder het kopje HELP

neem even een les of 5 bij iemand die je wil helpen en je doet jezelf heel veel plezier. Dit gaat zo echt niet opschieten vrees ik.

Ook ik raad jouw ten zeerste aan om eens op pagina één van de HANDLEIDING te beginnen.

Het is een dikke pil, maar geloof me, als je het eenmaal een beetje hebt doorgelezen blijkt logic best 'logisch' te zijn.

.....
En namen bij opstart ?? Welk opstartscherm??
.....

Er is er maar 1 in Logic, hoor......:D

Het is het schermpje met de ingelijste platina-plaat......

Ja ik wil de heren/dames bedanken voor hun hulp.. Ik ga morgen even verder kijken wat ik kan doen ermee.. Want ik heb een heleboel plugins van vrienden enzo.. En die wil ik wel gebruiken.. Dus hopen dat het makkelijk wordt...

Echt bedankt mensen... En die handleiding ga ik ECHT doornemen, en anders tutorials downloaden...

ahh..plugins van vrienden enzo.. dan is de tip van de handleiding ook niet voldoende vrees ik.

Ik zou zeggen, koop Logic Studio. Daar zit zoveel in, je hebt bijna niet meer nodig, zeker wanneer je net begint. Het is dan wel 500 Euro, maar HEEL erg veel waar voor je geld. De muziek die ik maak is voor een groot deel gemaakt met Logic alleen, en ik zie mezelf toch wel als een gevorderde gebruiker (maak 17 jaar muziek, en bij Logic sinds 4.0), daarom denk ik dat je aan Logic zelf wel genoeg hebt voorlopig, waanzinnig veel geluiden van goede kwaliteit, behoorlijk goede FX (alleen ben ik niet weg van de modulatie FX als chorus & flanger). Buiten dat ook nog s bergen channelstrip presets die nog eens meer geluiden geven en ook nog eens heel goede startpunten voor FX op bussen, audiosporen & master.

Warez alert! :slotje:

Sorry maar support vragen op illegale software omdat je de handleiding enzo niet hebt is echt not done.

Logic heb ik wel legaal... En Ivory ook...

Ik had het over verdere virtuele instrumenten die vrienden ook op CD en DVD hebben [ legaal ]...

Of maakt dat het ook meteen illegaal?? [ dit is een serieuze vraag ]

Back