Ik weet niet hoe het heet wat ik zoek :)

P. Hendriks

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben hier nieuw op dit forum. Ik speel nu al 12 jaar piano (ben 18 jaar) en heb sinds 4 jaar een keyboard en een synthersizer (JV1010) waar ik wat mee aan klooi. Met cubase kan ik daar leuke liedjes mee maken wat me prima bevalt.

Ik wil nu echter bekende liedjes na spelen zoals boten anna, satisfaction etc. Alleen deze geluiden zitten niet in mn synthersizer(of hoe dat ook heet).
Ik heb gelezen dat dit via fruity loops o.i.d. kan.

Maar ik zoek dus een programma voor mijn computer waar HEEEEL VEEL geluiden inzitten en dat ik op mn keyboard kan spelen en dat je die dan direct hoort (zonder allemaal bewerkingen, want ik wil ze 'live' spelen)

Weet iemand hoe dit heet?

Alvast bedankt!

zijn die voor geprogrammeerd of moet je ze zelf maken? (dat kan ik dus niet, hoef ik ook niet te kunnen :))
en als ik bij google zoek vind ik niets?

"Hoef ik niet te kunnen"? Het zelf maken is heel interessant hoor, met presets (voorgeprogrammeerde geluidjes) zal je nooit zo dicht in de buurt komen bij wat je wilt hoogst waarschijnlijk, zijn dit geluiden van reeds bestaande nummers of geluiden die je in je hoofd hebt. Lees maar eens iets over synthese op internet, ook hier zijn genoeg links te vinden. (meer bepaald subtractieve synthese) In begin misschien wat moeilijk, maar hoe meer je weet weet hoe leuker het zal worden en hoe meer je de neiging gaat krijgen om verder te gaan met zelf nummers te maken.
Nexus is een synthesizer in softwarevorm die je binnen oa cubase kan gebruiken, het heeft oa heel veel presets en je kan bovendien zelf nog aan de knoppen draaien. De reden waarom 6 trak Nexus roept is omdat ook heel veel beginners die wat commercieler proberen gaan dit de hemel in prijzen. Maar er zijn nog vele van deze software-instrumenten. FL studio is er ook zo eentje, maar zelf nog uitgebreider dan gewoon een instrument.

Gagarin

Weetjewat, download eens de trial versie van FL Studio, en Nexus heeft ook een demo-versie, installeer dat eens allemaal en kijk dan wat je er mee kunt. Verder zul je hoogstwaarschijnlijk geen audio interface hebben, dus kun je ook nog even op Google zoeken naar ASIO4ALL en dat installeren.

De eerste stap naar muziekproductie is zelf keihard aanklooien totdat het lukt :).

Smackos? Eh ik bedoel Nexus!

Nexus heeft bizar veel presets (en extra sound packs). Sylenth1 is ook niet verkeerd voor dat soort soundjes trouwens.

Back