Nieuwe Yamaha synthesizer op komst....

Zouk_Music

Ingeburgerd
Music lovers,

Ik heb vernomen dat Yamaha in juni 2009 een nieuwe synthesizer gaat introduceren. Om precies te zijn wordt deze machine op 10 juni 2009 voor het eerst in de UK gepresenteerd aan de Europese distributeurs en pers.

Ik ben zeer benieuwd naar de nieuwe synth. Wordt het een Light versie van de Motif XS (zonder sampler en/of sequencer)? Wordt het een aanvulling op de Motif lijn? Of wordt het een hele nieuwe synth line. Ik ben benieuwd.

Wat denken jullie zelf? 'k ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes.

Hey weer...en waar heb jij je info vandaan dan als ik zo vrij mag zijn? Ik heb via de officiele weg nog niets vernomen namelijk

Ik heb vernomen dat Yamaha in juni 2009 een nieuwe synthesizer gaat introduceren.

Wat is je bron dan?

Speculeren zonder bronvermelding is geen basis voor een 'eerlijke' discussie o.i.d.

Het zou overigens wel weer eens tijd worden voor een echte synth/workstation van Yamaha.

Hmmm.....ik hoop eigenlijke een nieuwe VA met FM en het beste wat Yamaha te bieden heeft. Ben erg benieuwd.

Zolang het maar geen opvolger wordt van de Motif XS serie die veel meer kan maar net zoveel kost, want ik heb me net scheel betaald aan een XS7.

fm synth met slimme interface, hands-on controle en resonant analoog low en high pass filter. bvb.

Lijkt me nogal logisch. Ze zijn stinkend jaloers op de Korg Oasys en zijn aan het klussen geweest om een 'Oasys killer' te maken en slaan zoals gewoonlijk de plank weer eens mis door een slap aftreksel ervan te maken.

fm synth met slimme interface, hands-on controle en resonant analoog low en high pass filter. bvb.

:{:{:{ Gewoon een DX200 met een betere interface (zonder computer), deftige interpoltie van de parameters, laat de drums eruit weg en de filterchip van Alesis A6 overkopen. Hoeft zelfs niet te duur te zijn, dit kan zeker onder de 1000 euro.

Lijkt me nogal logisch. Ze zijn stinkend jaloers op de Korg Oasys en zijn aan het klussen geweest om een 'Oasys killer' te maken en slaan zoals gewoonlijk de plank weer eens mis door een slap aftreksel ervan te maken.

Gezien het aantal Motifs en CP's die in studio's en op podia te zien zijn zal dat 'plank misslaan' wel meevallen. Na al die jaren Yamaha gefoeter zal je er toch wel eens uit moeten zijn dat je een verkeerde verwachting hebt van die lui? :D

Na het Tenori On drama mag Yamaha van mij hardstikke doodvallen.

Dit bedrijf heeft geen enkel grijntje respect voor zijn klanten.

In de loop de jaren aaridg wat machientjes op de markt gebracht die NIET voldeden aan de specs en reclame praat.

Ze zijn stinkend jaloers op de Korg Oasys
Haha. Ik denk eerder dat ze stinkend jaloers zijn op de V-Piano, zitten ze nog wat met samples te prutsen, Bosendorfer overgekocht, en ze konden al lang met betere modeling bezig zijn!

en slaan zoals gewoonlijk de plank weer eens mis door een slap aftreksel ervan te maken.

Dan zijn ze er wel heel vroeg bij geweest, want volgens mij heette die OASYS-killer de EX-5 :P.

@iedereen die jengelt voor een analoge bak: jullie snappen het niehiiiet

Nou ik denk dat de mensen van Korg zelfs tegen Yamaha zouden zeggen dat ze niet jaloers hoeven te zijn als het gaat om verkoop aantallen*D
Oasys is wel erg mooi, alleen veel tegenkomen doe je hem niet...de Motif's, zowel de 'Classic' tot aan de XS'n maar helemaal de ES'n wordt je mee doodgegooid. In de States nog meer dan hier zelfs.

Dus ze kunnen hooguit de plank DIT KEER MISSLAAN i.t.t. zoals gewoonlijk de plank WEER eens misslaan.

Dag mensen, mijn excuses. Het is mij ontgaan jullie de bron te vertellen.

http://www.smoor.nl/

Tevens een schermprint hier.

Groetjes:okdan:

Attachments

• Afbeelding 1.png
    Afbeelding 1.png
    16,2 KB · Bekeken: 103
Ah de enige echte Bert Smorenburg... Tja da's idd een goeie bron. Hij zal 't kreng ook moeten gaan demoën natulk!

Daar ben ik ook zelf erg benieuwd naar. Het zou ook zeer goed kunnen dat het een synth wordt met uitbreidingsmogelijkheden net als de Motif ES. Ik kan niet wachten.

Groetjes

ik snap die fabrikanten niet, er is nog altijd een enorme vraag naar echte analoge bakken met knoppen en dan komen met een zoveelste ROMpler?

als yamaha nou eens een CS40M versie 2009 zouden uitbrengen... :okdan:

Bass, misschien zeg ik iets wat niet mogelijk is? waarom geen 2 in 1? dus analoog en digitaal tegelijk in 1 bak?

Zoiets als wat Korg gedaan heeft? Korg M3 + Radias?

Voor mensen zoals mezelf die Carribean/Latin music maakt is analoog alleen geen optie (ik hou ook van dance en electronisch muziek; tussen '92 en '96 ook een poosje gerapt etc..). Maar kan me wel voorstellen dat er anderen zijn die juist daarnaar op zoek zijn.

Groet

Back