Nieuwe Yamaha synthesizer op komst....

Joepieeeee nog meer karakterloze ROMplers met lekker veel menuutjes

:stupid

Mensen die beweren dat de XS geen karakter heeft, hebben nooit verder gekeken dan de presets. Wat een kortzichtige prietpraat.

Tering. De Pitchbend en Modulationwheel toch aan de linkerkant van het keyboard.
Heb je nog niks aan de 76 toetsen, want lengte komt toch neer op 88 keys dan..
Zonde. Gemiste kans!

Wel lekker wat hans-on control zo te zien! Da's wel weer lekker. Beetje Nord navolgen.. Verstandig.

Mensen die beweren dat de XS geen karakter heeft, hebben nooit verder gekeken dan de presets. Wat een kortzichtige prietpraat.

Die bak is ook bedoeld als preset apparaat. En als er al mensen hem gaan proggen is het om patches te bouwen die ze kunnen slijten aan preset mensjes. En die hele kleine groep die er wel diep in duiken zijn er waarschijnlijk net zoveel als er bentley rijders in nederland zijn.

Die bak is ook bedoeld als preset apparaat. En als er al mensen hem gaan proggen is het om patches te bouwen die ze kunnen slijten aan preset mensjes. En die hele kleine groep die er wel diep in duiken zijn er waarschijnlijk net zoveel als er bentley rijders in nederland zijn.

hahaha,
wat een onzin praat weer dit 8o)

Dat zal best, maar daar zit geen enkel argument bij waarom de XS geen karakter zou hebben.

ik neem aan dat je zelf 1 hebt dan dat je dat zegt?

;) ik zou mijn CS2X ook verdedigen hoor

Het heeft niet zoveel met verdedigen te maken, maar het corrigeren van informatie die niet klopt. De Motif XS is op het eerste gezicht misschien een ordinaire rompler, maar er zit echt een beest van een synthengine onder de motorkap waarmee je zo diep geluiden kan bouwen en editen dat de meeste gebruikers zich daar misschien inderdaad niet aan zullen wagen. En ik denk dat juist mensen op een forum als dit dat zouden moeten waarderen en dat het hun nieuwsgierigheid zou moeten prikkelen, in plaats van het achteloos opzij schuiven en af te zeiken.

nou ja dat geldt in principe voor elke ROMpler..

alleen door die irritante menuus en de afwezigheid van knoppen wordt je niet echt gestimuleerd je eigen geluiden te bouwen vandaar dat ik er geen zak aan vindt... JD800 en dergelijke uitgezonderd

Sja, dat kan ... hangt er een beetje vanaf wat je wilt. Als ik voor analoog/abstract ga zal ik ook eerder m'n Prophet pakken.

Dat zal best, maar daar zit geen enkel argument bij waarom de XS geen karakter zou hebben.

Idd niet maar ik wilde wel aangeven dat veel mensen niet eens ontdekken dat hij niet echt karakter heeft want wat ze horen vinden ze al goed genoeg. Hij klinkt wel goed daar niet van.

Maar in z'n guts is het nog steeds AMW2 dat aan elkaar hangt van effecten en arpjes. De waveforms zouden verbeterd moeten zijn en qua akoustische instrumenten zijn ze dat ook wel maar de exotische/basic waveforms klinken gewoon te clean en klinisch. Hier hebben heel veel nieuwere romplers last van. De oudere romplers met crappy DAs en low bit samples hebben dan echt meer karakter wat dat betreft.
Dus dan zul je toch je eigen samples erin moeten stoppen en daarmee aan de slag. Daarmee gaat zeker en vast een wereld voor je open.

alleen door die irritante menuus en de afwezigheid van knoppen wordt je niet echt gestimuleerd je eigen geluiden te bouwen vandaar dat ik er geen zak aan vindt... JD800 en dergelijke uitgezonderd
op een HARDWARE synth die tevens veel te bieden heeft heb je idd te maken met menu's want over het algemeen is een beetje display nog steeds niet groot genoeg om veel op te tonen...
maar een PC beeldscherm daarintegen... :D

Dit is mijn (onder-)gewaardeerde mening: de low budget keyboards (PSR-E313/ E413 enzo) van Yamaha van zo'n 200 a 300 euro klinken beter dan hun (te) dure synthesizers. Je hebt minder knopjes aan een "keyboard" om aan te draaien maar wat maakt het uit als het synthesizergedeelte van een "synth" de rom's/samples alleen maar verminkt en verprutst?
Zo'n MO6 of 8 klinkt ruk vergeleken bij een PSR keyboardje.
Meen ik echt. Ik heb zelf een PSR-E313 en ben er nog altijd heel blij mee.
Staat bovenop mijn PPG Wave 2 en wat een waanzinnige combi is dat!
Dus als Yamaha met een nieuwe synth komt kan mij dat niet zo boeien verder. Yamaha rules als het gaat om goedkope keyboardjes die klinken als een klok ;-) Voor het geld dat zo'n nieuwe synthesizer kost kun je beter een echte oude analoge synth kopen plus een ge*l nieuw keyboardje er bovenop.
Bestaat er zoiets als een keyboardforum.nl? :dubbel:

Mijn god, wat een 'pannenkoeken' bij Yamaha zeg : toch de wlelen naast het toetsenbord =(

Back