Welke sequencer?

ptaurus

Ouwe rot
Hallo,

Ik vraag mij het volgende af en misschien dat ik daar wat adviezen over kan krijgen.

Ik maak zo af en toe wat muziek met reason. Een nadeel daarvan is dat ik er geen VST's op kan draaien. Nu wil ik daar wel eens wat mee gaan experimenteren. Ik zoek daarvoor de meest eenvoudige oplossing om VSTi's te draaien. Natuurlijk kan ik meteen naar Cubase in z'n meest uitgebreide vorm overstappen, maar dat vind ik simpelweg te duur. Het gaat mij alleen om het draaien van VSTi's.

Wat komt daarvoor in aanmerking.

Adviezen?

Paul

Ik heb net Reaper geprobeerd dankzij je tip.
Ik ben daar direct heel positief over.
Ik kon meteen met enkele VSTi's werken en ook was het probleemloos om Reason via Rewire te gebruiken.

Wat dan ook belangrijk was dat ik vrij simpel kon renderen.

Natuurlijk heb ik het nog niet uitgebreid kunnen testen, maar het begin is in elk geval hoopgevend.

En ook het feit dat Reaper niet heel duur is dat is een pluspunt.

Paul

Fruityloops, Energy XT.

En Cubase en Sonar hebben ook goedkope(re) starter editions, net als Ableton. Dus...

En ook het feit dat Reaper niet heel duur is dat is een pluspunt.

dat is een enorm understatement. Reaper is ongelooflijk goedkoop. Een gemiddeld computerspel kost meer.

Ik gebruik Reaper dan voor multitracken maar dat programma is echt stabiel :okdan:
Geen poespas of moeilijke shite menu's. Ik was aan het multitracken binne de eerste 10min met dat programma

Renoise

Renoise

Dat Renoise is best wel vet inderdaad!!

Heb al een tijd niets meer gemaakt, maar het begint weer een beetje te kriebelen. Heb altijd trackers gebruikt voor muziek, kleine poging naar Reason, maar voor het sequencen vind ik dat toch nog een beetje lastig.

Om niet teveel offtopic te gaan:

Madtracker is ook nog een redelijk uitgebreide sequencer/tracker en ik heb in het verleden héél véél tijd gestoken in AXS (Nederlandse makelij), is nu gratis te downloaden, sequencer en synth in een, maar verder geen VST mogelijkheden ofzo, wél een vet geluid.

Heb in het verleden ook wel eens Dreamstation (Duits) aangeschaft, maar die ervaar ik toch als een beetje beperkt. Is laatst een nieuwe versie van uitgekomen (DS II), misschien is het wat, maar Renoise lijkt me op het eerste gezicht stukken beter!

Bedankt voor de tip!

Marijn

Back