Wat maakt deze pad zo warm/breed/lush

Lacrosse

Rise of the Machines
Ik heb zojuist weer een mooie pad ontdekt in een stukje muziek.
klinkt zo op het eerste gehoor als een Jupiter pad maar ben niet helemaal zeker. Ik vind de zweving erg mooi; wat voor effecten zouden er gebruikt zijn. In ieder geval erg subtiel!!
Luister en geniet!

Attachments

• Pad_Snippet.wav
    3,1 MB · Bekeken: 108
Klinkt iig als een Roland pad. Zou ook goed van een rompler kunnen zijn.

Ben nu ook wel benieuwd naar de rest van het nummer. Van wie is het als ik vragen mag?

Cock Robin - Worlds Apart.

Ik vind 'm erg Roland JX10-achtig klinken.

Thx...had ik moeten weten natuurlijk :)

idd chorus en cutoff enigszins, volgens mij krijg je die pad ook wel uit een vst geperst

Lijkt me lastig hoor! Probeer maar en laat eens horen :erm:

Vaak word iets warm/dik gezien als het weinig hoog heeft en veel mid en laag. En men zegt dat analoog wat minder clean klinkt. Maar these days wil iedereen een sound die clean is dus ik begrijp het niet.

Anyway ik denk zeker wel dat dit te doen is met een softsynth. Het heeft wel een bepaalde toon waarvan ik niet zeker weet of dit kwam door een specifiek aparaat of door de acoorden (ofzo?)

:okdan:

Hij is natuurlijk niet exact hetzelfde, maar ik vind hem er toch redelijk op lijken.

vst: Cameleon5000

Hij lijkt er inderdaad redelijk veel op. Wat me opviel is dat het voorbeeldje veel minder mid heeft (rond 250-500) en ergens een dip (ik geloof te horen rond 1.5khz)

Nou vind ik het voorbeeldje van die pad nou niet bepaald heel dik of warm maar als je even goed nadenkt weet je ook dat een uber dikke pad gewoon niet in een mix past.

Hij is natuurlijk niet exact hetzelfde, maar ik vind hem er toch redelijk op lijken.

vst: Cameleon5000

Prima padje uit Cameleon hoor maar het mist i.m.o. het karakter van bijvoorbeeld een Roland. Sorry maar ik ben nou eenmaal een zeikerd als het om specifieke sounds gaat. Als dat niet zo was had ik natuurlijk al m'n hardware al lang verkocht.

hij zit er zacht in en lijkt me i.d.d. een ROLAND JV synthpad

Back