Lexicon MX400 equivalent?

falafelbiels

Learning to wiggle
Hallo,

Ik ben dus van plan om een galm/echo bak aan te gaan schaffen om te gebruiken voor PA werk. Mijn oog is gevallen op een Lexicon MX-400 en vooral vanwege de 2 stereo uitgangen. Lijkt me wel prettig om 2 stereo effecten uit 1 rack unit te kunnen halen.

Nou heb ik genoeg met die PCM91 en ruimschoots voldoende met de mx200 gewerkt en klinkt allemaal prima dus daar ga ik het niet voor laten. Ook die TC-Electronic M1 en M2/3000 genoeg gebruikt en die zijn ook prima natuurlijk, alleen lijken die toch wat snel uit elkaar te vallen (M1 dan iig).

Ik vraag me alleen af (vooral voor thuis) in hoeverre het apparaat met een midi controller an te sturen is. Lijkt me ook handig om een midicontrollertje op de mixer te hebben om op z'n minst tap-tempo en decay en en pre-decay (volgens mij moet ik binnenkort wat reggae doen, hehe) te kunnen aansturen. Iemand daar ervaring mee?
er ligt hier nog een Behringer nano-controller te liggen en die is toevallig heel flexibel.

En dan de vraag waar het allemaal om begon, weet iemand een aardig equivalent, waarbij dan vooral de 4 outputs even belangrijk zijn (bij voorkeur in 1 unit)?

Harstikke bedankt,
Niels

Digitech Quad4 of Ensoniq DP4. Maar beide qua kwaliteit een stukje minder dan de MX400. De MX400 kun je denk ik helemaal met MIDI aansturen, dat kan met z'n voorganger (MPX550) ook. FF in de manual opzoeken ;).

O ja die quad4 idd, wel een oudje, geen idee wat geluid betreft. 10 jaar geleden had ik zo'n cheap digitech ding (onderste uit de reeks) maar ik weet niet of je die moet vergelijken. Die had erg weinig spannends. Die DP-4 had ik wel aan gedacht, maar is natuurlijk weer 2 units hoog en ik ben een beetje bang geworden vanwege toch een aardig aantal verhalen over defecten en mankementen.
Overigens gaat het hier over investeren (en aftrekken) dus het zal heus wel een nieuw apparaat worden.

Maar bedankt voor de tip Proto...

Back