Aantal pagina's in een discussie klopt niet altijd

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
In deze thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=61408&page=44 dat is de Orion Thread van Phooch staat er dat deze thread nu 45 pagina's heeft......maar als je daar op klikt dan komt ie op pagina 44.....kan iemand dit beamen en wat is hier aan de hand? Geheime pagina's? De thread weet niet of ie nou 44 of 45 pagina's heeft en is dus besluiteloos net als Phooch soms......vreemde zaken gebeuren er hier op het forum.....

't zal wel een bug wezen, phpbb zit ook vol met dit soort bugs.

hehe wtf... zelfs als je page=45 veranderd dan wordt het doodleuk weer page=44 8D

maar goed, hoe keerz...

Geheime pagina's?
:maffia:

misschien is het forum in de war met het daadwerkelijke aantal geposte posts die gepost zijn en de geposte posts die eerst gepost waren en later gedelete maar posthuum nog steeds tellen voor geposte posts...

bij andere threads heb ik het nog nooit eerder gezien iig...

Laatst gewijzigd:
Yep, ik zag het ook, en heb het ook al vaker te zien. Met verwijderde posts aan het einde heeft het niets te maken, aangezien het me ook regelmatig gebeurde in die thread-tot-de-1000, ook als ik in m'n eentje aan het posten was. Maar misschien als er eerder op de pagina posts verwijderd zijn? Ik geloof niet dat het met de negentien posts op die pagina 44 te maken heeft, want dat aantal staat er wel vaker op één pagina, en die bug zie ik slechts zelden.

hehe wtf... zelfs als je page=45 veranderd dan wordt het doodleuk weer page=44 8D

Ja bizar he

misschien is het forum in de war met het daadwerkelijke aantal geposte posts die gepost zijn en de geposte posts die eerst gepost waren en later gedelete maar posthuum nog steeds tellen voor geposte posts...

bij andere threads heb ik het nog nooit eerder gezien iig...

Gooi maar op de post zoek ik het morgen wel uit....

Heren, stopt u vooral met de conspiracy theorieën en off-topic discussie.. het gaat hier om een vrij onschuldig gevolg van caching op de forumindex in combinatie met de inhoud van de discussies zelf.

Ik heb in mijn eigen forumvoorkeuren bijvoorbeeld aangegeven dat ik een groter aantal posts in de discussies wil zien, de paginering ziet er dan weer heel anders uit.

Niets aan de hand dus :)

Heren, stopt u vooral met de conspiracy theorieën en off-topic discussie.. het gaat hier om een vrij onschuldig gevolg van caching op de forumindex in combinatie met de inhoud van de discussies zelf.

Ik heb in mijn eigen forumvoorkeuren bijvoorbeeld aangegeven dat ik een groter aantal posts in de discussies wil zien, de paginering ziet er dan weer heel anders uit.

Niets aan de hand dus :)

Dit is niet wat ik bedoelde Copini......in de thread van Phochos stond erbovenaan een button met 45 maar als je die aanklikte dan bleef hij gewoon in 44 ondanks dat er een button met 45 stond. Zelfs al veranderde je 44 naar 45 in de adresbalk dan kwam toch pagina 44 naar boven.

Dus de nieuwe titel klopt ook niet imo. Inmiddels is het probleem vanzelf verdwenen in de Orion thread, hij is nu normaal in pagina 45.

Dit is niet wat ik bedoelde Copini......in de thread van Phochos stond erbovenaan een button met 45 maar als je die aanklikte dan bleef hij gewoon in 44 ondanks dat er een button met 45 stond. Zelfs al veranderde je 44 naar 45 in de adresbalk dan kwam toch pagina 44 naar boven.

Dus de nieuwe titel klopt ook niet imo. Inmiddels is het probleem vanzelf verdwenen in de Orion thread, hij is nu normaal in pagina 45.

Yep, precies. Het gaat niet om de postcount per pagina, maar het is precies wat Dender zegt.

Niet dat het daarmee halsbrekend belangrijk is, maar het is wel een bug natuurlijk. :)

Gister ook een rare bug, weet niet meer hoe het topic heette, het was van vorig jaar 2008 meen september en kwam steeds terug bij nieuwe berichten terwijl de laatste replay van 2008 was, het was ook bij meerdere leden want er waren meerdere "actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken".

of er was wel een verse replay die alleen voor speciale leden zichtbaar was :smeris::engel:

Het lijkt onderhand ook wel iets te zijn met specifiek die thread van Phochos; heb het nu ook weer, en intussen ook bij andere pagina-overgangen in deze thread gehad.

Om het even duidelijk te maken: pagina 47 staat in de lijst met pagina's van de thread, maar klik ik daarop, dan kom ik op 46 terecht. Verder is de laatste post op pagina 46 nu #919, en #920 bestaat niet (https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1111808&postcount=920 leidt op dit moment naar #919*). Mijn instelling voor aantal posts per pagina is de 'forumstandaard', die, dacht ik, 20 posts is. Ik heb de pagina ook bekeken met alle andere instellingen, en daar is dit probleem er niet. Maar ja, als het eraan ligt dat er net (totaal per pagina-1) posts op een pagina staan (dus 20-1=19), dan geldt deze situatie met andere instellingen ook niet. Met 15 posts per pagina en een totaal van 919, eindig je bijvoorbeeld op de laatste pagina met post 4 van de 15 (30: 19/30; 45: 19/45; 60: 19/60; 75: 19/75).

Dus. :) (leuk hoor, dingen uitzoeken!)

Klein ander puntje: bij de instelling 'forumstandaard' wordt niet aangegeven hoeveel dit dan is. Zou het niet handiger zijn om deze optie te beschrijven met '20 (standaard)'? Lijkt me net wat duidelijker.

* Over die specifieke verwijzingen: als je een nummer kiest dat hoger is dan het aantal posts in die thread, dan krijg je gewoon de laatste post. Echter, de postcount rechtsboven in de post wordt wel aangepast. Om een voorbeeld uit een gesloten thread te nemen (waar de laatste post dus zeker niet meer verandert; bij de Phochos is dat natuurlijk onhandiger): de link https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1108953&postcount=1 verwijst naar post 1 uit die thread (de eerste en laatste post aldaar), en rechtsboven staat er dan ook #1. Maar de url https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1108953&postcount=99 verwijst net zo goed naar diezelfde laatste post, alleen staat daar nu rechtsboven "#99".

(een voetnoot in een forumpost; het moet niet gekker worden... :P )

Back