606 frontplaat controle hulp

PWM

User
Hoi allen die dit lezen,

Ik ben al een behoorlijke tijd bezig mijn 606 te modden en het einde is in zicht.
Ik heb een 4U front plaat ontworpen met Scheafer front panel disigner.
TR-606_4U.JPG

Dit frontje gaat mij 200 euro kosten en daarom ben ik nogal voorzichtig met bestellen.
Vooral de gaten voor de step toetsjes zitten me hoog. Ik heb deze zelf al zo'n 100x nagemeten maar ik ben nog steeds een beetje bang dat er ergens een foutje zit.
Ik ben dus opzoek naar iemand met kennis van Scheafer fpd en een 606 om mijn metingen te controleren. (de originele toetsjes dus)

Kom er nu achter dat ik de .fpd bestanden niet mag uploaden maar ik kan deze wel mailen.

Ik hoop dat iemand mij wil/kan helpen.
groetje,
Maarten

P.S. Ik zit mss in de verkeerde sub-thread maar ik kon geen andere plaats vinden om dit te plaatsen. Bij voorbaad mijn excuses.

Laatst gewijzigd:
Ik vind de opzet erg mooi. Het doet mij een beetje aan de 808 denken.

Alle orgineele functies lijken er iig op te staan.

Ik ben onder de indruk van de functies die je hebt gevonden :halleluja

Ik kan je helaas niet helpen maar sluit me bij RSB aan. Ziet er zeer mooi uit! :okdan:

Stuur die file maar even naar me email Maarten...en kan je daarbij meteen even de punten aangeven waar je de triggerinputs plaatst? thnx. En hoe krijg jij vanuit FPDesigner een jpeg?

dender at acidcult punt nl

Dank u allemaal!

Ik vind hem zelf ook erg mooi gelukt:)

@RSB:
Die mods zijn allemaal gewoon bekend hoor. Het net staat er vol mee.
http://www.confusedmachines.com/
http://mungo.com.au/
En nog veel meer waar ik de bookmarks niet zo bij de hand heb.
Ik heb ze zo'n beetje allemaal geprobeerd en degene die mij het meest bevielen ook daadwerkelijk uitgevoerd in het uiteindelijke ontwerp.

@Dender:
Een jpeg uit front disigner maak ik met een printscreen en paint.

groet,
Maarten

Welke mod heb je voor de BD gedaan? Die van Waterston of die van Plutonique9? maw heb jij ook de diode pitch sweep mod erop?

Ik heb die van Plutonique9.
Dat is ook nog een ding: Ik denk dat ik een switch naast de envelope pot doe om die diode schakeling uit te zetten.
Juist door die schakeling heb ik voor die van Plutonique gekozen, Maar zonder is ie zo lekker vlak, ambient, mellow, als een trein.

groet,
PWMaarten

Ik heb het even nagemeten met zo'n, tja hoe heet dat, uitschuifklemmeetding en de afstanden kloppen tussen de gaten.....alleen de gaten zelf meet ik anders...

Jij hebt voor bv het write/next, run/stop gat 13x19...ik meet 12,5x19
en voor de stepgaten heb jij 13x7....ik meet 12,5x6,5
maar dat zijn dus minieme verschillen van een halve mm is rondom een ¼mm is te verwaarlozen.
Afstanden van leds klopt imo ook......

waarom bestel je geen front bij frontplaten.net?

gewoon zelf met CAD programma tekenen, weet je zeker dat je geen fouten maakt.

waarom mag je fpd bestanden niet uploaden?

MOD SCHEMA'S :) ik volg deze topic vanaf heden :)

waarom bestel je geen front bij frontplaten.net?

gewoon zelf met CAD programma tekenen, weet je zeker dat je geen fouten maakt.

waarom mag je fpd bestanden niet uploaden?

MOD SCHEMA'S :) ik volg deze topic vanaf heden :)

Huh??? Met Front Panel Designer teken je toch ook zelf? En het gaat Maarten om de afstanden tussen de stepgaten etc of dat klopt.....

En fpd bestanden worden niet door SF ondersteunt aangezien ze enkelt met FPDesigner zijn te openen.........

Ja frontplaten.net ...hehhee. (thanks Dender)
Maar ik heb een plugin (koop) om vanuit FPD om te zetten naar DXF en dan weer naar JPG of iets anders als je wilt.. + bitmap szizzle of led verlichting ...ben al lekker bezig met experimenteren
Voordeel is ook dat ik de file dan direct kan gebruiken om de laser aan te sturen..
Prijsindicatie de helft ! Stuur maar een mailtje PWM dan kan ik je de opties uitleggen..

Oja, als je wilt maak ik eerst een papieren versie, kan je die ff passen eerst.

Huh??? Met Front Panel Designer teken je toch ook zelf? En het gaat Maarten om de afstanden tussen de stepgaten etc of dat klopt.....

En fpd bestanden worden niet door SF ondersteunt aangezien ze enkelt met FPDesigner zijn te openen.........

mja als je ze wil doorgeven..
kan je ze gewoon oftewel renamen ( bestand.fpd.lol )
of gewoon zippen of rarren..

Je begrijpt me verkeerd denk ik, het komt erop neer dat ik FPD een enorm k*tprogramma vind.
Maar ik ben wel architectuur/CAD software gewoon (in mijn geval Vectorworks). Daar heb ik veel meer controle over maatvoering en dergelijke..

2x ooit begonnen met een tr606 modden
veel ruimte hebjeniet
wel okasje een andere front panel maakt ..zoals de beast zoon beetje

check opt forum die van metroplex most modded tr606 leuk gedaan ook

<<RVOOH bedankt, las het ff verkeerd...>>
En PWM goeie zet die duidelijke schema's , thanks...

Dennis,
Bedankt voor het nameten. Top!

Dat van die halve milimeters klopt idd.
Ik heb de maten van de knopjes .5 naar boven afgerond omdat de plaat 2mm dik word en niet de 0.5 van het plaatje alu van de 606, en de knopjes een beetje schuin naar buiten aflopen.

Mijn dank is nogmaals groot.

@ R. Koppes:
Hoe komen die fronten van jouw er dan uit te zien?

@ rvooh:
Alle mods die ik heb gebruikt komen van het net, dus niets nieuws onder de zon.;)
Ik vind fpd wel lekker werken. Moest er even aan wennen maar ik ga nu als een trein.

groeten,
Maarten

Back