Hoe Zet ik Meerdere audioprocessoren op 1 Master?

Roderick

Nieuwkomer
Ik heb graag jullie hulp bij het volgende probleem: hoe sluit je meerdere audioprocessors aan op een en dezelfde master?

Mijn situatie is de volgende:
Ik heb een Allen & Heath ZED 14-mengpaneel met daarop aangesloten 2 microfoons en 4 cd-spelers, om iedere week mijn radioprogramma op te nemen. De microfoons gaan eerst door een 'eigen' processor (TL Audio 5052) om vervolgens in het mengpaneel te verdwijnen. Op de send/return van AUX 3+4 is een Phonic-galmpje aangesloten. Het geheel (stem + muziek) gaat - via de insertpunten van de master op het mengpaneel - door een Warsanis 1401 FM. En ten slotte gaat het hele signaal via een gewone versterker naar de computer, om daar opgenomen te worden. Tot zover weinig aan de hand.

Maar nu wil ik de hele sound nog ietsje mooier maken met een Aphex 204. Mijn grote vraag is: hoe en waar plaats ik die? Voor of na de Warsanis en hoe koppel ik die twee?
Ik wil graag, dat de Aphex het hele signaal (de master) bewerkt en zo wordt aangesloten, dat ik het eindsignaal (zoals het wordt opgenomen) kan blijven terughoren via het mengpaneel. Maar ik heb maar 1 paar insertpunten op de master. Wie heeft ervaring met het koppelen van audioprocessoren (chain chain) en weet een oplossing? Bij voorbaat veel dank!

Roderick

Ik zou denk ik de Warsanis 1401 FM achter die phonic galm hangen op de Aux3/4 send-return (ik ga er even van uit dat de Aux 3/4 al je complete broadcastsignaal bevat)
Gewoon vanuit de outs van de galm rechtstreeks doorlussen op de Warsanis en dan terug naar je ZED.

Dan kun je die Aphex op je inserts van je master aansluiten.

Je hebt ook maar 1 insert nodig op je master. Je kan nl. op 1 insert gerust 2 (of meer) proccessors in serie aansluiten.

Okay Fles, klinkt goed. Maar hoe doe je dat? Ik heb 2 insert-pluggen aan de ene kant van het snoer en aan de andere kant 2 send XLR's (links en rechts) + 2 return XLR's (links en rechts). Hoe hang ik daar een Warsanis EN een Aphex aan?

Is dit een Warsanis en Aphex serie schakelen:

Attachments

• Warsanis en Aphex in serie?.jpg
    Warsanis en Aphex in serie?.jpg
    43,4 KB · Bekeken: 104
Back